کد خبر : 2077294 | 25 مهر 1403 ساعت 14:45 | 23.3K بازدید | 43 دیدگاه

هنوز هم نمی‌دانم چرا در جام ملت‌ها به قطر باختیم

نورافکن: اکرم عفیف در حد طارمی و آزمون نیست

امید نورافکن می‌گوید که دیدار با قطر، یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر تیم ملی بوده است.

نورافکن: اکرم عفیف در حد طارمی و آزمون نیست

به گزارش "ورزش سه"، کاروان تیم ملی ایران پس از پیروزی شیرین شب گذشته برابر قطر، ظهر امروز به تهران بازگشت. امید نورافکن که در این بازی زمینه‌ساز گل‌های اول و چهارم ایران بود، پس از حضور در فرودگاه و در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

بولت پرسپولیسمتن کامل این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانیم:

* لطفاً درباره پیروزی شیرین مقابل تیم ملی قطر توضیح دهید. با توجه به اینکه در جام ملت‌ها نتیجه تلخی برابر این تیم داشتیم، این بازی چگونه بود؟
- پیش از هر چیز باید بگویم که با برخی از هم‌تیمی‌هایم صحبت کردیم و نمی‌دانم چه اتفاقی باعث شد تا در جام ملت‌ها بازی را از دست بدهیم. من در آن تورنمنت حضور نداشتم، اما واقعاً حسرت عجیبی در وجودم بود. به عنوان یک ایرانی این مسئله را بیان می‌کنم. پیش از بازی دیشب، بازیکنان باتجربه تیم در رختکن صحبت‌هایی کردند که بسیار تأثیرگذار بود و ما با انرژی فراوان وارد زمین شدیم. از دید من، این بازی یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر تیم ملی بود. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم و بازی بسیار زیبایی ارائه دادیم. قطر به معنای کامل مغلوب شد و امیدواریم که در ادامه نیز بتوانیم حداکثر امتیازات را کسب کنیم. کره‌ شمالی و قرقیزستان را نیز دستکم نمی‌گیریم.

* شما در این بازی در پست دفاع چپ بازی کردید، در حالی که بیشتر انتظار می‌رفت در پست هافبک بازی کنید و میلاد محمدی به سمت راست رفت. نظرتان درباره این تغییر چیست؟
- اولین چیزی که پس از این تغییر پست به ذهنم خطور کرد، این بود که بسیاری از مردم در ایران منتظر عملکرد خوب ما در این بازی بودند. خدا را شکر می‌کنم که تا حدی توانستم پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهم. میلاد محمدی نیز نشان داد خیلی خوب توانست اکرم عفیف را مهار کند و این تغییرات موجب شد که تیم عملکرد بهتری داشته باشد.

2095415

* بسیاری معتقدند که شما پس از مصدومیت سخت در سپاهان، برخلاف بازیکنانی که پس از چنین مصدومیت‌هایی افت می‌کنند، بازگشت خوبی داشتید. ضمن اینکه دیروز کارهای ترکیبی خوبی با مهدی قایدی انجام دادید؟
- دیروز مهدی خیلی خوب بازی کرد در واقع همه بچه‌ها خوب بودند. شما نمی‌توانید بگویید کسی خوب بازی نکرد. باز هم باید کار کنیم، نقطه ضعف‌هایمان را برطرف کنیم. خود من باید روی صحنه گلی که دریافت کردیم، بیشتر آن را آنالیز کنم.

* در ملوان شاهد یک نسخه جدیدی از امید نورافکن هستیم و انگار در این تیم احیا شده‌ای؟
- هنوز کار خاصی انجام نداده‌ایم، اما اهداف بزرگی در ذهن داریم. تیم ما بازیکنان بسیار خوبی دارد و کادر فنی از جمله آقای زارع و دستیاران ایشان پرتلاش هستند. امیدوارم با تلاش همگانی بتوانیم به اهداف بزرگمان دست یابیم.

* هواداران ایرانی در امارات نیز سنگ تمام گذاشتند.
- آنچه در قلب من است و می‌خواهم بگویم این است که واقعاً تأسف‌آور است که نمی‌توانیم در کشور خودمان و با حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر بازی کنیم. اگر این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد، حس و حال بسیار بهتری به کشور منتقل می‌شد. اگر ما با چهار گل در تهران برنده بازی می‌شدیم، بسیار بهتر بود. اما اماراتی‌ها هر کاری که می‌توانستند، انجام دادند که از آنها تشکر می‌کنیم.

* درباره صحنه‌ای که اکرم عفیف با مهدی طارمی درگیر شد، توضیح دهید.
- به نظر می‌رسید حریف قصد داشت با آقای طارمی وارد چالش شود و او را تحت فشار روانی قرار دهد، بخصوص مهدی و سردار. البته باید بگویم که بازیکنان نشان دادند او (عفیف) در سطح و اندازه بازیکنانی چون مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش نیست.

دیدگاه‌ها