کد خبر : 2077877 | 28 مهر 1403 ساعت 10:52 | 7.2K بازدید | 6 دیدگاه

شش سال و شش ماه بعد از آن گل‌به‌خودی؛

مرتضی به جای کنعانی: بازگشت به زمین آشنا

شاید مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از مدت‌ها برای پرسپولیس در ترکیب اصلی بازی کند که این نکته با در نظر گرفتن حضور در لیگ نخبان آن هم مقابل تیم سابقش السد می‌تواند اتفاقی ویژه باشد.

مرتضی به جای کنعانی: بازگشت به زمین آشنا

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی پورعلی‌گنجی در فصل اول حضورش در پرسپولیس بازیکن فوق‌العاده مهمی بود و در کنار گولسیانی نقشی پررنگ در دبل قهرمانی داشت اما فصل قبل با یک بدشانسی بزرگ مواجه شد. مرتضی در دو بازی اول لیگ قهرمانان آسیا فصل قبل مقابل النصر عربستان و الدحیل در قطر بازی کرد. او در پنج هفته ابتدایی فصل لیگ برتر هم فیکس بود و البته مقابل ذوب‌آهن یک نیمه و در سایر مسابقات نود دقیقه‌ای بود.

آخرین بازی نود دقیقه‌ای و فیکس مرتضی برای پرسپولیس مربوط به بازی با گل‌گهر در هفته پنجم فصل گذشته است. مسابقه‌ای که روز 16 مهرماه برگزار شد و برد سرخ‌ها با مصدومیت شدید یاسین سلمانی تلخ شد.

بعد از آن پورعلی‌گنجی همراه تیم ملی به تورنمنت اردن رفت و مقابل قطر مصدوم شد تا 25 بازی باقیمانده لیگ برتر، 2 بازی جام حذفی و چهار دیدار باقیمانده در لیگ قهرمانان را از دست بدهد.

2095232

پورعلی‌گنجی فصل تازه را با امید بازگشت به ترکیب آغاز کرد، اما گاریدو در مورد او احتیاط کرد و در دو سه بازی نخست به عنوان بازیکن ذخیره به میدان فرستاد تا کم‌کم در شرایط مسابقه قرار بگیرد اما مرتضی دوباره آسیب دید و مقابل چادرملو در 30 دقیقه پایانی به میدان رفت.

با مصدومیت کنعانی‌زادگان و خروج نام او از فهرست بازی با السد حالا احتمال حضور پورعلی‌گنجی در ترکیب اصلی در بازی دوشنبه شب بالا رفته است که اگر این‌گونه باشد او بعد از یک سال و دو هفته دوباره حضور در ارنج اصلی پرسپولیس را تجربه خواهد کرد.

البته شماره 8 سرخ‌ها برای این مسابقه یک رقیب جدی دارد. فرشاد فرجی که در بازی‌های اخیر در نقش دفاع راست شرایط نسبتاً قابل قبولی داشته و تبدیل به رقیبی برای ایوب العملود شده بازیکن مورد اعتمادی برای گاریدوست و شاید او مقابل السد بازی را شروع کند اما از سوی دیگر مرتضی بازیکن باتجربه‌ای است و چنانچه آماده باشد می‌تواند در کنار گولسیانی کیفیت مرکز خط دفاع تیمش را بالا ببرد.

2059182

نکته جالب اما جایی است که شاید پورعلی‌گنجی مقابل تیم سابقش دوباره به ترکیب اصلی برسد. پورعلی‌گنجی دو فصل (2017-2016 و 2018-2017) برای السد بازی کرده و سابقه حضور در لیگ قهرمانان و قهرمانی جام حذفی قطر با این تیم را دارد. نکته جالب‌تر اینکه او با پیراهن السد مقابل پرسپولیس بازی کرده و زننده تک گل بازی بوده، اما نه برای تیم خودش بلکه برای پرسپولیس!

27 فروردین 1397 و در بازی مرحله گروهی مقابل السد پورعلی‌گنجی در همان دقیقه سوم مسابقه با ارسال محمد انصاری و ضربه سر شیرجه‌ای دروازه تیم خودش را باز کرد و بازی با همان تک گل تمام شد.

حالا حدوداً شش سال و شش ماه بعد از آن مسابقه مرتضی باید با پیراهن سرخ پرسپولیس مقابل تیمی بازی کند که بسیاری از نفراتش را از همان سال در ترکیب دارد. از سعد الشیب که دروازه‌اش را باز کرد گرفته تا نفراتی مثل پدرو میگل، حسن الهیدوس، بوعلام خوخی، مشعل برشم و... که هنوز برای این تیم بازی می‌کنند و حتماً به شکلی ویژه از پورعلی‌گنجی استقبال می‌کنند.

محمد قراگزلو

دیدگاه‌ها