کد خبر : 2076942 | 24 مهر 1403 ساعت 10:27 | 3.4K بازدید | 2 دیدگاه

مصوبه مهم فدراسیون فوتبال در فوتبال پایه

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در آخرین جلسه خود با تصویب یک آیین‌نامه با ارزش گام مهمی برداشتند.

مصوبه مهم فدراسیون فوتبال در فوتبال پایه

به گزارش "ورزش سه"، بروز خشونت، بد رفتاری و متاسفانه در مواردی گزارش‌هایی از آزار جسمی و جنسی در فوتبال پایه و برخی مدارس فوتبال موضوعی است که در سال‌های اخیر به شدت باعث نگرانی اهالی فوتبال و خانواده‌ها شده است.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در پروژه‌ای با عنوان «مراقبت از کودکان» / Child safeguarding سال‌هاست تلاش می‌کند توجه جهانیان به ویژه اهالی فوتبال را به اهمیت این موضوع جلب کند.

احسان محمدی، رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال که خود دوره AFC در خصوص «مراقبت از کودکان» را گذرانده است در این مورد می‌گوید: ما هیچ موضوعی مهمتر از کودکان نداریم، آنها آینده را می‌سازند و بسیار دردآور است که به واسطه فوتبال که می‌تواند زمینه‌ساز ارتقا شخصیت‌شان شوند، صدمه جسمی، جنسی یا عاطفی ببیند. از نظر فیفا «کودک» به هر فرد زیر 18 سال گفته می‌شود و عملاً میلیون‌ها نفر را شامل می‌شود.

2095015

او افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر مواردی از این دست گزارش شده و سال گذشته یک نفر در پرونده‌ای با همین عنوان محکوم به اعدام شد. همین موضوع نشان می‌دهد که با چه موضوع حساسی روبرو هستیم و حتی یک دقیقه تاخیر خطاست.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته از سوی دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال برای بیش از 1000 خانواده و مربی فوتبال در چند استان کارگاه‌های آموزشی با محوریت مراقبت از کودکان برگزار شده است گفت: در این مورد به شدت کمبود آگاهی وجود دارد، خوشبختانه در آخرین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال سرانجام آیین‌نامه «مراقبت از کودکان» به تصویب اعضا رسید و از این پس تمام هیئت‌های فوتبال کشور، باشگاه‌ها و مدارس فوتبال موظف هستند در این خصوص اقدامات عملی انجام دهند. این اقدام هیئت رئیسه را به شخصه یکی از مهمترین مصوبات چندساله اخیر در فدراسیون فوتبال می‌دانم.

در این آیین‌نامه نحوه انتخاب اعضا، شیوه اجرایی شدن، انتخاب افسران استانی و ... نیز آمده است.

2095016

دیدگاه‌ها