کد خبر : 2077422 | 26 مهر 1403 ساعت 08:18 | 14.2K بازدید | 4 دیدگاه

با مرتضایی مثل یک خانواده هستیم؛

نوروزی کاپیتان افغانستان: از آرزوهایمان جلوتر زدیم

مهدی نوروزی، کاپیتان و ستاره تیم ملی افغانستان که نقشی کلیدی در رنسانس بزرگ آن‌ها در فوتسال جهان داشته در گفت‌وگو با ورزش سه، راز این موفقیت فراموش نشدنی را فاش کرده است.

نوروزی کاپیتان افغانستان: از آرزوهایمان جلوتر زدیم

به گزارش "ورزش سه"، سال 2024 برای مردم افغانستان تاریخی و فراموش نشدنی خواهد بود. موفقیت‌هایی که تا ابد در ذهن افغانستانی‌ها نسل به نسل می‌چرخد و نقش می‌بندد. این دستاورد بزرگ از صعود به جام ملت‌های آسیا آغاز گردید و با پرواز به جام جهانی 2024 ازلی شد. فوتسالیست‌های ملی‌پوش به همراه یک مربی ایرانی به اسم مجید مرتضایی تمامی آنچه که روزگاری غیرممکن به نظر می‌رسید را ممکن کردند و به آرزوهایشان رنگ و بوی حقیقت بخشیدند.

پیروزی مقابل آنگولا نایب قهرمان آفریقا و شکست نزدیک برابر آرژانتین نایب قهرمان دنیا، نمایش خیره کننده آن‌ها در آوردگاه بزرگ بود. آنچه حیرت جهان فوتسال را برانگیخت صعود این تیم از مرحله گروهی در نخستین تجربه‌اش بود. حالا یکی از بهترین‌های افغانستان در گپی ویژه با خبرنگار ما، مسائل مهمی را مطرح کرده و به موفقیت بزرگ کشورش پرداخته است.

در ادامه، مصاحبه خبرنگار ورزش سه با مهدی نوروزی، کاپیتان تیم ملی افغانستان و بازیکن تیم لیگ برتری سن ایچ ساوه را خواهیم خواند:

* از چگونگی اولین صعود به جام ملت‌های آسیا و جام جهانی بگو، مسیر طاقت فرسایی که با موفقیت پشت سر گذاشتید؛
ما با وجود اینکه در مرحله مقدماتی در گروه سختی قرار داشتیم و با تیم‌های اندونزی و عربستان رقابت سختی انجام دادیم به عنوان تیم اول صعود کردیم و به این باور رسیدیم که می‌توانیم به جام جهانی راه پیدا کنیم. گروه‌بندی جام ملت‌ها هم برای ما دشوار بود. زیرا تیم‌های ایران، کویت و بحرین حریفان ما بودند. خوشبختانه با اینکه نتوانستیم تمامی قابلیت‌ها و پتانسیل خود را در دور اول ارائه بدهیم که به خاطر استرس اولین تجربه بود، از گروه مرگ صعود کردیم و در نهایت با بدشانسی در وقت‌های اضافه در دوئل حذفی نتوانستیم جزء چهار تیم برتر آسیا باشیم. در سهمیه آخر جام جهانی که آخرین فرصت ما بود، با تمام تمرکز و توان به مصاف عراق قدرتمند رفتیم و بعد از برد عراق تقریبا خیالمان از صعود به جام جهانی راحت شد و درک کرده بودیم که قرقیزستان حریف دردسرسازی برای ما نخواهد بود و این تیم را شکست دادیم و اولین مأموریت را با موفقیت پشت‌ سر گذاشتیم.

2095968
2095969

* در جام جهانی موفق شدید از گروه صعود کنید؛ این موفقیت برایتان چطور بود؟
ما تیم تازه وارد جام جهانی محسوب می‌شدیم. کسی روی تیم ما حساب ویژه‌ای باز نمی‌کرد. باید قاطعانه بگویم در آوردگاه بزرگ هم گروه سختی نصیب ما شد. آرژانتین فینالیست سه دوره پیاپی و اوکراینی که در نهایت سوم جام جهانی شد و البته نایب قهرمان قاره آفریقا که آنگولا بود و ما آن‌ها را شکست دادیم. با چندین ماه اردو و بازی‌های دوستانه خیلی خوبی که برگزار کرده بودیم، آماده خلق شگفتی شدیم. از همه مهم‌تر مردم کشورمان پشت‌ سر ما بودند و همیشه پیام‌های دلگرم کننده‌ای برای ما ارسال می‌کردند. همین موضوع باعث می‌شد که قوا و انگیزه بگیریم و با تمام توان برای موفقیت تلاش کنیم. آنگولا را از سر راه برداشتیم و قدرت خودمان را نشان دادیم. بازی درخشانی مقابل آرژانتین به نمایش گذاشتیم که باور کنید حق ما باخت نبود. در مصاف با اوکراین بی‌دقتی زیادی داشتیم و کمی هم سورپرایز شدیم و موتور زرد و آبی‌ها از بازی با ما دقیقا روشن شد. با صعود از مرحله گروهی جام جهانی، تمام مردم کشورمان به ما افتخار کردند. در مرحله حذفی در وقت‌های اضافه به پاراگوئه باختیم، افسوس می‌خورم چون شایستگی حضور در جمع هشت دنیا را کاملا داشتیم. متاسفانه نشد و امیدوارم در جام جهانی آینده بیش از این دل مردم کشورم را شاد کنیم.

2095971

*راز این موفقیت بزرگ چه چیزی بوده است؟
راز اصلی موفقیت تیم ما، اعتماد و همدلی بود. این بود. بازیکنان و آقای مرتضایی مربی تیم به چشم خانواده به یکدیگر نگاه می‌کردیم و برای موفقیت هدف والایی داشتیم. افغانستان تیمی جنگنده و شجاع است و فرقی نمی‌کند که مقابل چه تیمی به میدان می‌رود. برنامه‌ریزی فوق‌العاده‌ای داشتیم و به نظرم از آرزوهای خودمان هم جلوتر زدیم. باید این مسیر رو به رشد را حفظ کنیم و صعود به جام جهانی را کاملا عادی جلوه بدهیم.

2095970

* در این فصل هم برای سن ایچ ساوه توپ می‌زنی، به نظرت اوضاع تیم بهتر می‌شود؟
خب باشگاه سن ایچ یکی از باشگاه‌های بزرگ ایران به شمار می‌رود و همیشه جزء تیم‌های بالای جدول بوده است. امسال هم در خدمت این باشگاه هستم و جا دارد از مهندس باقری و آقای صبوری تشکر کنم که شرایط من و کشورم را درک کردند و اجازه دادند تا بعد از جام جهانی در اردوهای تیم ملی باشم. شک نکنید سن ایچ در ادامه رقابت‌ها به جدول بازمی‌گردد و نتایج خوبی را کسب می‌کند.

دیدگاه‌ها