کد خبر : 2077016 | 24 مهر 1403 ساعت 14:41 | 6.2K بازدید | 9 دیدگاه

آخرین بررسی فیفا برای اعطای جام جهانی به عربستان

هیئتی از فیفا به منظور بررسی پیشنهاد عربستان سعودی برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۳۴ به این کشور سفر کرده‌اند.

آخرین بررسی فیفا برای اعطای جام جهانی به عربستان

به گزارش "ورزش سه"، هیئتی از فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در روزهای گذشته وارد عربستان سعودی شدند تا بررسی‌های عملی را در خصوص برخی جنبه‌های پرونده میزبانی این کشور برای جام جهانی ۲۰۳۴ انجام دهند.

این هیئت در روزهای گذشته از امکانات چهار باشگاه الهلال، النصر، الشباب و الریاض بازدید کردند و به بررسی امکانات هتلی که مطابق با الزامات فیفا است، پرداختند.

هیئت فیفا همچنین امروز بازدیدی هم ورزشگاه ملک عبدالله (جوهرة المشعة) داشتند که امشب میزبان دیدار عربستان و بحرین در چارچوب مقدماتی جام جهانی است. آنها در جریان بازدید خود توضیحات مفصلی درباره مهم‌ترین جنبه‌های پرونده میزبانی و جزئیات مربوط به تأسیسات ورزشی و ورزشگاه‌های میزبان دریافت کرد.

عربستان پیش‌تر درخواست میزبانی این رقابت‌ها را ارائه کرده و توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد تا به دومین کشور عربی و چهارمین کشور آسیایی (پس از قطر در ۲۰۲۲ و کره جنوبی و ژاپن در ۲۰۰۲) تبدیل شود که میزبان این مسابقات است.

بازدید هیئت فیفا از عربستان در شرایطی صورت گرفت که پیش‌ از این جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، از توانایی‌های بالای عربستان در زمینه برگزاری رویدادها و مسابقات، که در سال‌های اخیر به وضوح دیده شده، تمجید کرده بود.

قرار است کشور میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ در دسامبر سال جاری مشخص شود.

دیدگاه‌ها