کد خبر : 2077829 | 27 مهر 1403 ساعت 22:54 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

کارشناسی داوری دو صحنه مشکوک به پنالتی در قزوین

اعضای تیم هوادار به داوری بازی شمس آذر به علت رخ دادن دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه معترض بودند.

کارشناسی داوری دو صحنه مشکوک به پنالتی در قزوین

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر، شمس آذر قزوین در ورزشگاه سردار آزادگان میزبان هوادار تهران بود. این بازی که با گل دقایق ابتدایی مجتبی فخریان به سود قزوینی‌ها دنبال می‌شد با گل زیبای صائب محبی در نیمه دوم به تساوی کشیده شد تا امتیازات این بازی تقسیم بشود.

اما نکته جالب توجه و مهم این بود که برای این بازی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین VAR وجود نداشت تا سرمربیان دو تیم به این موضوع اعتراض کنند. مهدی رحمتی به علت اعتراض به نظر داور با کارت زرد جریمه شده بود و در کنفرانس خبری خود نیز اعلام کرد که به سود تیمش پنالتی گرفته نشده است.

حال بررسی دو صحنه مشکوک این بازی در دقیقه ۳۸ روی محمد دیندار و در دقیقه ۶۲ روی حسین مهربان در محوطه جریمه شمس آذر قزوین، صحنه‌های مشکوکی را به تصویر می‌کشد که شاید اگر وی‌ای‌آر بود دو پنالتی به سود هوادار گرفته می‌شد. در همین خصوص نظر دو کارشناسان داوری در مورد این صحنه‌ها را جویا شدیم:

ویدئو: 356148

📌 برخورد مدافع شمس‌آذر و محمد دیندار (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۳۸)

محمدرضا ابوالفضلی: متأسفانه داور خیلی دیر استارتِ سرعتی خودش را می‌زند و از صحنه عقب می‌ماند اما با این زاویه و تنها تصویر موجود اینطور برآورد می‌شود که مدافع با پای راست خود، بجای دفع توپ پای راست مهاجم را زده و‌ وی را سرنگون‌ می‌کند، لذا در اینجا داور می‌بایستی اعلام پنالتی می‌کرد. مگر اینکه تصویر از زاویه بهتر یا پشت دروازه داشته باشیم تا بتوان آنالیز دقیق‌تری ارائه نمود.
ابراهیم میرزابیگی: متاسفانه داور خیلی از صحنه دور است. من فکر می‌کنم مدافع، پای راست مهاجم را می‌زند، اما صحنه به علت زاویه نامناسب از چشم داور دور می‌ماند.

📌 برخورد مدافع شمس‌آذر و حسین مهربان (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۶۲)

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه ابتدا مهاجم زودتر به توپ ضربه می‌زند اما مدافع پای ایشان را (قسمت درون‌ کفش) لگد می‌کند لذا داور می‌بایستی مدافع را با کارت زرد جریمه و به نفع مهاجم خطای پنالتی اعلام می‌نمود.
⚪️ ابراهیم میرزابیگی: داور زاویه خیلی خوبی دارد اما از این زاویه که ما می‌بینیم، نمی‌شود درست تشخیص داد و باید به نظر داور احترام بگذاریم.

دیدگاه‌ها