کد خبر : 2076907 | 24 مهر 1403 ساعت 00:34 | 1.5K بازدید | 29 دیدگاه

بلژیک ۱-۲ فرانسه: سوغات شیرین دشان از بروکسل

تیم ملی فرانسه با نتیجه ۲-۱ از سد میزبانش بلژیک گذشت و در جایگاه دوم گروه قرار گرفت.

بلژیک ۱-۲ فرانسه: سوغات شیرین دشان از بروکسل

به گزارش "ورزش سه"، مصاف تیم‌های ملی بلژیک و فرانسه از هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، با برتری ۲-۱ شاگردان دیدیه دشان به پایان رسید و آنها بعد از ایتالیا در جایگاه دوم گروه قرار گرفتند.

ویدئو: 355732

پایان نیمه اول

نیمه اول بازی با عملکرد بهتر شاگردان دومینیکو تدسکو آغاز شد. چهار موقعیت نسبتا خوب گلزنی برای بلژیک در همان بیست دقیقه ابتدایی با درخشش مایک مانیان و بی‌دقتی مهاجمان تیم میزبان از دست رفت.

در دقیقه ۲۳، سرانجام حملات بلژیک نتیجه داد و با خطای عجیب ویلیام سالیبا روی ایکوما اوپندا، بهترین فرصت گلزنی برای بلژیک توسط یوری تیلمانس از دست رفت و حساب کار بدون گل باقی ماند.

بازیکنان فرانسه روحیه خوبی از خراب شدن پنالتی بلژیک به دست آوردند و حملات آنها روی دروازه کوئن کاستیلز آغاز شد. اولین فرصت جدی شاگردان دیدیه دشان برای گلزنی نیز از روی نقطه پنالتی به دست آمد تا رندال کولو موانی برخلاف کاپیتان بلژیک، برخلاف جهت حرکت کاستیلز موفق به باز کردن دروازه میزبان شود.

باوجود سرمربیان دو تیم آماده به صدا درآمدن سوت پایان نیمه اول می‌شدند، ارسال عالی تیموتی کاستانیه از سمت چپ با ضربه سر اوپندا همراه شد تا نیمه اول با تساوی ۱-۱ دو تیم به پایان برسد.

2094960

پایان بازی

در نیمه دوم اما ورق کاملا برگشت و این فرانسه میهمان بود که حملات بیشتری را روی دروازه بلژیک طراحی می‌کرد. شاگردان دشان در دقیقه ۶۰ بازی توسط مانو کنه جوان باز هم به گل رسیدند، اما این گل بعد از بازبینی صحنه توسط وی‌ای‌آر، مردود اعلام شد و بازی همچنان مساوی باقی ماند.

تساوی ای که تنها دو دقیقه بعد از این صحنه پابرجا ماند، چرا که باز هم رندال کولو موانی توانست روی پاس لوکاس دینیه برای فرانسه گلزنی کند و تیمش‌ را دوباره از حریف پیش‌ بیندازد.

بعد از این گل فرانسوی‌ها خیلی خوب بازی را تحت کنترل داشتند تا اینکه اخراج اورلین شوامنی بعد از دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۷۶، منجر به ۱۰ نفره شدن آنها شد.

سرمربی بلژیک این فرصت را غنیمت شمارد و بلافاصه اقدام به انجام دو تعویض تهاجمی کرد تا موفق به جبران نتیجه شود. تلاشی که اگر چه تا پایان بازی نتیجه‌ای در بر نداشت و در نهایت فرانسه به سختی سه امتیاز بروکسل را از آن خود کرد.

اتفاق ویژه: از آخرین برد تیم ملی بلژیک مقابل فرانسه، ۴۳ سال می‌گذرد و این طلسم همچنان پابرجا باقی ماند. ضمن آنکه اخراج شوامنی از زمین در دقایق پایانی، بدترین اتفاق ممکن این بازی برای دیدیه دشان بود.


توپ گلگل ها:

بلژیک مشکی1 فرانسه: اعلام پنالتی با خطای هند عجیب و غریب وویت فائز در دقیقه ۳۵، فرصت گلزنی را به رندال کولو موانی داد و مهاجم جوان پاری‌سن ژرمن نیز برخلاف جهت دروازه‌بان، گل اول تیمش را به ثمر رساند.

2094958

بلژیک 1مشکی1 فرانسه: آخرین دقیقه بازی در نیمه نخست یعنی ۳+۴۵ بود که پاس‌کاری ترکیبی بازیکنان بلژیک پشت محوطه جریمه فرانسه، با ارسال عالی تیموتی کاستانیه و ضربه سر ایکوما اوپندا همراه شد و حساب کار به تساوی کشیده شد.

2094956

بلژیک 1مشکی2 فرانسه: گل دوم شاگردان دشان بسیار شبیه به گل مساوی بلژیک در دقیقه ۶۲ به ثمر رسید. این بار لوکاس دینیه از سمت چپ زمین محوطه جریمه بلژیک توپ را با ارسال دقیق روی دروازه فرستاد و کولو موانی با ضربه سر بی‌نقص خود و واکنش ضعیف کاستیلز، گل پیروزی بخش خروس‌ها را به ثمر رساند.

2094959

دیدگاه‌ها