کد خبر : 2077308 | 25 مهر 1403 ساعت 15:42 | 30.4K بازدید | 99 دیدگاه

آنها به جام جهانی 2026 می‌رسند؟

رؤیای ششمین جام: مسی، رونالدو و مهمان غیرمنتظره

لیونل مسی به ششمین جام جهانی خود (جام جهانی ۲۰۲۶) نزدیک می‌شود، چیزی که اکنون تنها در دسترس دو بازیکن دیگر است.

رؤیای ششمین جام: مسی، رونالدو و مهمان غیرمنتظره

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی بامداد امروز پس از زدن سه گل به بولیوی (۶-۰) و نزدیک کردن تیمش به صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: "من برای خودم مهلت برای بازنشستگی تعیین نمی‌کنم، می‌خواهم از این لحظات لذت ببرم و خوشحالم که اینجا هستم."

مسی روز به روز و تورنمنت به تورنمنت پیش می‌رود، اما آرژانتینی‌ها به این رؤیا فکر می‌کنند که ستاره‌شان در ششمین جام جهانی‌اش حضور داشته باشد، که علاوه بر این، در کشوری که اکنون خانه‌اش است، یعنی ایالات متحده برگزار می‌شود. هیچ چیز برای او، کشورش و همه علاقه مندانش، جذاب‌تر از این نیست. مسی به دنبال ششمین جام جهانی خود خواهد بود، چیزی که در حال حاضر تنها در دسترس کریستیانو رونالدو و ممو اوچواست، زیرا پنج بازیکن دیگر که پنج جام جهانی بازی کرده‌اند، دیگر بازنشسته شده‌اند.

این بازیکنان عبارتند از: آندرس گواردادو (مکزیک، که دیروز از تیم ملی کنار رفت)، لا توتا کارباخال (دروازه‌بان افسانه‌ای مکزیکی در جام‌های ۵۰، ۵۴، ۵۸، ۶۲ و ۶۶)، جیجی بوفون (ایتالیا) که تنها حذف ایتالیا از جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ مانع از حضورش در ششمین جام جهانی شد، رافا مارکز (مکزیکی دیگر که اکنون دستیار خاویر آگیره در تیم ملی است) و لوتار ماتئوس (آلمان).

2095742

به همین دلیل، مسی، کریستیانو و اوچوا تنها در رقابت برای ششمین جام جهانی باقی مانده‌اند. اگر مصدومیتی پیش نیاید یا اتفاق غیرعادی دیگری رخ ندهد، هر دو فوق ستاره آرژانتینی و پرتغالی که هنوز در سطح باشگاهی و ملی خوب کار می‌کنند، شانس زیادی برای حضور خواهند داشت. یادآوری می‌کنیم که مسی تا پایان سال ۲۰۲۵ با اینتر میامی قرارداد دارد. و در آن زمان تصمیم حیاتی را اعلام خواهد کرد. مسی اکنون بازیکنی است که بیشترین بازی را در تاریخ جام‌های جهانی (۲۶ بازی) انجام داده است، در حالی که لوتار ماتئوس ۲۵ بازی داشته است.

از طرف دیگر، اوچوا وضعیت پیچیده‌تری دارد. این دروازه‌بان مکزیکی در اروپا بازی می‌کند، در لیگ برتر پرتغال به عنوان بازیکن اصلی حضور دارد، اما نه به عنوان دروازه‌بان اصلی و نه دوم در تیم ملی مکزیک نیست. با این حال، خاویر آگیره او را به آخرین اردو دعوت کرد. احساس می‌شود اگر او تا جام جهانی ۲۰۲۶ به طور منظم بازی کند، به رقابت‌ها خواهد رفت. و اینگونه است که "باشگاه ۶ جام جهانی‌ها" شکل می‌گیرد، مثل یک رؤیا.

دیدگاه‌ها