کد خبر : 2076998 | 24 مهر 1403 ساعت 13:26 | 86.5K بازدید | 177 دیدگاه

لئو نامزد جایزه پای طلایی شد

برابری با رونالدو: مسی و جایزه‌ای که هرگز نبرده!

لیونل مسی در 37 سالگی یک بار دیگر شانس بردن جایزه‌ای خواهد داشت که هرگز آن را نبرده ولی رونالدو یک بار به آن رسیده است.

برابری با رونالدو: مسی و جایزه‌ای که هرگز نبرده!

یه گزارش "ورزش سه"، پس از یک وقفه کوتاه، جایزه "پای طلایی" برای بیست و یکمین دوره خود در 31 اکتبر در موناکو اهدا خواهد شد و در بین نامزدها ستاره‌های بزرگی چون هری کین، دی بروینه، مسی و نیمار نیز دیده می‌شوند.

این جایزه که در سال 2023 اهدا نشد، امسال طبق روال سال‌های قبلتر برگزار خواهد شد.

نامزدهای نهایی

پای طلایی فقط یک جایزه فوتبالی نیست. بازیکنان را نه تنها به‌خاطر عملکرد فوق‌العاده‌شان در زمین، چه به‌عنوان فردی و چه به‌عنوان بخشی از یک تیم باشگاهی و ملی، بلکه برای شخصیت‌شان نیز ارزیابی و برجسته می‌کنند. نامزدها باید حداقل 28 سال سن داشته باشند و فقط یک بار می‌توانند جایزه را ببرند، که آن را به یک جایزه منحصر به فرد و بسیار مورد علاقه تبدیل می‌کند.

10 نامزد نهایی به این شرح هستند:

لیونل مسی (اینتر میامی)
هری کین (بایرن)

نیمار (الهلال)
مارکو وراتی (العربی قطر)

کوین دی بروینه (سیتی)
کریم بنزما (الاتحاد عربستان)

آنتوان گریزمان (اتلتیکو)
توماس مولر (بایرن)

ویرژیل فن دایک (لیورپول)
لائوتارو مارتینز (اینتر)

2095097

مسی هرگز به این جایزه نرسیده

لیونل مسی در رقابت برای برابری با کریستیانو رونالدو در جایزه‌ای است که هرگز آن را نبرده است. بله، این بازیکن آرژانتینی موفق به دریافت جایزه پای طلایی نشده است.

برنده هشت توپ طلا با افتخارات اخیرش در اینتر میامی به 46 عنوان قهرمانی رسیده است. قهرمان جام جهانی ممکن است به زودی قهرمانی دیگری را در سال 2024 به دست بیاورد و با اینتر فاتح لیگ فوتبال آمریکا شود.

2095098

مسی در لیست نامزدهای جایزه MVP MLS نیز قرار گرفته است و حالا یک جایزه انفرادی دیگر را در نظر دارد. این بازیکن 37 ساله در فهرست نهایی 10 نفره پای طلایی برای سال 2024 قرار گرفته و می‌تواند برای اولین بار به آن برسد.

این جایزه فقط یک بار در طول حرفه‌ای به یک بازیکن می‌رسد و رقیب همیشگی او، رونالدو که همچنان در عربستان سعودی با النصر در 39 سالگی می‌درخشد، در سال 2020 در دوران حضورش در یوونتوس جایزه پای طلایی را دریافت کرد.

2095099

پای طلایی اولین بار در سال 2003 به روبرتو باجو ایتالیایی اهدا شد. از آن زمان، افرادی مانند آندری شوچنکو، رونالدو برزیلی، رونالدینیو، زلاتان ابراهیموویچ، دیدیه دروگبا، آندرس اینیستا، محمد صلاح و روبرت لواندوفسکی به این جایزه دست یافته‌اند.

2095100

مسی امسال رقبای بزرگی دارد و باید دید بالاخره به جایزه‌ای که هرگز آن را نبرده دست خواهد یافت یا خیر.

2095101

دیدگاه‌ها