کد خبر : 2077350 | 25 مهر 1403 ساعت 19:23 | 5.1K بازدید | 3 دیدگاه

کدام تیم‌ها از دالان وحشت فرار می‌کنند؛

هفته هشتم لیگ برتر: بالا نه، به پایین جدول خیره شوید

سرنوشت نتایج بی‌ثبات فوتسال به بهترین برنامه‌های هیچ باشگاهی توجهی نمی‌کند و هرگز مشخص نیست که به کدام سو می‌رود. با این حال، شغل‌ها در پایین جدول در خطر است.

هفته هشتم لیگ برتر: بالا نه، به پایین جدول خیره شوید

به گزارش "ورزش سه"، موقعیت‌ها در نیمه کره پایینی لیگ حساس شده است و رویارویی‌ تیم‌ها برابر همدیگر سرنوشت نیمکت‌ها را تعیین می‌کند. در بالای جدول مدعیان قهرمانی روی کاغذ کار چندان سختی را برابر حریفان خود نخواهند داشت، اما فوتسال نشان داده که گاه و بی‌گاه همه را حیرت‌زده می‌کند و به پیش‌بینی‌ها پوزخند می‌زند. جذاب‌ترین جدال هفته هشتم در هرمزگان خواهد بود و فولادی‌ها از تیم تحول یافته گهر زمین پذیرایی می‌کنند. همچنین می‌توانید به دیدار نزدیک و هیجان‌انگیز ایرالکو اراک _ سفیرگفتمان، فولاد زرند ایرانیان _ کراپ الوند و سن ایچ _ پالایش نفت اصفهان خیره شوید. اگر به دنبال شگفتی هستید، نبرد کلینیک ایرانیان قم و مس سونگون ورزقان ممکن است شما را به وجد بیاورد.

2095832

*در هفته هشتم چه چیزی در انتظار ماست؛

*ایرالکو اراک _ سفیرگفتمان تهران

پایتخت نشین‌ها در شرایطی عصر پنج‌شنبه به مصاف ایرالکو می‌روند که اهداف‌شان با حریف‌ میزبان در چند وجه مشابه خواهد بود. هر دو تیم از آخرین سه امتیازی که بدست آورده‌اند، سه هفته‌ای می‌گذرد و در پایین جدول زلزله را حس می‌کنند و بعید است مقابل یکدیگر کوتاه بیایند. 
اراکی‌ها تا کنون 9 گل به ثمر رسانده‌اند که ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده‌اند و این فقدان قدرت آتش می‌تواند آنها را آزار دهد. با این حال، نمی‌توان از پیروزی بزرگ برابر گهر زمین به سادگی عبور کرد و برتری مقابل سفیرگفتمان بدون شک شرایط را برای ایرالکو آرمانی خواهد کرد. در نقطه مقابل، حمید نصیری سرمربی جدید سفیرگفتمان با مهم‌ترین آزمون خود روبرو می‌شود و تاکتیک و طرز تفکر وی به عنوان نفر نخست نیمکت تیم تهرانی تا حدودی برملا خواهد شد که آیا شایسته این شغل است یا خیر.

2095835

تساوی در این مبارزه، همان یک امتیاز بی‌مصرف را برایشان به همراه دارد و تغییری در این وضعیت نگران کننده ایجاد نمی‌کند، اما کسب سه امتیاز آن‌ها را دگرگون خواهد ساخت.

*شرایط دو تیم در جدول؛
14.ایرالکو با پنج امتیاز
10.سفیرگفتمان هفت امتیاز

*بهترین گلزنان دو تیم؛
رحمان سارانی از ایرالکو با چهار گل 
امیرحسین تقوی از سفیرگفتمان با چهارگل

*فولاد هرمزگان _ گهر زمین سیرجان

جذاب‌ترین جدال هفته در آمفی تئاتر مملو از تماشاگر هرمزگان به نمایش در می‌آید. تیم پرستاره فولاد از تیم کهکشانی گهر زمین استقبال می‌کند و البته نباید پذیرایی چندان خوشایندی هم در انتظار سیرجانی‌ها باشد. اینکه آیا پیروزی‌های اخیر گهر زمین تنها بازتابی از آن‌هاست و یا عملکردشان صیقل‌ یافته، در پایان این مسابقه مشخص می‌شود.
آن روی سکه، فولاد هرمزگان دو گام به جلو و چهار قدم به عقب لیگ را پشت‌سر گذاشته است و نتایج سینوسی‌وار آن‌ها گیج کننده بوده. فولادی‌ها از بازیکن تکنیکی و کامل بهره می‌برند و در مقایسه با گهر زمین دست و پا بسته نخواهند بود. تیم کهکشانی سیرجان که به فوق ستاره‌هایش می‌بالد برای به رخ کشیدن قدرتش به فتح میدان هرمزگان نیاز دارد و پرواز و سقوط‌شان وابسته به نمایش در این نبرد حساس خواهد بود.
هیچکدام از طرفین نمی‌توانند موقعیت خود را در جدول لیگ از دست بدهند و در صورت شکست با ضربه شدیدی مواجه می‌شوند. شاید بازی در مقابل هواداران خانگی اعتماد به نفس بیشتری به فولاد بدهد، اما حریف کهکشانی با بازیکنانی چکش‌پذیر و با تجربه راهی میدان می‌شود. احتمالا یکی از آن بازی‌های سرشار از تاکتیک را شاهد باشیم و همچنین گره به دست خوش قریحه‌ها باز شود.

2095831

*جایگاه دو تیم در جدول؛
5.فولاد هرمزگان با ده امتیاز 
6.گهرزمین سیرجان با نُه امتیاز

*بهترین گلزنان دو تیم؛
سروش احمدنیا از فولاد هرمزگان با چهار گل
مهدی اسدشیر از گهرزمین سیرجان با دو گل

*گیتی پسند اصفهان _ شهرداری ساوه

صدرنشین لیگ برتر روی سه امتیاز این صف‌آرایی حساب ویژه باز کرده است تا شروع عالی خود را ادامه بدهد. گیتی پسند اقتدار خود را به سان گذشته ارائه داده، اما چند بازی دردسرساز را در آینده پیش‌روی خواهد داشت و بعید است به تحفه شیرین ساوجی که آخرین بار چهار هفته پیش طعم پیروزی را چشیده، رحم کند.
با این حال، رضا لک با کنار گذاشتن چند بازیکن کلیدی یک بار دیگر تصمیمات غیرمنتظره‌اش را تکرار کرده و عصبانیت مدیران شهرداری را برانگیخته است. شاید روزهای دوران حضور او در ساوه به شمارش افتاده و روی تفکرات این مربی تاثیرگذار بوده که چنین تصمیماتی را مرتکب شده.
همتای او کشاورز  از زمانی که هدایت گیتی پسند را برعهده گرفت، احساس روشنی از جهت‌گیری و شدت را در تیم خود القا کرد. رویکرد او به پرس بالا و حفظ سبک بازی مستقیم، تغییر محسوسی در عملکرد گیتی ایجاد کرده است. تیم او اخلاق کاری بی‌وقفه‌ای از خود نشان داده است، با تمرکز ویژه در به دست آوردن مجدد مالکیت در بالای زمین - منطقه‌ای که ستاره‌هایش در آن برتری داشته‌اند و بی‌امان هجوم می‌آورند. اگر در تیم شهرداری بهزاد رسولی دوام بیاورد و بازیکنان جوان ورای انتظارات ظاهر شوند، با تمام این اگر‌ها شاید گیتی پسند برتری خفیفی داشته باشد که با این اوج آمادگی ستاره‌هایش باید منتظر پیروزی پرگل برای صدرنشین باشیم.

2095828

*شرایط دو تیم در جدول؛
1.گیتی پسند اصفهان با 19 امتیاز 
8.شهرداری ساوه با 8 امتیاز

* بهترین گلزنان دو تیم؛
محمدحسین درخشانی از گیتی پسند با هفت گل
امیرحسین ابطحی از شهرداری ساوه با سه گل

*کلینیک ایرانیان قم _ مس سونگون ورزقان

مس سونگون ورزقان بخشی از بزرگترین حماسه تاریخی خود را رقم زده و به تازگی از مرز 1000 گل عبور کرده و همچنین نتایج مطلوب و بی‌نقصی را بدست آورده. بی‌غم که آخرین جلسه محرومیتش را پشت‌سر می‌گذارد، یک سفر بالقوه دشوار به قم خواهد داشت. میزبان شروع متفاوتی در فصل داشته است و با چهره‌های شکوفا شده و چند بازیکن پخته از شگفتی‌سازها لقب گرفته است. کلینیک با فرهاد کشاورز مربی جدیدش در بازی قبلی مقابل تیم پرستاره گهرزمین دفاع مقدسی انجام داد و جانانه سعی کردند راه‌های نفوذ را ببندد و دروازه‌بان آن‌ها روز خوبی را تجربه کرد.
اینکه قمی‌ها در کنار انگیزه و جاه‌طلبی از تماشاگران پرشور بهره می‌برند، بی‌تردید کار را برای مس سونگون ورزقان دشوار خواهند کرد. شاید تیم کشاورز قدرت کافی در عمق برای مقابله با بزرگان مس را نداشته باشد اما قابلیت این را دارند عملکرد لاله‌های نارنجی را به طور قابل توجهی تحت تأثیر طنازی و رویاپردازی‌ خود قرار دهند.

هر دو تیم به یک تعداد دروازه‌شان فرو ریخته است. بله... 16 بار که برای مس طعنه‌آمیز است و برای قمی‌ها معمولی. استحکام دفاعی در نبرد دو تیم یک عامل حیاتی است و این روند گذشته به سمت یک ماجرای حیرت‌انگیز و تعداد گل زیاد در مسابقه پیش روی را نشانه رفته است.
واقعیت این است، پیروزی متعلق به مس سونگون خواهد بود، اما نباید فراموش کنیم که ما گاهی در دنیای حباب حقیقی زندگی نمی‌کنیم و ممکن است اتفاقات غیرقابل باوری رخ دهد.

2095829

*جایگاه دو تیم در جدول؛
7. کلینیک ایرانیان قم با هشت امتیاز 
2. مس سونگون ورزقان با هفده امتیاز

بهترین گلزنان دو تیم؛
علی باباییان از کلینیک ایرانیان قم با سه گل
مهدی جاوید از مس سونگون ورزقان با شش گل

*سایر دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر فوتسال به شکل ذیل است؛

فرش آرا _ پالایش نفت بندرعباس 
سن ایچ ساوه _ پالایش نفت اصفهان 
فولاد زرند ایرانیان _ کراپ الوند

2095830

دیدگاه‌ها