کد خبر : 2077465 | 26 مهر 1403 ساعت 12:41 | 37K بازدید | 69 دیدگاه

تکذیب محکم دخالت شهریاری در ارنج استقلال؛

سهراب: در زمین نشان بدهيم که ستاره هستیم

سهراب بختیاری‌زاده در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با ذوب‌آهن به شایعه دخالت احمد شهریاری در ارنج استقلال واکنش نشان داد.

سهراب: در زمین نشان بدهيم که ستاره هستیم

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که رقابت سه مدعی قهرمانی به خاطر بازی‌های آسیایی تعطیل شده، استقلال با هدایت سهراب بختیاری‌زاده تنور لیگ برتر را داغ نگه داشته است. در فاصله یک روز تا دیدار استقلال و ذوب آهن سرمربی آبی‌ها به سالن نشست خبری رفت تا به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ بدهد.

او در این کنفرانس، در خصوص عدم انتخاب سرمربی خارجی و همچنین شایعه دخالت احمد شهریاری در ارنج تیمش صحبت کرد و تاکید داشت که آبی‌ها همچنان از شانس قهرمانی برخوردار هستند. سهراب همچنین درباره شرایط استقلال، گلایه‌های هواداران و حضور کمرنگ آنها در دیدار با هوادار صحبت کرد.
صبحت‌های بختیاری‌زاده را در ادامه می‌خوانید:

* صحبت‌های ابتدایی؟
سلام، خوشحالم که در خدمت‌تان هستم و امیدوارم فردا روز خیلی خوبی برای تیم استقلال باشد و با یک بازی خوب بتوانیم هم امتیاز بگیریم و هم هواداران‌مان را خوشحال کنیم.

* زمانی که شما مربی استقلال شدید، قرار شد در فیفادی یک مربی خارجی اضافه شود و شما کنار ایشان کار کنید. از آن روز حواشی زیادی ایجاد شده و هنوز هم مربی خارجی انتخاب نشده است. این موضوع باعث می‌شود نظم فکری شما به هم بخورد یا به فال نیک می‌گیرید؟ این بحث هم هست که شما با توجه محدودیت‌ها تا نیم فصل در سمت خود بمانید.
این سوال باید از مدیریت پرسیده شود، اما روزی که من قبول مسئولیت کردم، سیاست بر این بود که در یک تایمی من مسئولیت فنی را بر عهده بگیرم تا باشگاه بتواند در یک شرایط خوب، فضای مناسب و تایم مناسب مربی انتخاب کند و در انتخاب عجله نکنند. هیچ تاریخی مشخص نشد، ولی تلاش بر این بود که بتوانند در اولین فرصت این کار را انجام بدهند که تا الان نشده ولی تا جایی که من دورادور می‌دانم، حتما تلاش‌هایی بوده است. ولی چیزی که برای خودم از روز اول مهم بود، این بود که حالا که قبول مسئولیت کردم، تمام توان، تلاش و وقتم را برای تیم بگذارم و با کمک بازیکنان، مدیریت و همه مجموعه بتوانیم شرایط را تغییر بدهیم و تیم را به سمتی ببریم که بتوانیم هفته‌های بهتری در آینده داشته باشیم.

ویدئو: 355948

* این روند تاثیر منفی نداشته است؟
به هیچ عنوان. در فوتبال برای مربی مشکلات هست، بحران هست، چالش هست. یکی از وظایف اصلی مربی به عنوان مسئول فنی باشگاه، پیدا کردن راهکار برای رفع مشکلات است که می‌طلبد در یک فضای دوستانه در باشگاه باشد؛ فضایی که درک متقابل بین تمام ارکان باشگاه باشد، احترام متقابل باشد و همه دست به دست هم بدهند و برای برطرف کردن ایرادها و مشکلات راهکار پیدا کنند.

* تصاویر تمرین، روحیه خوب بازیکنان را نشان می‌داد. از ابتدای فصل به قدری مشکل بوده که ما کمتر دیدیم بازیکنان با چنین روحیه‌ای در تمرین شرکت کنند. درباره این موضوع صحبت کنید. به نظر می‌رسد تیم از نظر روحی تقویت شده و شما نقش مهمی در این موضوع داشته‌اید.
روز اولی که من آمدم، هفته‌های گذشته را بازبینی کردیم. بازیکن در این سطح وقتی نتیجه نمی‌گیرد، فشارهای روحی زیادی را متحمل می‌شود. تیم ما استقلال است، تیم بزرگی هستیم و انتظارات زیاد است، اما استقلال به هر دلیلی لیگ را خوب شروع نکرد. من می‌دانستم که بچه‌های استقلال از لحاظ روحی چقدر تحت فشار هستند و مبنای کارم را در کنار همکارانم، آقای نوازی، آقای غلامپور و بعد از آن آقای سالار امینی و همین‌طور آقای شیخ، بر این گذاشتیم که همان‌قدر که باید روی مسائل فنی در یک محیط سالم و با آرامش کار کنیم، باید روی مسائل روحی و روانی هم کار کنیم. خیلی برایم مهم است که بازیکنان در تمرین شاداب باشند و بعد بتوانیم درباره مسائل فنی با آنها تمرین کنیم. خدا را شکر این مسئله هم خوب اجرا شد و هم خوب روی مسائل روحی و روانی بازیکنان تیم تأثیر گذاشته است.

ویدئو: 355951

* استقلال دو سال پیش هشت امتیاز فاصله با صدر را جبران کرد، اما سال گذشته دو امتیاز را از دست داد. می‌توانید درباره اینکه قهرمانی از دست رفته یا نه توضیح بدهید؟
حقیقتا نه، ما تیم بزرگی هستیم. به قول شما فصل قبل در حالی که قهرمان بودیم، رقیب‌مان قهرمان شد. در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد. هیچوقت نباید ناامید باشید. من این را هفته قبل هم گفتم، ما در بخش بازیکن هیچ کمبودی نداریم. البته یکی دو بازیکن جا داریم که اضافه کنیم و تیم‌مان از لحاظ فنی این پتانسیل را دارد که بتوانیم قدرتمندتر بازی کنیم، ولی خدا را شکر الان آرامش داریم و تمرکز کافی هست و ارتباط خوبی هست‌. من یک موضوعی را درباره نگاه خودم به فوتبال بگویم؛ بردن و باختن مهم است ولی من اعتقاد دارم یک باشگاه باید شکلی حرکت کند که روند به سمت بازی را درست کند. ما باید روزهایی که با هم تمرین می‌کنیم و برای رفتن به مسابقه آماده می‌شویم، درست کنیم و این یک روند مثبت و حرفه‌ای به سمت بازی خواهد بود. ممکن است روز بازی شما همه کارهای مثبت را انجام بدهید، ولی نبرید یا ببرید. این موضوع مهم است اما مهم‌تر، آن روندی است که ما با هم کار می‌کنیم، هر روز همدیگر را سر تمرین می‌بینیم. مسائل اداری، اقتصادی و مالی هست و ارتباط بین تمام ارکان باشگاه باید درست شود و همه با هم به سمت روز مسابقه برویم. روز مسابقه ممکن است هر اتفاقی بیفتد. این اگر درست شود که الان خدا را شکر شرایط خوب است، امید داریم که بتوانیم برای قهرمانی بجنگیم.

* اینکه گفته می‌شود آقای شهریاری در ارنج تیم دخالت می‌کنند و می‌گویند این بازیکن بازی کند یا نه، صحت دارد؟ در فوتبال ما مدیرانی بودند که چنین دخالت‌هایی در ترکیب تیم می‌کردند.
نه، من قبلا شاگرد جناب شهریاری بودم و این افتخار را داشتم. ایشان انسان سالم و کاربلدی هستند. من در صبا بودم. اگر غیر این بود، خدا می‌داند با اینکه استقلال را قلبا دوست دارم، نمی‌آمدم و قبول نمی‌کردم. ایشان از من خواستند که در این شرایط بیایم کمک کنم و با افتخار قبول کردم، نه آقای شهریاری چنین ذهنيتی نسبت به فوتبال دارند و نه من به هیچ عنوان. آقای شهریاری عزیز من است، ولی هر کسی در باشگاه کار خودش را انجام می‌دهد و این یک رفتار حرفه‌ای است. ما کادرفنی و آنالیزور داریم و با هم صحبت می‌کنیم و درباره تیم تصمیم می‌گیریم. نه، چنین فشاری از سمت مدیریت هیچوقت در این مدت نبوده است.

ویدئو: 355954

* غیر از روزبه چشمی، بازیکن مصدوم یا محروم ندارید؟
یکی دو مصدوم داریم. یکی دو بازیکن ملی بودند که رفتند و آمدند.

* شرایط جلالی چطور است؟
جلالی یک هفته‌ای دور است و به این بازی نمی‌رسد، اما من اعتقاد به کار جمعی دارم. ما بازیکنانی روی نیمکت داریم که بازی نکرده‌اند، اما حتما از لحاظ اخلاقی و فنی باکیفیت هستند، چون پیراهن استقلال را پوشیده‌اند. در چنین روزهایی باید بدون ترس از آنها استفاده کنیم. باید این نکته را هم بگویم که تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس و تراکتور بازی‌هایشان را عقب انداختند، اما من اعتقاد دارم هر باشگاهی شرایط خاص خودش را دارد و فکر می‌کنم ما الان از لحاظ فنی و روحی تیم شادابی هستیم و می‌توانیم فردا روز خوبی داشته باشیم. من خواستم که بازی انجام شود.

ویدئو: 355956

* نظرتان هم این بود که به هر حال باید این بازی را انجام بدهیم، چه بهتر که زودتر انجام بدهیم.
آره، بازی کنیم. نباید بترسیم. درست است دو سه بازیکن نداریم و ای کاش داشتیم و استفاده می‌کردیم، اما اینکه الان نیستند، اتفاق خیلی عجیب و غریبی در فوتبال نیست و اتفاقا کمک می‌کند که همه بازیکنان همیشه برای خودشان شانس قائل باشند که می‌توانند به تیم کمک کنند و این باور من است برای یک کار جمعی.

* درباره ایمان سلیمی هم صحبت کنید.
ایمان هم مصدوم است و امیدوارم هر چه زودتر برسد. فکر می‌کنم یکی دو هفته دیگر به تمرینات بیاید.

ویدئو: 355957

* گلایه هواداران از فصل قبل که تبدیل به مهم‌ترین مطالبه‌شان در این فصل شده است، دیدن بازی‌های هجومی و بردهای پرگل است. هوادار، استقلال ترسو دوست ندارد. این اتفاق چه با سهراب بختیاری‌زاده و چه با مربی بزرگ خارجی چطور باید رخ بدهد تا آن روحیه جاه‌طلبی به بدنه استقلال تزریق شود؟
ما این را از روز اول در تمرینات کار کردیم. من اعتقاد دارم دفاع کردن جزئی از فوتبال است و خیلی هم مهم است و حمله کردن و بازی تهاجمی هم جزئی از فوتبال است و هوادار و بیننده فوتبال رو به جلو را دوست دارد. اعتقاد من بر این است شما هر نوع فوتبالی که بازی می‌کنید، نمی‌توانید ۹۰ دقیقه کامل فقط دفاع کنید یا فقط حمله کنید، اما اولویت ما بازی روی زمین و حمله کردن به حریف است. سعی داریم از همان بالا، حریف را پرس کنیم و نترسیم و با آگاهی و شهامت بازی کنیم‌. ممکن است اشتباه هم کنیم، ولی این تفکر باید در بازیکنان جا بیفتد که بتوانند اشتباهات همدیگر را بپوشانند. ممکن است در دقایقی از بازی هم مجبور شویم دفاع کنیم. حالا که قرار است دفاع کنیم، باید تمام قواعد دفاع تیمی را رعایت کنیم و بعد ضدحمله مناسب بزنیم. این اعتقاد من به فوتبال است و سعی کردم در این مدت در بچه‌ها جا بیندازم.

ویدئو: 355958

* یکی از مشکلاتی که تیم با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، بحث بدنسازی بود. شما ظاهرا یک بدنساز جوان را به تیم اضافه کردید. آیا جای امیدواری دارد که از این بعد زمینه فیزیکی تیم بهتر شود؟
حتما. من روز بازی با هوادار طبق آماری که گرفتیم احساس کردم بعضی بازیکنان از نظر بدنی شرایط آماده را ندارند. فکر می‌کنم یک تایمی اصلا بدنساز کنار تیم نبود و من اعتقاد دارم که حتما باید مربی بدنساز باشد. حتی اگر سرمربی دوره‌های بدنسازی را گذرانده باشد، به خاطر مشغله کاری‌اش خوب است که مربی بدنساز باشد تا روی مسائل فیزیکی بچه‌ها متمرکز شود. سالار امینی یک مربی جوان و خیلی باتجربه است که در رده‌های ملی کار کرده و در هوادار و شهرخودرو و استقلال خوزستان بوده و کلا هم تحصیل‌کرده و به‌روز است. چیزی که برای من و همه مربیان مهم است، این است که رفتار خیلی خوبی دارد و سریع می‌تواند با بازیکنان ارتباط صمیمی پیدا کند.

* در بازی استقلال و هوادار فقط ۱۵۰۰ هوادار به استادیوم آمدند که بی‌سابقه بود. چه صحبتی با هواداران استقلال دارید که فردا تیم را حمایت کنند؟
اولا که هوادار این حق را دارد که ما را قضاوت کند و این یک پیام به بازیکنانی است که در فوتبال، ستاره هستند؛ شما نمی‌توانید فقط نام‌تان ستاره باشد و انتظار توجه داشته باشید. هر هفته ستاره‌ها بازی دارند و مورد قضاوت سخت قرار می‌گیرند و باید ستاره بودن‌شان را هر هفته در زمین و در مسابقه نشان بدهند‌. این جزء چالش‌هایی است که یک بازیکن بزرگ دارد که پیراهن استقلال را پوشیده است. این بخشی از کارمان است‌. حتما بازیکنان استقلال به این درک رسیده‌اند که وظیفه سنگینی دارند. ان‌شاءالله با بازی حرفه‌ای و بهتر و باکیفیت‌تر، کاری می‌کنیم که هواداران به استادیوم بیایند و از فوتبال لذت ببرند.

ویدئو: 355959

* چه صحبتی با خود هواداران دارید؟
آنها همیشه حق دارند. همه وجود هوادار، محبت و احساس نسبت به تیم است. من آنها را دوست دارم و برایشان احترام قائلم. حتی اگر انتقاد شدید می‌کنند، حق دارند. نکته آخر اینکه وظیفه یک باشگاه این است که همه دست به دست هم بدهند و کار کنیم تا هوادار بتواند زندگی روزمره خودش را داشته باشد و در کنارش پیام‌ها و خبرهای خوب از باشگاه بشوند، ولی روز مسابقه بیاید و از فوتبال باشگاهش فارغ از هر نتیجه‌ای لذت ببرند و این می‌طلبد که همه ارکان باشگاه در یک فضای مطلوب و همراه با احترام متقابل، کارشان را انجام بدهند.

ویدئو: 355960

* لیست‌تان خالی است. ممکن است بازیکن جذب کنید؟
واقها الان به این فکر نمی‌کنم و چیزهای مهم‌تری هست، اما نیاز است.

دیدگاه‌ها