کد خبر : 2077876 | 28 مهر 1403 ساعت 10:53 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

بحران تکراری در تیم جوانان ایران بزرگ‌تر از همیشه!

تیم ملی فوتبال جوانان ایران در حالی تمرینات خود را پشت سر می‌گذارد که با غیبت بیش از ۱۰ بازیکن خود روبروست.

بحران تکراری در تیم جوانان ایران بزرگ‌تر از همیشه!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال جوانان ایران پس از کسب سه پیروزی مقابل لائوس، هند و مغولستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه G به دور نهایی این رقابت‌ها که بهمن ماه سال جاری در کشور چین برگزار می‌شود، صعود کرد.

همین امر موجب شد حسین عبدی، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران، برنامه‌ای مشخص و اجرایی را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهد تا با برگزاری سه اردوی داخلی و سه اردوی خارجی بتواند تیمش را به یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های جوانان قاره کهن ببرد. عبدی که با تیم نوجوانان توانست شگفتی بزرگی را در جام جهانی زیر ۱۷ سال رقم بزند حدود نیمی از تیم فعلی جوانان را با همان بازیکن‌ها و نیم دیگر را از جدیدترین کشف‌های خود تشکیل داد.

نفراتی که توانستند با لباس تیم ملی به تیم‌های بزرگ فوتبال جهان همچون روبین کازان روسیه و لگانس اسپانیا بروند. امثال یعقوب براجعه و سمیر حبوباتی و ابوالفضل زمانی و ضرغام سعداوی هم سر از پرسپولیس و استقلال درآورند.

2076508

با این حال عبدی حالا با معضل حضور دوباره آنها در اردوهای تیم ملی روبرو شده است. جوانان ایران در حالی اردوی خود را از ۲۳ مهرماه آغاز کرده‌اند که از ۳۷ بازیکن دعوت شده به اردو نزدیک به ۱۸ نفر خود را به کادر فنی معرفی کردند. استقلال، پرسپولیس، فولاد خوزستان و ملوان بندرانزلی جزء باشگاه‌هایی هستند که کمترین همکاری را با جوانان فوتبال ایران برای در اختیار قرار دادن بازیکنان خود داشته و این بازیکنان را در اختیار تیم جوانان قرار نمی‌دهند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که نگاه ویژه ای به این تیم دارد و آن را متفاوت‌تر از بقیه می‌داند حالا در بزنگاه جدیدی قرار گرفته است. او چاره‌ای جز مجاب کردن باشگاه‌ها به همکاری با تیمی که احتمال خیلی زیاد شاکله اصلی تیم جنگجو برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۸ است را ندارد. تاج به خوبی می‌داند تیمی که برای تحقق رؤیای قهرمانی آسیا در رده جوانان تلاش می‌کند چیزی جز تعامل با باشگاه‌ها نمی‌تواند به آن کمک کند.

باید دید او برای حل و فصل این مورد چه اقداماتی را ورای قوانین در اختیار قرار دادن بازیکن به تیم‌های پایه پیاده می‌کند تا عبدی کمترین دغدغه را در این امر داشته باشد.

دیدگاه‌ها