کد خبر : 2076924 | 24 مهر 1403 ساعت 01:12 | 7.9K بازدید | 20 دیدگاه

مدیر اینترمیامی:

برای مسی تاریخ مهم‌تر از پول است!

ژاوی آسنسی، مدیرعامل باشگاه اینترمیامی، معتقد است بازیکنانی مانند لیونل مسی بیشتر از پول، به تاریخ و افتخارات باشگاه‌ها اهمیت می‌دهند.

برای مسی تاریخ مهم‌تر از پول است!

به گزارش "ورزش سه"، دوشنبه شب نشستی با عنوان آینده باشگاه‌ها در فوتبال جهانی به میزبانی انجمن ورزشی کاتالونیا برگزار شد که چهره‌های برجسته‌ای از جمله ژاوی آسِنسی، مدیرعامل اینتر میامی، و فرناندو کارو، مدیرعامل بایر لورکوزن، و چند مدیر و ایحنت معروف در آن حضور داشتند. این نشست در سالن کالج اقتصاددانان کاتالونیا برگزار شد.

در این نشست، ژاوی آسِنسی تأکید کرد که حقوق پخش تلویزیونی ورزش در سال ۲۰۲۴ به ۶۰ میلیارد دلار رسید که ۳۵٪ از آن به فوتبال اختصاص دارد. او همچنین با اشاره به تاریخچه باشگاه‌ها گفت: «تاریخی وجود دارد که پول نمی‌تواند آن را بخرد» و مثال بارسلونا را مطرح کرد. او افزود: «اگر با بازیکنانی مثل لیونل مسی یا سرخیو بوسکتس صحبت کنید، مسابقات لیگ قهرمانان، لیگ برتر، بوندسلیگا یا لالیگا همان رقابت‌هایی هستند که این بازیکنان می‌خواهند در آنها قهرمان شوند. برای آنها تاریخ و افتخار بالاتر از پول قرار می‌گیرد.»

فرناندو کارو نیز در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «این ورزش، نمایش و تجارت است و باشگاه‌ها باید مانند شرکت‌های بزرگ مدیریت شوند. به این شکل می‌توان باشگاه‌ها را بیشتر از پیش به موفقیت رساند.»

آرتورو کانالس، ایجنت معروف، نیز به اهمیت ساخت برند باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: «باشگاه‌ها برند هستند و برندها باید ساخته شوند.» او با شوخی اضافه کرد که پول سرمایه‌گذاری شده در نقل و انتقالات زیاد نیست و این به مهارت مدیران بستگی دارد که بدانند تا کجا باید پیش بروند.
این نشست با گفت‌وگوهای جالبی پایان یافت و خوان گاسپارت، رئیس سابق بارسلونا، به شوخی به کانالس گفت: «حتی فکر نکن که به بازیکنی از بارسا دست بزنی.»

دیدگاه‌ها