کد خبر : 2077537 | 26 مهر 1403 ساعت 20:45 | 7.3K بازدید | 16 دیدگاه

شوک جدایی نویدکیا منفی بود:

استقلال خوزستان 3 - 2 مس: برد خارجی آبی‌ها

استقلال خوزستان در یک دیدار جذاب و تماشایی سه امتیاز مسابقه را به دست آورد.

استقلال خوزستان 3 - 2 مس: برد خارجی آبی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان و مس رفسنجان در هفته هشتم لیگ برتر به مصاف هم رفتند و تیم میزبان با کامبکی تماشایی با نتیجه سه بر دو پیروز از میدان خارج شد.

ویدئو: 356014

در ابتدای مسابقه مس رفسنجان عملکرد بهتری داشت و توانست روی ضربه محکم و زمینی فرشید باقری گل اول مسابقه را به ثمر برساند اما مصدومیت مجید نصیری و تغییراتی که در ترکیب این تیم ایجاد شد و البته درخشش بازیکنان خارجی استقلال خوزستان شکل مسابقه را تغییر داد.

گل اول استقلال خوزستان با نفوذ فوق‌العاده ابولفضل کوهی و اشتباه مهدی زاده به ثمر رسید و دقایقی بعد و قبل سوت پایان نیمه نخست روی حرکت انفرادی و تماشایی بیفوما گل دوم استقلال خوزستان هم به ثمر رسید و این تیم با پیروزی زمین نیمه نخست را به پایان رساند.

در ابتدای نیمه دوم استقلال خوزستان هجومی و فوق‌العاده در زمین حاضر شدند و با همکاری خوب بازیکنان گل سوم را به ثمر رساندند اما آفساید اعلام شد و فقط 13 ثانیه بعد از این گل آفساید، این بار با نفوذ بیفوما و ضربه نونس گل سوم را به ثمر رساندند.

در ادامه مسابقه بازی آرام‌تر شد و استقلال خوزستان سعی در کنترل جریان مسابقه داشت که گل دقیقه 88 بهنام برزای بار دیگر حساسیت را به مسابقه برگرداند و بازی به شکل حساسی دنبال شد.

دقیقه 91 مسابقه بهنام برزای داخل محوطه جریمه سرنگون شد و صحنه توسط VAR مورد بررسی قرار گرفت و داور اعتقادی به پنالتی نداشت و وقت‌های اضافه باب میل تیم میزبان پیش رفت و در نهایت استقلال خوزستان با نتیجه سه بر دو مس رفسنجان را شکست داد و دومین پیروزی فصل را کسب کرد.


تقویم لیگ برتر ایران | هفته 8 | 26 مهر 1403 | ساعت 18:30 | ورزشگاه غدیر اهواز
سوت داور: سعید رحیمی مقدم، کمک‌ها: علی احمدی، مهدی شفیعی، امیر ایار | VAR: وحید کاظمی، کمک: علیرضا مرادی | ناظر: محمود رفیعی داور

2096272

استقلال خوزستان ترکیب استقلال خوزستان:
احمد گوهری، آرام عباسی، سیدمحمد حسینی، علی هلیچی، ابولفضل کوهی، سبحان پسندیده (سجاد دانایی باغکی، دقیقه 85)، اسماعیل بابایی (محمد آبشک، دقیقه 85)، حامد بحیرایی، محمودمطلق زاده (دیمیتریوس چاتزیسایاس، دقیقه 8+90)، کیانا نونس (امیرمحمد محکم کار، دقیقه 72)، تیوی بیفوما (سجاد شهباززاده، دقیقه 85)
سرمربی: میودراگ بوژوویچ

2096274

مس رفسنجان ترکیب مس رفسنجان:
حامد لک، مجید نصیری (محمد نژاد مهدی، دقیقه 25)، محمدرضا مهدی‌زاده (عرفان شهریاری، دقیقه 78)، حسن جعفری، میثم تیموری، امیرحسین جولانی (کوفی شولز، دقیقه 78)، بهنام برزای، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی (مهدی شریفی، دقیقه 64)، سباستین اسپاهیو (رونی اوا وانکوای، دقیقه 64)، محمد علی‌نژاد
سرمربی: امیرحسین پیروانی

2096291

کارت زرد و قرمز اخراج:

مس رفسنجان مس رفسنجان: محمد علی‌نژاد (دقیقه 11+90)


⚽️ شرح گل:

مس رفسنجان دقیقه 26 - فرشید باقری (استقلال خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان): فرشید باقری هافبک پیش کشیده مس رفسنجان با ضربه زمینی محکم دروازه احمد گوهری را باز کرد.

ویدئو: 355999

استقلال خوزستان دقیقه 45 - گل به خودی (استقلال خوزستان 1 - 1 مس رفسنجان): استارت انفجاری ابولفضل کوهی با ارسال خوب او همراه شد و توپ به شکل عجیبی به گل تبدیل شد، داور بعد از بازبینی طولانی صحنه در نهایت گل را به سود استقلال اعلام کرد، این صحنه مشکوک به خطای هند نونس بود که در نهایت به نظر می‌رسد که توپ به دست مهدی زاده برخورد کرد و به گل تبدیل شد.

ویدئو: 356000

استقلال خوزستان دقیقه 7+45 - تیوی بیفوما (استقلال خوزستان 2 - 1 مس رفسنجان): یک و دو موفق بیفوما و کاینا نونس به مهاجم تکنیکی استقلال خوزستان رسید و او با حرکت انفرادی و تماشایی و در نهایت با ضربه چیپ توپ را به گل تبدیل کرد.

ویدئو: 356001

استقلال خوزستان دقیقه 58 - کاینا نونس (استقلال خوزستان 3 - 1 مس رفسنجان): دقایقی بعد از رد شدن گل استقلال خوزستان بلافاصله بیفوما با پاس کات بک نونس را در موقعیت گلزنی قرار داد و گل سوم استقلال خوزستان به ثمر رسید.

ویدئو: 356009

مس رفسنجان دقیقه 88 - بهنام برزای (استقلال خوزستان 3 - 2 مس رفسنجان): ارسال مهدی شریفی روی دروازه استقلال خوزستان با ضربه سر چکشی برزای به گل تبدیل شد و فاصله به یک گل رسید.

ویدئو: 356011

⏱️ لحظات حساس:

دقیقه 17: بازی بدون موقعیت خاصی در جریان است و دو تیم به ویژه استقلال خوزستان برای رسیدن به دروازه حریف تلاش می‌کنند.

دقیقه 20: پاس خوب حامد بحیرایی در عمق به نونس رسید و او بعد از یک سرتوپ فوق‌العاده در موقعیت گلزنی قرار گرفت که تکل بی‌نقص حسن جعفری دروازه مس را نجات داد.

دقیقه 32: پاس فوق‌العاده بیفوما از داخل محوطه در حال رسیدن به محمود مطلق‌زاده بود که اسماعیل بابایی ضربه ضعیفی را به توپ زد و موقعیت فوق‌العاده از دست رفت.

دقیقه 44: ضدحمله سریع بازیکنان مس رفسنجان با ضربه ضعیف اسپاهیو همراه شد که این توپ به شکلی اتفاقی در آستانه رسیدن به بهنام برزای بود که محمدحسینی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 46: ضربه زمینی محمودمطلق زاده با شیرجه درازکش حامد لک مهار شد.

دقیقه 50: ضربه کاینا نونس به شکلی خطرناک به کرنر تبدیل شد.

دقیقه 54: تیوی بیفوما با ضربه فنی و تماشایی دروازه مس رفسنجان را باز کرد اما بعد از بررسی صحنه این گل مردود اعلام شد.

ویدئو: 356008

دقیقه 80: بعد از گل سوم استقلال خوزستان میل هجومی این تیم کمتر شد و بیشتر به دنبال کنترل بازی هستند.

دقیقه 1+90: سجاد شهباززاده از وسط زمین با حامد لک تک به تک شد و گلر تیم مس رفسنجان اجازه گلزنی به مهاجم باتجربه استقلال خوزستان نداد.

دقیقه 6+90: رونی مهاجم تیم فوتبال مس رفسنجان توپ را از احمد گوهری عبور داد و سیدمحمدحسینی اجازه باز شدن دروازه را نداد.


⭕️ حواشی:

* صحنه گل مس رفسنجان توسط VAR بررسی شد و آرام عباسی آفساید را پر کرده بود.

* مجید نصیری مدافع تیم فوتبال مس رفسنجان به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد و جای خود را به نژادمهدی داد.

* بازبینی صحنه گل اول استقلال خوزستان خیلی طولانی شد، جالب بود که هواداران حاضر در ورزشگاه زودتر از داور مسابقه متوجه شدند که توپ به دست مدافع برخورد کرده است!

* استقلال خوزستان در وقت‌های اضافه نیمه نخست با دو گلی که به ثمر رساند کامبکی فوق‌العاده را ثبت کرد.

* دو بازیکن خارجی استقلال خوزستان در تغییر نتیجه مسابقه تاثیرگذار بودند.


🥇 بهترین بازیکن:

تیوی بیفوما فوق ستاره استقلال خوزستان بود اما در این مسابقه ابولفضل کوهی، محمود مطلق‌زاده و کاینا نونس از استقلال خوزستان و بهنام برزای از مس رفسنجان هم عملکرد قابل تقدیری داشتند.

2096292

📌 اتفاق ویژه: 

حضور VAR در این مسابقه اهمیت ویژه‌ای داشت و صحنه‌های پرتعداد و تاثیرگذاری را مورد بررسی قرار داد.

دیدگاه‌ها