کد خبر : 2077194 | 25 مهر 1403 ساعت 01:18 | 14.1K بازدید | 8 دیدگاه

اهمیت برد اسپانیا: صعود به جام جهانی آسان شد!

برد امشب تیم ملی اسپانیا مقابل صربستان و صعود به مرحله حذفی لیگ ملت‌های اروپا، به این تیم مزیت بزرگی برای حضور در قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ می‌دهد.

اهمیت برد اسپانیا: صعود به جام جهانی آسان شد!

به گزارش "ورزش سه"، صعود تیم ملی اسپانیا به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ ملت‌ها به طور خودکار باعث می‌شود که آنها در قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به عنوان سرگروه انتخاب شوند و در سید یک قرار بگیرند.

لیگ ملت‌ها ارزش بیشتری از آنچه که تصور می‌شود دارد. علاوه بر اینکه یک رقابت رسمی محسوب می‌شود، نتایج آن برای تعیین سیدها و رتبه‌بندی‌های تورنمنت‌های بعدی استفاده می‌شود. این موضوع برای جام جهانی ۲۰۲۶ نیز صدق می‌کند، که هدف بزرگ بعدی اسپانیا پس از قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ در آلمان است.

اینکه تیم ملی اسپانیا اکنون در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ ملت‌ها است، در واقع تضمین می‌کند که در قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی در سید یک حضور داشته باشد.

اگرچه هنوز تاریخ رسمی فیفا و یوفا برای قرعه‌کشی اعلام نشده است، اما احتمالاً در پایان سال جاری یا اوایل سال آینده انجام خواهد شد. اسپانیا در سید یک است که این تضمین می‌کند با رقبای راحت‌تری روبرو شود. این موضوع برای حضور این تیم در جام جهانی ۲۰۲۶ در ایالات متحده، کانادا و مکزیک بسیار مهم است.

با گسترش جام جهانی به ۴۸ کشور، فرمت مقدماتی تغییر کرده و اروپا چند سهمیه بیشتر کسب کرده است. ۱۶ تیم از اروپا در این مسابقات حضور خواهند داشت: ۱۲ صعودکننده از هر یک از گروه‌های مقدماتی و چهار تیم دیگر که از یک پلی‌آف بین ۱۶ کشور دیگر (۱۲ تیم دوم و ۴ تیم که از پلی‌آف لیگ ملت‌ها به آنجا می‌رسند) انتخاب می‌شوند.

دیدگاه‌ها