کد خبر : 2077175 | 25 مهر 1403 ساعت 00:13 | 14.5K بازدید | 14 دیدگاه

باید چهار گل دیگر هم می‌زدیم

فریبا و تمجید از تیم ملی: بازی و نتیجه حق!

بهتاش فریبا درباره مصاف تیم‌های ایران و قطر صحبت‌های جالبی مطرح کرد.

فریبا و تمجید از تیم ملی: بازی و نتیجه حق!

به گزارش "ورزش سه"، برد 4 بر 1 ایران مقابل قطر آنقدر جذاب و انتقامی بود که همه اهالی فوتبال و مردم ایران را به وجد آورد. خصوصا که برخی بازیکنان قطر مثل اکرم عفیف رجزخوانی‌هایی هم انجام داده بودند. شاید به همین دلیل بود که بهتاش فریبا گفتگویش با خبرنگار ما را اینطور آغاز کرد: «همین ابتدا بگویم که از این به بعد اکرم عفیف را باید اکرم خفیف صدا کنیم که با وجود آن همه کری‌خوانی، بازیکنان ایران اجازه ندادند در بازی نفس بکشد.»

او در ادامه گفت:
«به بچه‌های خودمان خسته نباشید می‌گویم. نیمه اول بد نبودیم ولی قطر خیلی باهوش کار کرد. آنها از خط دفاع بازیسازی می‌کردند و چند مرتبه پشت دفاع ما را هدف گرفتند که در یک مورد هم به نتیجه رسیدند. با این حال در نیمه اول به موقع گل زدیم. دقایق پایانی هر نیمه مهمترین زمان برای گل زدن است.»

پیشکسوت فوتبال ایران معقتد است می‌شد اختلاف گل بیشتر هم شود:
«در نیمه دوم تحرک بچه‌های ایران بیشتر شد و سرعت انتقال توپمان خیلی بهتر بود. به همین دلیل بارها در عمق دفاع حریف صاحب موقعیت شدیم، چهار گل زدیم و چهار گل دیگر هم می‌توانستیم بزنیم. تک به تک‌های خوبی را از دست دادیم. جهانبخش وقتی وارد زمین شد بدنش هنوز آماده نبود و اگر از اول در زمین بود قطعا آن موقعیت‌ها که نصیبش شد را گل می‌کرد.»

فریبا از سردار به عنوان بهترین بازیکن ایران هم تمجید کرد:
«خوشبختانه سردار در این بازی خیلی سرحال و آماده بود و توانست هم دو گل بزند و هم دو پاس گل بدهد و به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد که حقش بود.»

او در پاسخ به اینکه "چرا این کیفیت بازی را مقابل ازبکستان شاهد نبودیم؟" گفت:
«فرم فیزیکی و قدرت دوندگی تیم ازبکستان دوبرابر قطر است. ضمن اینکه آنها بستن فضاها را خیلی خوب بلد هستند و روی این حربه کار کرده‌اند. ازبک‌ها فضاها را بر ما بسته بودند و ما هم این کار را به یاد داشتیم و به آنها فضا ندادیم. هر چند نیمه اول موقعیت‌هایی داشتیم که گل نشد. دقیقه 57 هم یک یار ما اخراج شد. اصولا موقع بازی با یک یار کمتر باید از بازیکنانی به زمین بیایند که قدرت حفظ توپ داشته باشند و بتوانند زمان را اداره کنند. قایدی و قلی زاده در این خصوص خیلی خوب بودند. پنالتی ما را هم نگرفتند. حتی یک پنالتی هم روی سردار رخ داد که اصلا تصاویرش را نشان ندادند.»

1728976

وی البته از گزارشگر بازی هم انتقاد کرد:
«این گزارشگرهایی که برای بازی تیم ملی ایران انتخاب می‌شوند طرفدار خودمان هستند یا طرفدار حریف؟ متاسفانه گزارشگر بازی ایران و قطر خوب نبود و امید را از مخاطبان گرفت. دقیقه 10 بازی شروع به تخریب تیم کرد. بالاخره وقتی تیم ملی مملکت بازی می‌کند باید همه جوره پشت آن باشیم نه اینکه خودمان خودمان را بزنیم.»

بازیکن سال‌های دور تیم ملی در پایان بر جوانگرایی تاکید کرد:
«الان رفتن به جام جهانی آسان است. طبیعتا کادر فنی باید از باتجربه‌ها استفاده کند و وقتی صعود قطعی شد روی جوان‌ترها برنامه‌ریزی جدی شود. در فاصله دو سال تا جام جهانی باید با برگزاری اردوهای مناسب و بازی‌های تدارکاتی قوی آنها را برای جام جهانی آماده کنیم. در حال حاضر با شیب مناسب در حال جوانگرایی هستیم و این ارزشمند است.»

دیدگاه‌ها