کد خبر : 2076911 | 24 مهر 1403 ساعت 00:38 | 16.3K بازدید | 21 دیدگاه

با تغییرات قابل توجه نسبت به تاشکند؛

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل قطر

امیر قلعه‌نویی مصاف با امارات را دیداری خانگی می‌پندارد و در آن به دنبال کسب سه امتیاز است.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل قطر

به گزارش "ورزش‌ سه"، پس از کسب دو پیروزی پیاپی مقابل قرقیزستان و امارات در چارچوب مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، شاگردان امیر قلعه‌نویی در تاشکند مقابل ازبکستان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکردند.

پس از این مسابقه که انتقادات زیادی نسبت به عملکرد تیم ملی تا پیش از اخراج صالح حردانی در دقیقه 57 ایجاد کرد، حالا امیر قلعه‌نویی پس از چند روز تمرین و البته سفری سخت از تاشکند به تهران و سپس امارات تیمش را آماده مصاف برابر قطر کرده است؛ دیداری که قرار بود در مشهد برگزار شود و با تصمیم عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا به دوبی منتقل شد.

پس از این مسابقه دشوار حالا نوبت به بازی چهارم رسیده که مقابل قهرمان جام ملت‌های آسیا برگزار می شود و امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پیش از این مسابقه تاکید کرد که تیمش را با تغییراتی راهی میدان خواهد کرد؛ تغییراتی که برخی از آنها را اجباری و برخی را تاکتیکی توصیف کرد.

با این وصف ترکیب تیم ملی را می‌توان مقابل قطر به شرح زیر تصور کرد:

* خط دروازه با همان همیشگی
به نظر می‌رسد با توجه به حساسیت مسابقه بار دیگر امیر قلعه‌نویی فرصت حضور در ترکیب اصلی را به علیرضا بیرانوند بدهد و شانس پیام نیازمند و حسین حسینی برای رسیدن به ترکیب اصلی کم خواهد بود.

2092929

* خط دفاعی 4 نفره با یک تغییر 
با توجه به اخراج صالح حردانی در مصاف با ازبکستان در تاشکند آریا یوسفی شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دارد. او در اصفهان مقابل قرقیزستان هم در ترکیب اصلی حضور داشت. قلب خط دفاعی با توجه به نمایش بی‌نقص علی نعمتی در بازی اول ملی مقابل ازبکستان به او و شجاع خلیل‌زاده سپرده خواهد شد و پست دفاع چپ هم به میلاد محمدی داده خواهد شد. 

2076276

البته احتمال دارد با توجه به نمایش خوب میلاد محمدی در مصاف با ازبکستان پس از اخراج صالح حردانی در تاشکند، میلاد محمدی به سمت راست خط دفاعی منتقل شود و امید نورافکن در پست دفاع چپ بازی کند.

* انتخاب دو هافبک میانی با سعید و یک گزینه نامعلوم  
در پست هافبک دفاعی امیر قلعه‌نویی معمولا از دو بازیکن سود می‌برد که سعید عزت‌اللهی حضوری همیشگی در ترکیب اصلی دارد و زوج او تغییر می‌کند. محمد قربانی، محمد جواد حسین‌نژاد و امید نورافکن سه گزینه اصلی در این پست هستند که به نظر می‌رسد شانس نورافکن با توجه به نمایشی که پس از ورود به زمین در تاشکند داشت بیشتر از دو بازیکن دیگر باشد.

2078034

* دو هافبک مهاجم تیم ملی در روز غیبت سامان 
یکی از نقاط عطف بازی قبل ایران مقابل ازبکستان دو کارته شدن سامان قدوس بود که سبب شد این بازیکن از دسترس امیر قلعه‌نویی خارج شود. اتفاق مهم دیگر مصدومیت جهانبخش کاپیتان اول تیم ملی بود که احتمالا باعث خواهد شد که کادر فنی در حالی که هنوز تیم باشگاهی این بازیکن مشخص نشده، درباره او ریسک نکند.

2078288

در این شرایط می‌توان گفت که شانس مهدی قایدی و علی قلی‌زاده برای رسیدن به ترکیب اصلی با توجه به نمایش خوبی که در تاشکند پس از ورود به زمین داشتند از سایر هافبک مهاجمان تیم ملی بیشتر است.

* خط هجومی با زوج همیشگی 
درنهایت به خط هجومی می‌رسیم که امیر قلعه‌نویی دو بازیکن آماده در اختیار دارد؛ مهدی طارمی و سردار آزمون. طارمی در این شرایط می‌تواند با توجه به آرایش مورد نظر کادر فنی به عنوان مهاجم سایه عمل کند و یک خط جلوتر از او در راس سردار آزمون بازی کند.

2093765

بولت استقلالترکیب احتمالی تیم ملی مقابل قطر: 

علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، علی نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، مهدی قایدی، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون.

مصاف تیم ملی ایران و امارات روز آینده از ساعت 19:30 در دوبی و در زمین اختصاصی شباب الاهلی آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ها