کد خبر : 2077503 | 26 مهر 1403 ساعت 16:18 | 30.7K بازدید | 11 دیدگاه

صبر لولینگ جواب داد

چهار سال رد دعوت غنا: آلمان ارزشش را داشت

جیمی لولینگ چهار سال همه پیشنهادات غنا را رد کرد و منتظر مانشافت ماند. صبری که بالاخره پاسخش را گرفت.

چهار سال رد دعوت غنا: آلمان ارزشش را داشت

به گزارش "ورزش سه"، جیمی لولینگ در دیداری که شب دوشنبه در آلیانز آرنا مونیخ برگزار شد، ستاره اصلی بود. شوت پرقدرت او در برابر هلند (۱-۰) پس از چندین تلاش، آلمان را برای اولین بار به مرحله حذفی لیگ ملت‌ها رساند. لولینگ چهار سال پس از رد کردن دعوت برای پوشیدن پیراهن غنا، برای مانشافت به میدان رفت.

وینگر اشتوتگارت باید صبر می‌کرد تا فرصتی برای نشان دادن توانایی‌هایش با پیراهن آلمان به دست آورد.

او در آکادمی نورنبرگ، یکی از باشگاه‌های تاریخی و سنتی آلمان که در آن متولد شده، پرورش یافت و به فوتبال حرفه‌ای با کمک گروترفورث، یک باشگاه کوچک، پا گذاشت.

2096111

شروع امیدوارکننده

در سال ۲۰۱۹ و در حالی که تنها ۱۸ سال داشت، سرمربی، استفان لایتل، به او فرصت بازی را داد و گل های او کلیدی بود تا باوارایی‌ها در تنها دو فصل به بالاترین سطح فوتبال آلمان صعود کنند.

تا آن زمان، او دعوت‌های کشور پدری‌اش غنا را دریافت کرده بود. غنا، تحت هدایت سرمربی وقت، چارلز آکونور، سعی کرد او را برای بازی‌های انتخابی جام ملت‌های آفریقا در اکتبر ۲۰۲۰ جذب کند.

2096112

سرمربی غنا درباره او گفت: "او جوانی است که نامش بر سر زبان‌هاست و توجه بسیاری از تیم‌های بزرگ را جلب کرده است. امیدی برای آینده." اما لولینگ به دفاع از پیراهن کشوری که در آن بزرگ شده بود، اصرار داشت.

پیشرفت متوقف شده در برلین

پس از سقوط گروترفورث، لولینگ به یونیون برلین رفت. اما در این باشگاه، برنامه‌ها طبق انتظار پیش نرفت.

در تنها سالش در این باشگاه، لولینگ دید که سرمربی سوئیسی، اورس فیشر، به ندرت از مهارت‌های او برای نفوذ از سمت چپ استفاده کرد. او تنها در ۲۵ بازی شرکت کرد و هیچ‌یک از آن‌ها از ابتدا نبودند.

با این حال، نتایج به نفع سرمربی سوئیسی بود. یونیون برلین در جایگاه چهارم قرار گرفت و برای اولین بار در تاریخ خود به لیگ قهرمانان صعود کرد. لولینگ که از وضعیت ناامید شده بود، مجبور شد از این باشگاه خارج شود و اشتوتگارت را به عنوان راه نجات خود انتخاب کرد.

2096110

بازگشت به بهترین فرم در اشتوتگارت و اولین بازی ملی

با کمک سرمربی، سباستین هوینس، لولینگ تمام پتانسیل خود را در تیم جدید نشان داد و کمک کرد این تیم سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد.

جایگاه دوم که در آخرین روز با شکست بایرن قدرتمند کسب شد، به اشتوتگارت اجازه داد تا بعد از ۱۴ سال به مسابقات قاره‌ای بازگردد و لولینگ را به یکی از وینگرهای با بیشترین پتانسیل در عرصه فوتبال آلمان تبدیل کند.

با وجود اینکه از فهرست یورو خط خورد، ولی مصدومیت‌های متعدد که تیم ملی آلمان را تحت تأثیر قرار داد، یولیان ناگلزمان را مجبور کرد تا او را برای فیفا دی اکتبر دعوت کند و لولینگ پاسخ اعتمادها را داد. شوت او در نیمه دوم برابر هلند، مانشافت را به اولین صعودش به دور حذفی لیگ ملت‌ها رساند.

عملکرد خوبی که او در فصل جاری نشان داده، از جمله یک نمایش برجسته در سانتیاگو برنابئو برابر رئال مادرید نیز مزید بر علت شده تا اکنون تیم‌های بزرگ اروپا به او توجه ویژه‌ای نشان دهند. شاید به زودی اشتوتگارت برای لولینگ کوچک شود.

دیدگاه‌ها