کد خبر : 2076926 | 24 مهر 1403 ساعت 01:29 | 8.1K بازدید | 22 دیدگاه

سیل ترکیه هم مانع از درخشش گولر و ترکیه نشد

تیم ملی ترکیه در هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، با نتیجه پرگل ۴-۲ از سد میزبانش ایسلند گذشت.

سیل ترکیه هم مانع از درخشش گولر و ترکیه نشد

به گزارش "ورزش سه"، یکی از دیدار‌های پرگل از هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، با برتری ۴-۲ ترکیه مقابل میزبانش ایسلند به پایان رسید‌. با این نتیجه ترکیه با ۱۰ امتیاز همچنان در صدر گروه چهارم سطح ب باقی ماند و ایسلند نیز با چهار امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

نکته قابل توجه این بازی، درخشش مجدد شاخص ترین بازیکنان تیم ملی ترکیه یعنی هاکان چالهان اوغلو و آردا گولر بود که زننده دو گل از چهار گل شاگردان وینچنزو مونتلا در این بازی بودند.

اگرچه ایسلند میزبان در نیمه نخست این بازی کاملا از ترکیه برتر بود و با گل دقیقه سه اوری اسکارسون به برد در چهل و پنج دقیقه اول رسید اما اوضاع در نیمه دوم کاملا دگرگون شد و ترکیه‌ای‌ها توانستند در دقیقه ۵۴ به پنالتی برسند.

این پنالتی به عجیب‌ترین شکل ممکن توسط چالهان اوغلو از دست رفت چرا که با توجه به بارش شدید باران در ورزشگاه، با وجود آنکه ضربه چالهان به گل تبدیل شد اما به دلیل لیز خوردن پیش از ضربه زدن، داور خطای دو ضرب زدن پنالتی را اعلام کرد و یک ضربه آزاد غیرمستقیم به سود ایسلند اعلام شد.

2094991

با این وجود اما تنها ۱۰ دقیقه بعد از این صحنه بود که عرفان قهوه‌چی روی پاس طلایی کنان ییلدیز توانست حساب کار را به تساوی بکشاند. پنج دقیقه از این گل گذشت که داور باز هم به سود ترکیه پنالتی اعلام کرد و این بار اما هاکان چالهان اوغلو بدون آنکه لیز بخورد توانست توپ را وارد دروازه کند و تیمش را پیش بیندازد.

2094992

بازی به سود ترکیه به ۱۰ دقیقه پایانی رسید که گویانسن توانست از غفلت مدافعان ترکیه استفاده کند و گل تساوی ایسلند را به ثمر برساند. تساوی ۲-۲ در دقیقه ۸۳ هم پایان کار نبود و این بار نوبت با آردا گولر، ستاره جوان رئال مادرید رسید که روی اشتباه دروازه‌بان ایسلند و تکل کرم اکتورکوغلو در مقابل او، در برابر دروازه خالی ایسلند گلزنی کند.

آخرین ثانیه پیش از سوت پایان بازی بود که این بار اکتورکوغلو توانست با ی‌ک ضربه دیدنی از پشت محوطه جریمه، گل چهارم ترکیه را به ثمر برساند و شب باشکوه یاران گولر با کسب سه امتیاز شیرین به پایان برسد.

دیدگاه‌ها