کد خبر : 2077039 | 24 مهر 1403 ساعت 16:26 | 17.1K بازدید | 24 دیدگاه

استرالیا بیدار شد و طلسم ژاپن را شکست؛

آه و نفرین عربستان برای توقف سامورایی آبی!

یکی از مهمترین بازی‌های امروز فوتبال آسیا بین ژاپن و استرالیا در استادیوم فینال جام جهانی برگزار شد.

آه و نفرین عربستان برای توقف سامورایی آبی!

به گزارش "ورزش سه"، بیش از شصت هزار تماشاگر ژاپنی در استادیوم سایتاما انتظار ورود ساکروس را می‌کشیدند و سرانجام بعد از دو ساعت سرگیجه در ترافیک کشنده اطراف استادیوم، شاگردان تونی پوپوویچ با تاخیر وارد ورزشگاه شدند و بلافاصله پای به مستطیل سبز گذاشتند تا در میان سروصدای طرفداران سامورایی، خود را گرم کنند.

شش تغییر در ترکیب استرالیا و خروج کاپیتان واتارو اندو از ترکیب ژاپن، سبب شد تا چهره دو تیم نسبت به بازی هفته گذشته تغییر کند. اما علاوه بر تغییر چهره، سبک تیم موریاسو و پوپوویچ نیز تغییراتی نسبت به دیدار عربستان و چین داشت. ژاپن نمایشی تهاجمی را مقابل تماشاگران خود ارائه می‌کرد و استرالیا با ایجاد دیوار ده نفره در زمین خودی، تلاش داشت تا مانع از حرکت بازیکنان تکنیکی ژاپن شود.

اولین موقعیت میزبان روی حرکت تکنیکی تاکفوسو کوبو به دست آمد و او در دقایق اولیه بازی با مهارت انفرادی خود وارد محوطه جریمه شد و شوت خود را هم به سمت دروازه زد اما توپ به تور کناری دروازه برخورد کرد و گل نشد. این در حالی است که دقایقی بعد کوبو یک توپ مهم را در زمین خودی لو داد که منجر به موقعیت برای استرالیا شد اما روی همین صحنه هم کو ایتاکورا، مدافع تیم مونشن گلادباخ، با تکلی فوقالعاده توپ را از حریف گرفت.

2095172

در طول دقایق نیمه اول، هری سوتار، مدافع تیم استرالیا عملکرد بسیار خوبی داشت و چندین بار با تکل و قطع توپ مانع از تک به تک شدن بازیکنان استرالیا شد.

2095171

نیمه دوم با سه حمله متوالی برای تیم ملی ژاپن همراه بود. آنها با همراهی تماشاگران خود و انرژی بال‌های تکنیکی تا آستانه فروپاشی دروازه حریف پیش رفتند اما اوئدا، میتوما و کوبو هر سه موقعیت را از دست دادند و در کمال شگفتی، این استرالیا بود که بلافاصله و روی توپ اولی که روی دروازه ژاپن فرود آورد، به گل رسید.

این گل در دقیقه 58 به ثمر رسید. جایی که لویس میلر وینگ بک راست تیم استرالیا توپ را روی دروازه فرستاد و با اشتباه شوگو تانیگوچی این توپ در درون دروازه سوزوکی قرار گرفت.

بعد از این گل، بلاک استرالیا در زمین خودی با فشردگی بیشتری تشکیل شد و آنها با تمام توان برای محافظت از گل خود تلاش کردند. ناامیدی در ساق ژاپنی‌ها که نمی‌توانستند از دفاع منسجم استرالیا عبور کنند دیده می‌شد و موریاسو به دنبال راهی برای بازیابی روحیه تیمش بود. بنابراین کیتو ناکامورا، دایچی کامادا و جونیو ایتو وارد زمین شدند، آنها اولین گل خود در مقدماتی جام جهانی را خورده و طلسم را از دست داده بودند.

2095174

ورود آنها جانی دوباره به تیم سامورایی بخشید. در حالی که صدای تشویق‌ها بیشتر و بیشتر می‌شد و هواداران روی سکو به عامل اصلی تزریق انرژی به هموطنان خود تبدیل شده بودند، حرکت تکنیکی تکنیکی ناکامورا و ارسال او به مقابل دروازه، این بار مدافع استرالیا را به اشتباه انداخت تا گل ژاپن هم با گل به‌خودی ثبت شود.

2095170

این کامرون بورگس بود که در دقیقه 78 دروازه تیم خودی را باز کرد. مدافع ایپسوویچ تاون که در چمپیونشیپ انگلیس بازی می‌کند، همان اشتباهی را انجام داد که مدافع سن ترویدون بلژیک در محوطه جریمه ژاپن مرتکب شده بود.

ژاپن با این گل روحیه گرفت و بیشتر حمله کرد. در این بین کیتو ناکامورا، ستاره تیم ریمس، توانایی شگفت‌انگیزی را از خود نشان داد. او هر بار که اراده می‌کرد بازیکن مقابل خود را از پیش رو برمی‌داشت و این سوال را به وجود می‌آورد که چرا از ابتدا در زمین حضور نداشت؟

در حالی که بازی در زمان‌های قانونی به اتمام رسیده بود، استرالیا با ورود گودوین تلاش می‌کرد تا توپ را در زمین ژاپن نگه دارد. سامورایی هم که از عبور زمینی از دفاع ساکروس ناامید شده بود، رو به توپ‌های بلند آورد که البته با حضور مدافعان بلند قامت و سرزن، شانس چندانی برای این تیم مشاهده نمی‌شد.

2095173

سرانجام آخرین موقعیت با ارسال جونیا ایتو از روی نقطه کرنر به هدر رفت. ارسال ناامیدکننده او در اختیار گلر استرالیا قرار گرفت و داور هم بلافاصله در سوت خود دمید، پایان جدال جذاب دو مدعی با شکستن طلسم ژاپن. آنها که هفته پیش با نمایشی ضعیف‌تر نسبت به عربستان، برنده شده بودند این بار عکس این اتفاق را برای خود دیدند، استرالیا بود که در پایان یک نمایش تدافعی، امتیاز لازم را از دیدار خارج از خانه به دست آورد.

دیدگاه‌ها