کد خبر : 2077155 | 25 مهر 1403 ساعت 05:55 | 13.7K بازدید | 12 دیدگاه

آلمانی‌ها تصمیم گرفتند: تکنولوژی آفساید در بوندسلیگا!

فدراسیون فوتبال آلمان در نظر دارد از ابتدای فصل آینده، در بوندسلیگا و بوندسلیگا ۲ از فناوری آفساید نیمه‌خودکار استفاده کند.

آلمانی‌ها تصمیم گرفتند: تکنولوژی آفساید در بوندسلیگا!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه‌های بوندسلیگا و بوندسلیگا ۲ در این فصل باید برای تأیید این فناوری رأی‌گیری کنند و انتظار می‌رود اکثر آنها به استفاده از آن رای مثبت بدهند. این فناوری که به منظور افزایش دقت و سرعت تصمیم‌گیری‌های آفساید طراحی شده است، پیش از این در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و لیگ قهرمانان اروپا مورد استفاده قرار گرفته است. هدف از این فناوری کاهش زمان بررسی‌های VAR برای تصمیم‌گیری‌های آفساید است که به طور متوسط ۳۱ ثانیه سریع‌تر از سیستم فعلی خواهد بود.

این سیستم از دوربین‌های کامپیوتری و فناوری ردیابی نوری بازیکنان استفاده می‌کند تا خطوط آفساید مجازی را به طور دقیق و سریع ترسیم کند. همچنین، گرافیک‌های با کیفیت بالا برای پخش تلویزیونی و نمایش در استادیوم‌ها تولید خواهد شد تا تجربه بهتری برای هواداران فراهم شود.

فناوری آفساید نیمه‌خودکار در حال حاضر در چندین لیگ معتبر فوتبال استفاده می‌شود. این فناوری که برای اولین بار در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر معرفی شد و سپس در لیگ قهرمانان اروپا نیز به کار گرفته شد، به احتمال زیاد به‌زودی در همه لیگ‌های معتبر استفاده خواهد شد.

سری A اولین لیگ داخلی در اروپا بود که به صورت منظم از آن استفاده کرد. لیگ برتر انگلیس نیز تصمیم گرفته است از فصل آینده از این فناوری استفاده کند.

دیدگاه‌ها