کد خبر : 2076874 | 24 مهر 1403 ساعت 06:06 | 10.7K بازدید | 3 دیدگاه

ترنت، سرمربی جدید انگلیس را شگفت‌زده کرد

عملکرد ترنت الکساندر آرنولد در طی چهار دیدار بسیار شگفت انگیز بوده است.

ترنت، سرمربی جدید انگلیس را شگفت‌زده کرد

به گزارش "ورزش سه"، پس از احیای انگلیس به وسیله گرت ساوتگیت و حضور در چهار تیم برتر جام جهانی 2018 و دو نایب قهرمانی در یورو 2020 و 2024 کارشناسان فوتبال انگلیس به هیچ وجه توقع ارائه یک سبک هجومی و روان از لی کارسلی را نداشتند.

لی کارسلی در همین چهار بازی و دو فیفا دی اخیر، تأثیرات زیادی بر روی نمایش برخی بازیکنان داشته و توانسته در مدت کوتاه اثرات مثبتی از خود بر جای بگذارد. یکی از همان بازیکنان، ترنت الکساندر آرنولد است؛ بازیکنی که در ليورپول نمایش‌های فوق‌العاده‌ای در جناح راست و حتی پست اینورتد فول بک دارد اما در تیم ملی هیچوقت آن درخشش تحسین برانگیز را تحت هدایت ساوتگیت نداشت. عملکرد او در تیم ساوتگیت کم و بیش متوسط و گاهی ضعیف‌تر از واژه «متوسط» بود اما اکنون، ترنت به ستاره تیم کارسلی تبدیل شده و حتی با تغییر پست آشکار او در بازی اخیر، آنچنان تحولات عظیمی در سبک بازی او مشاهده نشد.

برای اینکه بدانیم لی کارسلی چطور سبک بازی ترنت در تیم سه شیرها را متحول و به عبارتی دگرگون ساخته، کافی است نگاهی به چهار بازی اخیر تیم ملی انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا بیندازیم. سه شیرها در طی این چهار دیدار، موفق به کسب سه برد شدند و برابر یونان در خانه نتیجه را واگذار کردند. نکته جالب ماجرا اینجاست که از نظر یوفا، بهترین بازیکن مسابقه در سه دیدار دیگر به جز در تقابل با یونان، ترنت الکساندر آرنولد انتخاب شده است.

آرنولد در چهار بازی که از آغاز در ترکیب حاضر بوده و به طور کامل سیصد و شصت دقیقه درون زمین بازی کرده، یک گل به ثمر رسانده و یک پاس گل به نام خود ثبت کرده است. نمره ميانگين او در چهار بازی لیگ ملت‌های اروپا، از دیدگاه سایت معتبر فوت موب، عدد 7/98 را به اهالی فوتبال نشان می‌دهد. این عدد خود گویای همه چیز است و چنین فرضیه ای را اثبات می‌کند که کارسلی بهتر می‌داند راه و روش بازی گرفتن از ترنت در تیم ملی به بهترین نحو احسن چیست.

2094893

چنین عملکردی از ترنت هرگز در دوران ساوتگیت دیده نشد. در واقع ساوتگیت عملگرایانه‌تر، سنجیده‌تر و البته نتيجه‌گراتر از مهره‌های خود بهره می‌برد و به همین خاطر، سرمربی سابق سه شیرها آنچنان که شاید و باید از توانایی‌های ترنت در فاز حمله استفاده نمی‌کرد. خیلی هم اعتقادی به سبک و سیاق بازی ترنت در تورنمنت‌ها و دیدار‌های مهم ملی نداشت و بیشتر اوقات او را به عنوان بازیکن تعویضی به کار می‌گرفت.

آرنولد در دیدار یکشنبه شب برابر فنلاند، عالی کار کرد و با توجه به اینکه در پست اصلی خود به میدان نرفت و کارسلی او را در پست فول یک چپ قرار داده بود، اما شاهد یک نمایش کم نظیر از سوی ترنت در بخش هجومی بودیم.

زدن گل از طریق یک کاشته استثنایی شب درخشانش را در سرمای بی حد و حصر هلسینکی تکمیل کرد. هرچند که از نظر کارشناسانی همچون روی کین نباید غافل شد؛ چرا که او معتقد است آرنولد همچنان در عملکرد دفاعی لنگ می‌زند و به شدت ضعیف ظاهر می‌شود.

بی‌راه نگفته‌ایم که ترنت جزء معدود بازیکنان فوتبال این عصر مدرن است که درک تاکتیکی اعجاب انگیزی از دستورات سرمربی خود دارد. تغییر و تحولات گسترده‌ای به سبب سبک بازی او در جناحین صورت گرفته و معنایی باورنکردنی در پست فول بک ایجاد کرده است.

هر سرمربی ای آرزو دارد که در ترکیب یازده نفره خود، مهره‌ای به مشابه آرنولد در اختیار داشته باشد. یورگن کلوپ درباره آرنولد حقیقتی را گفته که به هیچ وجه نمی‌توان آن را اغراق دانست: «تماشای بازی ترنت جنون‌آور است!»

معین احمدوند

دیدگاه‌ها