کد خبر : 2076976 | 24 مهر 1403 ساعت 12:03 | 19.2K بازدید | 32 دیدگاه

امان از لیورپول کلوپ

بزرگترین رقیب گواردیولا: پپ رئال را فراموش کرد

سرمربی منچسترسیتی از لیورپول یورگن کلوپ به عنوان دشوارترین رقیب همه دوران مربیگری خود نام برد و به رئال مورینیو اشاره نکرد.

بزرگترین رقیب گواردیولا: پپ رئال را فراموش کرد

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا با نشستن روی سه نیمکت مهم فوتبال جهان، به درستی حق انتخاب بین رقبایی دارد که کار را برای او به عنوان مربی سخت کرده‌اند.

با این حال، اگر او مجبور باشد به یکی اشاره کند، هیچ تردیدی ندارد که از کدام تیم نام ببرد: لیورپول یورگن کلوپ.

در جریان نشستی در یک رویداد برای ارزیابی مجدد مجوز یوفا پرو، پپ از لیورپول کلوپ یاد کرد که طی سال‌های گذشته بارها و بارها برای او کار را سخت کرد و یک بار نیز قهرمانی لیگ را در سال 2020 از او گرفت.

2095054

مربی کاتالان گفت: «از نظر رقابتی، لیورپول یورگن کلوپ بزرگترین رقیب من بود. نه تنها به‌خاطر سبک بازی تهاجمی آنها، بلکه به این دلیل که مقابله با آنها بسیار دشوار بود. به همین دلیل است که من اعتبار زیادی برای بازیکنانم قائل هستم که طی این سال‌ها به خوبی برای چنین تیم قدرتمندی رقابت کردند.»

پپ در حالی از لیورپول نام برد که بین سال‌های 2008 تا 2012 به عنوان مربی بارسا برابر رئال مادرید سال‌های پرتنشی را پشت سر گذاشت و به‌خصوص با آمدن ژوزه مورینیو، جنجالی‌ترین ال‌کلاسیکو ها برگزار شد. او در این مصاحبه ترجیح داد نامی از رئال و مورینیو نبرد.

2095053

کلوپ، برنده در تقابل‌ها
رقابت با کلوپ در واقع قبل از نشستن مربی کاتالان روی نیمکت منچسترسیتی آغاز شد. در آلمان و زمانی که گوادیولا مربی بایرن مونیخ بود و یورگن کلوپ مربی بروسیا دورتموند بود. همه چیز از آنجا شروع شد. اگر نگاهی به دوئل‌هایی بیندازیم، چه در خاک آلمان و چه در خاک انگلیس این آلمانی است که برنده می‌شود.

در تقابل مستقیم کلوپ و گواردیولا، مربی آلمانی برتری دارد: در 30 بازی، کلوپ 12 برد، 11 شکست و 7 تساوی داشت.

دیدگاه‌ها