کد خبر : 2077489 | 26 مهر 1403 ساعت 14:48 | 10.8K بازدید | 14 دیدگاه

انتخابی که دلیل داشت

گواردیولای آلمانی: بدل پپ روی نیمکت انگلیس!

توماس توخل بیشتر از اینکه شبیه یورگن کلوپ باشد، به پپ گواردیولا شباهت دارد و عجیب نیست که انگلیسی‌ها بعد از پاسخ منفی پپ به سراغ او رفتند.

گواردیولای آلمانی: بدل پپ روی نیمکت انگلیس!

به گزارش "ورزش سه"، گفته شده پپ گواردیولا مربی‌ای بود که اتحادیه فوتبال انگلیس آرزوی همکاری با او را داشت. در حالی که منچسترسیتی همواره اعتقاد داشته که می‌تواند پپ را متقاعد کند که همچنان روی نیمکت بماند. در نهایت انتخاب توخل البته بی‌دلیل نبود.

در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۵، بروسیا دورتموند اعلام کرد که توماس توخل جانشین یورگن کلوپ خواهد بود، کسی که در همان ماه اعلام کرده بود در پایان فصل از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. دیروز توخل، پس از هدایت پی‌اس‌جی، چلسی و بایرن مونیخ، به عنوان سرمربی جدید انگلیس منصوب شد و از ۱ ژانویه ۲۰۲۵ کار خود را آغاز خواهد کرد. نکته این است که توخل به عنوان یک مربی، بیشتر شبیه پپ گواردیولا (الگوی خود و کسی که همچنین بایرن را هدایت کرده) است تا یورگن کلوپ، که او جانشینش در بروسیا دورتموند بود.

2096080

در واقع، برخی رسانه‌های آلمانی در ابتدای کار توخل او را «گواردیولای آلمانی» نامیدند. دلیل این امر این است که مانند پپ گواردیولا، توخل مربی‌ای بی‌وقفه در تلاش برای بهبود روش‌های کاری خود و نوآوری در تمام جنبه‌های بازی تیمش است. برای این مهم، سرمربی جدید انگلیس، حتی از ریاضیات نیز استفاده می‌کند.

توخل بسیار به ایده‌های پپ احترام می‌گذارد و حتی زمانی که گواردیولا بایرن را هدایت می‌کرد، توخل با او دیداری داشت. این ملاقات در یک کافه در مونیخ به نام «شومان» در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد. توخل به مدت سه ساعت درباره فوتبال با گواردیولا صحبت کرد.

توخل از بازیکنانش حداکثر انتظار را دارد و در عین حال خود نیز حداکثر تلاش را می‌کند. علاوه بر انضباط تمرینات و بازی‌ها، سرمربی جدید انگلیس سعی می‌کند با بازیکنان ارتباط برقرار کرده و یک مربی با ایده‌های باز باشد.

2096081

سرنوشت باعث شد که توخل به عنوان مربی، دومین قهرمانی تاریخ چلسی در لیگ قهرمانان اروپا را سه سال قبل به دست آورد، آن هم دقیقاً مقابل سیتی گواردیولا (۰-۱). این امر مانع از آن نشد که چلسی به طور غیرمنتظره‌ای در سپتامبر ۲۰۲۲ توخل را برکنار کند. پس از شروع ضعیف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان این اتفاق رخ داد. به هر حال، آن قهرمانی بدون شک می‌تواند برای انتخاب توخل توسط اتحادیه انگلیس تعیین‌کننده بوده باشد.

توخل ۵۱ ساله، تجربه برکناری‌های دیگری را نیز داشته است. پی‌اس‌جی او را در دسامبر ۲۰۲۰ اخراج کرد. او پس از کسب قهرمانی در جام حذفی آلمان از برروسیا دورتموند رفت و دلیل، اختلاف با مدیریت عنوان شد. و بایرن نیز در پایان فصل گذشته او را اخراج کرد، هرچند که قراردادش تا ۲۰۲۵ معتبر بود.

اکنون اما فرصتی هیجان‌انگیز برای توخل، گواردیولای آلمانی، فراهم شده است تا سرمربی انگلیس با چالش‌هایی بزرگ و مخاطره آمیز شود.

دیدگاه‌ها