کد خبر : 2076969 | 24 مهر 1403 ساعت 11:47 | 6.1K بازدید | 12 دیدگاه

ما می‌خواهیم شما را در این فستیوال باشکوه ببینیم!

11+1 کشور در تلاش برای بازگشت به جام جهانی (گزارش ویژه)

12 کشور مختلف برای رسیدن به جام جهانی 2026 تلاش می‌کنند تا بار دیگر پس از سال‌ها ناکامی در این تورنمنت حاضر باشند.

11+1 کشور در تلاش برای بازگشت به جام جهانی (گزارش ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات مقدماتی جام جهانی در بسیاری از قاره‌های جهان در حال برگزاری است و اگر چه هنوز در قاره اروپا و آمریکای شمالی این مسابقات شروع نشده اما تا حدودی در فاصله 2 سال تا آغاز بازی‌های جام جهانی می‌توان با بررسی شرایط فنی برخی از آنها حضور بسیاری از تیم‌ها را تا حدود بسیار زیادی قطعی بدانیم.

جام جهانی 2026 نخستین تورنمنتی است که با حضور 48 تیم در سه کشور برگزار می‌شود و با حجم بالای تیم‌های شرکت کننده انتظار این است برخی از کشورهایی که در طی چند تورنمنت اخیر غایب بودند، بتوانند شرایط حضور در این جام را فراهم سازند و با رزرو بلیت سفر به سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا خودشان را به این رقابت برسانند.

در این تورنمنت، 8 تیم از آسیا، 9 تیم از آفریقا، 3 تیم از آمریکای شمالی (به غیر از 3 کشور میزبان)، 6 تیم از آمریکای جنوبی، 1 تیم از اقیانوسیه و 16 تیم از اروپا همراه با دو تیم از پلی آف که حاصل تلاش کشورهای مختلف از مسیر شانس مجدد بین‌المللی خواهد بود، حضور پیدا خواهند کرد. 

اکنون قصد داریم با نگاهی کلی از کشورهایی بنویسیم که دوست داریم دوباره آنها را در جام جهانی ببینیم و از حضورشان در مهمترین تورنمنت فوتبالی جهان خوشحال باشیم.

ایتالیا 
بدون شک آتزوری نخستین کشوری است که دوست داریم آنها را دوباره در جام جهانی ببینیم. آنها 4 دوره قهرمانی جام جهانی شدند و پس از قهرمانی در سال 2006، فرم عجیبی در این تورنمنت داشتند و جدای از آن، اگر چه در طی این مدت قهرمان یورو 2020 شدند اما لاجوردی‌پوشان در کمال تعجب در دوره اخیر غایب بودند و اکنون می‌توان یکی از 16 سهمیه اروپا را برای آنها کنار بگذاریم!

2095041

مجارستان
روزگاری آنها در این تورنمنت در قامت یک مدعی بالقوه بودند و اگر چه پوشکاش هیچوقت نتوانست مجارها را قهرمان جهان کند اما اکنون آنها در اندر خم یک کوچه مانده‌اند و نمی‌توانند به جام جهانی برسند. به هر ترتیب گذشته‌ها گذشته و مجارستان پذیرفته که دیگر در میان کشورهای بزرگ اروپا قرار ندارد. آنها در تیم کنونی خودشان چهره‌های شاخصی دارند که می‌تواند باعث شود تا پس از جام جهانی 1986، باری دیگر در این تورنمنت حاضر شوند.

2095038

اوکراین
کشوری همیشه دردسرساز برای بزرگان جهان که حالا پس از روزهای اسفناکی که تجربه کردند دوست دارند با رسیدن به جام جهانی، بار دیگر فوتبال اوکراین را به جهان معرفی کنند. اوکراین تنها یک بار در 7 دوره اخیر به این مسابقات رسید و آن هم زمانی بود که رهبر تیمشان را همه جهان حتی آقای مهران مدیری می‌شناخت و در سال 2006 یکی از 32 تیم حاضر در آلمان بود. حال با تیمی جوان اما زخمی برای بازگشت دوباره تلاش خواهند کرد.

2095065

ترکیه
پسران مونتلا فقط به رزرو کردن این بلیت فکر می‌کنند. تیم‌ها تغییرات زیادی را تجربه کرده و نسل‌های زیادی را پشت سر گذاشته و حال امیدوار است بتواند با بازیکنان سرشناس و موفقی که دارد پس از دو دوره حضور در سال‌های 1954 و 2002، برای سومین مرتبه در مهمترین تورنمنت جهان فوتبال حاضر باشد.

2095064

سوئد
آنها اگر چه فکر می‌کردند راز صعود به جام جهانی، کنار گذاشتن زلاتان است اما در سال 2022 غایب این تورنمنت بودند و حال آنها هم به بازگشت دوباره فکر می‌کنند.

2095063

نروژ 
تیم آنها را دیده‌اید؟ اودگارد، هالند، ساندر برگ، سورلوت و ریرسون برای نروژ بازی می‌کنند و اگر چه فوتبال نروژ هیچوقت شرایط خوبی نداشته اما قطعا نرسیدن آنها به جام جهانی 2026، بخش عمده‌ای از لیست غایبان سرشناس این جام را تکمیل خواهد کرد. آخرین مرتبه که در این مسابقات حاضر بودند، هنینگ برگ و رونی جانسون مدافعان منچستریونایتد بودند، برونبای عضوی از لیورپول بود و لئوناردسون هافبکی نیمکت‌نشین در جمع آنفیلدی‌ها بود و از همه نام‌ها مهمتر، توره آندره فلو و اوله گونار سولسشر در لیگ جزیره با پوشیدن پیراهن چلسی و منچستریونایتد در کانون توجهات قرار گرفته بودند.

2095042

الجزایر
قصه نرسیدن الجزایر به جام جهانی 2022، آن هم تحت عنوان تیمی شکست‌ناپذیر که قهرمان جام اعراب و جام ملت‌های آفریقا شده بودند، قصه‌ای بود که تمام مردم الجزایر هیچوقت حاضر به شنیدن دوباره آن نخواهند بود. آخرین نمایش الجزایر در جام جهانی، دیدار مقابل آلمان در سال 2014 بود که آنها تمام جهانیان را به وجد آورده بودند و اکنون آنها دوست دارند بالاخره پس از دو دوره غیبت به این جام برسند.

2095070

مصر
مشخص نیست که تا زمان برگزاری جام جهانی 2026، صلاح در جمع فراعنه هست یا نه اما قطعا حضور دوباره آنها در این تورنمنت بسیار جذاب خواهد بود.

2095066

نیجریه
قطعا شما هم دلتان برای همگروهی دوباره آنها با آرژانتین تنگ شده.

1988305

ساحل عاج
با رفتن دروگبا و یحیی توره، فوتبال این کشور با شرایطی بحرانی روبرو شد و دیگر در مسابقات ملی از وجهه خاص خود فاصله گرفت اما اکنون با تیمی متشکل شده از سباستین هالر، فرانک کسیه، اودیلون کوسونو، ویلی بولی، سرژ اوریه، جرمی بوگا، ویلفرید زاها و داوید داترو فوفانا می‌توانند پس از سال 2014 دوباره در این بازی‎‌ها حاضر باشند.

2095062

عراق
پس از نسل‌سازی دوباره و پشت سر گذاشتن روزهایی تلخ، اکنون با حضور خسوس کاساس امیدوار هستند پس از جام جهانی 1986 مکزیک، دوباره به این کشور برگردند.

2077447

کلمبیا
با فرمی بهتر از اروگوئه، برزیل و دیگر کشورهای قاره آمریکای جنوبی آنها پشت سر آرژانتین قرار دارند و امیدوار هستیم تا ان زمان خامس رودریگز همراه با دیگر ستارگان نسل جدید کلمبیا به این فرم خود ادامه دهند و ما باز هم شاهد حضور پرشور مردم این کشور همراه با بازیکنان خاص کلمبیا در جام جهانی 2026 باشیم.

2095045

دیدگاه‌ها