کد خبر : 2077163 | 24 مهر 1403 ساعت 23:53 | 239.5K بازدید | 137 دیدگاه

حساسیت ویژه آزمون به نیش و کنایه

هدیه ارزشمند پسر بد فوتبال ایران به همسرش!

امشب همه از شادی گل سردار آزمون مقابل قطر صحبت می‌کنند.

هدیه ارزشمند پسر بد فوتبال ایران به همسرش!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی امید نورافکن در دقیقه ۴۲ از روی پای اکرم عفیف سانتر دقیقی را به محوطه جریمه قطر ارسال کرد، مشخص بود که یک نفر در آنجا توپ را به تور دروازه مشعل برشم خواهد چسباند؛ سردار آزمون در ورزشگاهی که به تمام ابعاد آن آشناست و دقایقی قبل‌تر با یک شوت استثنایی دروازه‌اش را لرزانده بود.

او پس از گل با انگشتانش بازی کرد و با ایجاد اشکالی به تحقیر حریف پرداخت؛ اتفاقی که با آغاز نیمه دوم و از همان ابتدای آن با ضربه دیگر در دروازه مقابل تکرار شد تا سردار در جشن به ثمر رساندن پنجاه و چهارمین گل ملی باز هم آن حرکت را تکرار کند. حرکتی که شاید از نظر اخلاقی خیلی مورد علاقه ما نباشد اما اغلب ایرانی‌ها از ته دل با انجامش مشکلی نداشتند!

آزمون البته یک شادی گل دیگر را هم به نمایش گذاشت؛ او بعد از رهایی از هیجانات اولیه با دو انگشت دست چپ و یک انگشت دست راست یک حرف انگلیسی را مقابل دوربین‌ها ساخت، حرف A که اشاره به نام همسرش آناهیتا داشت.

2095319

نکته اینجاست که او در ابتدای فصل و با انتقال به فوتبال امارات و بازی برای الاهلی مورد انتقاد برخی کارشناسان قرار گرفته و به شکل عجیبی بعد از ۱۲ سال حضور در فوتبال اروپا و در حالی که شاید احتیاج داشت با فشار کمتری فوتبال خود را دنبال کند، در این چند هفته حرف‌هایی شنید که او را به مرز انفجار رسانده بود. این دو گل اما ثابت کرد که سردار آزمون از چه کلاس و اختلاف سطحی با اکثر بازیکنان شاغل در آسیا برخوردار است و شاید هر وقت بخواهد می‌تواند چمدانش را ببندد و به فوتبال اروپا برگردد.

فاصله گل امروز آزمون و گلی که با لباس الاهلی وارد دروازه حریف کرده بود به اندازه یک نیمه یک بازی فوتبال بود و تاکیدی بر اینکه شاید بتوانیم همچنان عنوان بهترین خط حمله آسیا را به ایران سنجاق کنیم؛ بهترینی با مشارکت او و مهدی طارمی که با وجود همه شعارهای مربوط به جوان‌گرایی نمی‌شود نبودن آن‌ها در تیم ملی را تصور کرد.

سردار آزمون با ٧ بار گلزنی به تیم ملی قطر بهترین گلزن تیم ملی ایران در تاریخ رویارویی‌های دو تیم شد. سردار همچنین با ٢٩ سال سن موفق شد پنجاه و چهارمین گل ملی خود را به ثمر برساند و حالا نزدیک‌ترین بازیکن به علی دایی است که موفق شده ١٠٩ گل ملی را به ثمر برساند.

2095454
سردار در پایان بازی به خبرنگاران گفت ممکن است بیرون از زمین آدم راحتی باشد اما در چارچوب مسابقه پسر بدی است و نباید پا روی دمش گذاشت!

البته بسیار دشوار به نظر می‌رسد که آزمون بتواند در ادامه راه بیش از پنجاه گل دیگر در بازی‌های ملی به ثمر برساند اما این رویایی است که او آن را زندگی می‌کند؛ رسیدن و یا حتی عبور از رکورد بازیکن محبوبش علی دایی!

دیدگاه‌ها