کد خبر : 2077282 | 25 مهر 1403 ساعت 13:52 | 91.2K بازدید | 98 دیدگاه

انتقاد تند پس از تساوی برابر استرالیا

ژاپن فوق العاده فقط یک توهم است!

حتی قوی‌ترین تیم آسیا هم از انتقادات در امان نمانده است؛ باز هم ثابت شد ما نمی‌توانیم قدرت‌های بزرگ آسیا را ببریم.

ژاپن فوق العاده فقط یک توهم است!

به گزارش "ورزش سه"، ژاپن دیروز در ورزشگاه سایتاما در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا، با استرالیا به تساوی 1-1 رسید. حتی ژاپن که به عنوان "قوی‌ترین" تیم آسیا شناخته می‌شود، نتوانست از انتقادها فرار کند چون در خانه به تساوی رسید.

تیم تحت هدایت هاجیمه موریاسو از سیستم 1-2-4-3 استفاده کرد.

آیاسه اوئدا (از تیم فاینورد) به عنوان مهاجم نوک بازی کرد و تاکومی مینامینو (از موناکو) و تاکه‌فوسا کوبو (از رئال سوسیداد) در خط حمله به او کمک کردند.

2095695

موریته هیدماسا (از اسپورتینگ) و آو تاناکا (از لیدز یونایتد) مسئولیت خط میانی را بر عهده داشتند. کائورو میتومو (از برایتون) و ریتسو دوآن (از فرایبورگ) در سمت‌های چپ و راست بازی کردند. خط دفاعی شامل کوکی ماچیدا (از سن‌ژیلواز)، شوگو دانیگوچی و کو ای تاکورا (از گلادباخ) بود. دروازه‌بان زایون سوزوکی (از پارما) نیز به عنوان یک بازیکن شاغل در فوتبال اروپا در ترکیب قرار داشت.

رسانه ژاپنی ساکر دایجست این انتقاد را مطرح کرد و نوشت: "واقعیت این است که ما یک بار دیگر نتوانستیم بر یکی از قدرت‌های آسیا غلبه کنیم و با استرالیا به تساوی رسیدیم. اگر اندو وجود نداشت، چرا کامادا را به عنوان هافبک دفاعی انتخاب نکردید؟"

2095696

ساکر دایجست همچنین تصریح کرد: "ژاپن ممکن است فکر کند که فوق‌العاده قوی است، اما این یک توهم است. در نهایت، واقعیت این است که نمی‌توانیم بر تیم‌های قوی آسیا که معمولاً در جام جهانی حضور دارند، غلبه کنیم."

ساکر دایجست در ادامه اشاره کرد: "حملات ژاپن چندان موثر نبود. به ندرت توانستند به پشت مدافعان حریف نفوذ کنند و در موقعیت‌های یک به یک نیز برتری نداشتند. اوئدا و مینامینو در سمت چپ ارتباط برقرار نکردند و هر دو به نوعی منزوی شدند. کوبو و دوآن در سمت راست به طور مرتب جا به جا شدند، اما بازیکنی که نقش محوری در حمله باشد، وجود نداشت."

2095693

این رسانه همچنین بیان کرد: "در سیستم 1-2-4-3 فعلی، یکی از دو هافبک دفاعی باید به طور هجومی عمل کند، اما این بار این اتفاق نیفتاد. موریته که وظیفه حمله را بر عهده داشت، به دلیل وضعیت بدنی نتوانست نقش اندو واتارو (از لیورپول) را ایفا کند. تاناکا هم که با او ترکیب شده بود، چندان دیده نشد. با توجه به اینکه این بازی در خانه بود، انتظار می‌رفت حریف به صورت تدافعی بازی کند. چرا کامادا با حس حمله‌ای را روی نیمکت نشاندید؟"

ساکر دایجست در پایان نوشت "حملات موثر از مرکز بسیار کم بود. حتی نتوانستیم ضربه آزاد بگیریم. واقعاً ژاپن که از نظر قد و قامت ضعیف است، حتی اگر ضربات آزاد یا کرنرهای زیادی از کناره‌ها بگیرد، نمی‌تواند ترسی ایجاد کند. تنها با یک گل به خودی از سوی حریف توانستیم بازی را جبران کنیم که برای ژاپن خوش‌شانسی بود."

2095692

تا پیش از این، ژاپن واقعاً قدرتی غیرقابل مقایسه در آسیا بود.

ژاپن با کسب 9 امتیاز از 3 بازی مقدماتی، در صدر جدول قرار داشت و چین را 7-0، بحرین را 5-0 و عربستان سعودی را 2-0 شکست داده بود. در 3 بازی، 14 گل زده و بدون گل خورده بود و لقب قدرت برتر آسیا را داشت.

از زمان حذف از جام ملت‌های آسیا، عملکرد آنها در مقدماتی جام جهانی شامل 7 پیروزی متوالی و 28 گل (شامل باخت 3-0 به کره شمالی) بدون گل خورده بود.

2095694

ژاپن در این بازی برابر استرالیا پس از شکست 1-2 برابر ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، پس از 255 روز گل خورد و همچنین پس از 255 روز نتوانست پیروز شود.

استرالیا با سیستم 5-2-3 وارد میدان شد و به وضوح هدفش کسب یک امتیاز بود. ژاپن نتوانست دفاع متراکم استرالیا را بشکند. استرالیا با یک شوت و بدون شوت مؤثر موفق شد یک امتیاز کسب کند. هر دو گل بازی نیز به صورت گل به خودی به ثمر رسید.

دیدگاه‌ها