کد خبر : 2077292 | 25 مهر 1403 ساعت 14:46 | 29.1K بازدید | 11 دیدگاه

حمله جدید فونت به لاپورتا

بارسا و خیالی‌ترین معامله در تاریخ فوتبال

مخالف شماره یک رئیس بارسلونا فروش بارسا استودیو را اهرم مالی خیالی خوان لاپورتا عنوان کرد.

بارسا و خیالی‌ترین معامله در تاریخ فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، انتقاد ویکتور فونت از حساب‌های مالی که هیئت مدیره جوان لاپورتا در مجمع نمایندگان این ۱۹ اکتبر ارائه خواهد داد، لحظاتی از شدت بیان را به همراه داشت. نامزد سابق ریاست و رهبر گروه "بله به آینده" بدون هیچ تردیدی به انتقاد از آخرین اقدامات پرداخت.

او گفت: "فروش بارسا استودیو یک کلاهبرداری است، این عملیات خیالی‌ترین معامله در تاریخ فوتبال است. این فقط از سوی مخالفان گفته نمی‌شود، بلکه حسابرس هم این اعداد را باور ندارد." و یادآوری کرد: "امروز ما ۱۰۶۸ میلیارد یورو از فروش دارایی‌ها و ترفندهای حسابداری داریم".

2095717

این کارآفرین کاتالان خواست تا جزئیات چگونگی انجام این اقدام و پیامدهای اقتصادی پرخطر آن را توضیح دهد و گفت: "چند سرمایه‌گذار به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا ۴۹ درصد بارسا استودیو را خریداری کرده‌اند." همچنین افزود: "آنها این را می‌خرند و من زمان می‌برد تا آن را به یک سرمایه‌گذار دیگر بفروشم".

فونت ادامه داد: "بعد از یک سال، ما سرمایه‌گذاران خیالی پیدا می‌کنیم. یک شرکت صوری از طریق یک واسطه که به آنها کمیسیون پرداخت کرده‌ایم و یک سرمایه‌گذار آلمانی: لیبرو".

اما با توجه به اینکه راه‌حلی پیدا نمی‌شود، او گفت: "ما مجبور شدیم نزد یک تأمین‌کننده باشگاه برویم و از او بخواهیم که بخشی از سهام را نگه دارد". فونت در پایان گفت: "در این عملیات خیالی، ما نمی‌دانیم هزینه‌ها و کمیسیون‌ها چه هستند". سپس خواستار "شفافیت بیشتر" در مورد تمام این مراحل شد.

او البته از تلاش هیئت مدیره در کاهش هزینه‌های دستمزد تقدیر کرد، اما با یک نکته‌سنجی؛ او گفت: "این ۵۰۵ میلیون سقف دستمزد بدون پاداش‌هاست. حقوق لامین یامال، پدری یا گاوی چقدر است؟ اینها حقوق‌های قدیمی هستند و با ارزش فعلی آنها در بازار مطابقت ندارند".

در حوزه ورزشی اما او از عملکرد تیم هانسی فلیک در لالیگا ابراز رضایت کرد.

دیدگاه‌ها