کد خبر : 2077492 | 26 مهر 1403 ساعت 15:15 | 5.4K بازدید | 50 دیدگاه

چینی: قلعه‌نویی نشان داد تیم ملی را می‌شناسد

علی چینی از عملکرد فنی تیم ملی زیر نظر امیر قلعه‌نویی حمایت کرد.

چینی: قلعه‌نویی نشان داد تیم ملی را می‌شناسد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در حالی توانست قطر را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد که تا پیش از آن برخی منتقدان نسبت به نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی انتقاداتی را متوجه امیر قلعه‌نویی می‌دانستند. با این حال برخی بر این باور هستند که برد پر گل در این بازی آن هم در شرایطی که دو بازیکن ایران محروم بودند، پاسخ قانع کننده به منتقدان تیم ملی بود. علی چینی یکی از همین افراد است.

بازیکن اسبق فوتبال در همین رابطه به خبرنگار ما گفت:

«قبل از هر چیز باید تبریک ویژه به کادر فنی خصوصا به امیر قلعه‌نویی عرض کنم که بعد از چند وقت شناخت خیلی خوبی نسبت به تیم ملی پیدا کرد. اینکه در هر بازی می‌بینیم با دو سه تعویض درست کار را ادامه می‌دهیم به این معنی است که آنالیز خوبی از حریفان داریم.»

او درباره عملکرد ایران مقابل ازبکستان و قطر نیز گفت:
«بحث تیم ملی با یک تیم باشگاهی کاملا متفاوت است. در تیم ملی بازیکنان به صورت کوتاه مدت در اختیار سرمربی هستند و به همین دلیل سرمربی باید بتواند برای هر بازی از نفرات خود به درستی استفاده کند و ما می‌بینیم که در چند بازی ایران این اتفاق در حال رخ دادن است. حتی مقابل ازبکستان هم ما خوب کار کردیم و با وجود 10 نفره شدن توانستیم امتیاز بگیریم. چه بسا پنالتی ما هم گرفته نشد. قطر را هم که همه دیدند مقابل ما حرفی برای گفتن نداشت. تمام روزنه‌های هجومی این تیم را مسدود کردیم و با شناسایی نقاط ضعف به آنها ضربه زدیم.»

چینی با اشاره به پروسه جوانگرایی تیم ملی اضافه کرد:
«امیر قلعه‌نویی تیم ملی را با بازیکنانی تحویل گرفت که سالیان سال در تیم ملی بودند و در واقع تیم نیاز به پوست اندازی داشت. همان ابتدا نمی‌توانست به ترکیب دست بزند و این مساله نیاز به زمان داشت. قلعه‌نویی به مرور این کار را کرد و قطعا تا رسیدن به جام جهانی شاهد تیمی متحول شده خواهیم بود.»

وی در پیش‌بینی وضعیت تیم ملی نیز گفت:
«با بردن قطر راه صعودمان به جام جهانی خیلی هموار شد و احتمالا چند هفته مانده به پایان رقابت‌ها صعود ایران قطعی خواهد بود. از الان باید به فکر موفقیت در جام جهانی بود. اردوهای طولانی مدت نیاز داریم و باشگاه‌ها نیز باید همکاری کنند. پتانسیل بازیکنان این تیم خیلی بالاست و کادر فنی همگی بادانش هستند و با حمایت از تیم ملی مطمئن باشید در جام جهانی نتایج خوبی خواهیم گرفت.»

دیدگاه‌ها