کد خبر : 2077883 | 28 مهر 1403 ساعت 11:23 | 17.4K بازدید | 19 دیدگاه

در کار هم دخالت نکنیم، زیاد حساس نباشیم

نقد گزارش سیانکی با دو ستاره سابق تیم ملی

حمید استیلی و مجید نامجومطلق به تحلیل حواشی پیرامون انتقادات محمد سیانکی از بازی تیم ملی پرداختند.

نقد گزارش سیانکی با دو ستاره سابق تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، یکی از بحث‌های روز فوتبال ایران، انتقادات محمد سیانکی، گزارشگر بازی ایران و قطر از تیم ملی فوتبال ایران بود. سیانکی با توجه به اتفاقات بازی در اوایل نیمه اول و گل خوردن ایران فرصت را برای انتقاد از عملکرد امیر قلعه‌نویی شاگردانش فراهم دید که این موضوع با واکنش بازیکنان تیم ملی و پاسخ این گزارشگر همراه شد.

یکی از بحث‌های شب گذشته برنامه شب‌های فوتبالی با اجرای مهدی توتونچی و حضور مجید نامجو مطلق و حمید استیلی در مورد همین موضوع بود. در این مطلب نظرات مجری برنامه و دو پیشکسوت فوتبال ایران را می‌خوانید:

ویدئو: 356152

در ابتدا مهدی توتونچی، مجری برنامه، گفت: فعالیت درست و منطقی انتقاد یک آستانه‌ای دارد. من در چهارده پانزده سالی که نماینده مردم هستم، اگر یک جایی اشتباه کنم و مورد نقد قرار بگیرم، می‌دانم کسی که دلواپس من است من را نقد می‌کند و دلش برایم می‌سوزد. تیم ملی فوتبال ایران هم برای همه مردم ایران است و فرقی نمی‌کند چه مجری چه گزارشگر. اگر کسی حرفی می‌زند ما باید گوش بدهیم و ببینیم منطق پشتش است یا نه؟ چه اشکالی دارد؟

مجری برنامه شب‌های فوتبالی در مورد لزوم گوش دادن به نقد درست اضافه کرد: اگر فعالیتی درست و منطقی است و منتقد دارد، گوش کنیم و اگر منطق پشتش بود تعامل کنیم. همه ما یک هدف داریم و آن رفتن تیم ملی کشورمان به جام جهانی است. اگر این اتفاق بیفتد از من گرفته تا خانواده من همه خوشحال می‌شوند. وقتی اتفاقات این‌چنینی می‌افتد شکاف بین علاقه‌مندان و کسانی که در کار هستند، سرمربی محترم، کادر فنی و بازیکنان ایجاد می‌شود.

حمید استیلی به دنبال حرف‌های مجری ادامه داد: همان‌طور که گفتید ما باید ظرفیت نقدپذیری‌مان بیشتر بشود. اینطور نیست که تماما تعریف باشد و اگر تعریف باشد ما قطعا نمی‌توانیم نقاط ضعف خودمان را بشناسیم. خیلی مهم است این گزارشگران فوتبالی باشند. می‌دانم شما فوتبالی هستید و کار مربی‌گری می‌کنید، آقای سیانکی چندین سال است کار مربی‌گری می‌کنند و اگر گزارشگر کار مربی‌گری کرده باشد خیلی راحت‌تر می‌تواند گزارش کند، یک سری نقاط ضعف می‌بیند و می‌تواند نظر خودش را بدهد. هم بازیکنان و هم کادر فنی تمرکزشان باید روی کار خودشان باشد و آنقدر بزرگ هستند که نباید به یک مسئله کوچک وارد شوند که مثلا گزارشگر گفته چرا یک چپ پا را راست گذاشته‌ایم، این نظر سرمربی است و این کار کار درستی بود که توانست اکرم عفیف را مهار کند. بعد از بازی خیلی راحت می‌شود تحلیل و آنالیز کرد. این خیلی مهم است که همه سرشان به کار خودشان باشد. در فوتبال ما همه در کار هم دخالت می‌کنند، مدیر در کار سرمربی دخالت می‌کند و سرمربی در کار مدیر دخالت می‌کند. هرکسی در جایگاه خودش قرار بگیرد و آن کاری که از او خواسته شده را انجام بدهد. اگر بخواهیم در کار هم دخالت کنیم هرج و مرج در فوتبال اتفاق می‌افتد.

توتونچی با تایید حرف‌های استیلی ادامه داد: خلاصه که پرونده‌سازی نکنیم و شمشیر را از رو نبندیم. ما همه برای یک آب و خاک هستیم و قلب همه ما برای ایران می‌تپد و دوست داریم بهترین اتفاقات بیفتد. من فوتبالی هستم و یک تحصیلاتی هم دارم ولی کسی که مدال طلای فیزیک و ریاضی و کامپیوتر می‌گیرد کیف می‌کنم و در فضای مجازی عکسش را می‌گذارم و تبریک می‌گویم. با بنیامین فرجی کیف کردیم. ما همه هم‌هدف هستیم مخصوصا الان. گزک دست آن طرفی‌ها ندهیم که بگویند بین تیم ملی و کادر فنی و گزارگر رسانه ملی و مردم فشار افتاد. ما همه هم هدف هستیم و مملکت‌مان را دوست داریم. خواهشم این است و از خودم شروع می‌کنم اگر کسی حرفی می‌زند دلواپس رشته ورزشی است.

سپس مجید نامجومطلق در این خصوص ادامه داد: نمی‌شود همه موافق باشند. ذات فوتبال همین است. در هرجای دنیا ببینید بزرگ‌ترین و بهترین مربیان دنیا هم مورد نقد قرار می‌گیرند و این نباید تمرکز را بر هم بزند. از گواردیولا و مورینیو هم انتقاد می‌شود. من فکر می‌کنم اقای قلعه نویی مقداری تحت فشار بودند. همانطور که خود اقای قلعه‌نویی گفت نقد مثبت داریم و نقد منفی داریم. یک موقع شما نقد می‌کنید و راه حل ارائه می‌دهید، می‌گویید این شرایط مشکل دارد و با این کارها حل می‌شود. متاسفانه یک سری‌ها بدون هیچ دلیل و منطقی فقط نقد می‌کنند. من اعتقاد دارم اصلا مربی نباید گوشش به این انتقادات باز باشد و باید بشنود، خودش تجزیه و تحلیل کند، نکات مثبت را بردارد و نکات منفی را کنار بگذارد. همه روزنامه‌ها و سایت‌ها را بررسی می‌کردیم و یک سری‌ها با توجه به دلسوزی و یک سری منظوردار نقد می‌کنند. در نهایت هدف همه موفقیت تیم ملی است. شما گفتید خانواده شما به عنوان یک جامعه کوچک خوشحال می‌شود و من می‌گویم کل جامعه بزرگ ایران خوشحال می‌شود. در این شرایط سخت اقتصادی که مردم ایران دارند و رشته پرطرفدار ما هم فوتبال است تعداد زیادی را درگیر می‌کند و ما اگر این تعداد زیاد را خوشحال کنیم، جامعه ما خوشحال می‌شود.

دیدگاه‌ها