کد خبر : 2076862 | 24 مهر 1403 ساعت 05:19 | 16.1K بازدید | 2 دیدگاه

لوکمن:

تنها آفریقایی نامزد توپ طلا هستم و این یعنی افتخار!

آداما لوکمن، مهاجم جوان آتالانتا، به عنوان تنها بازیکن از قاره آفریقا در لیست توپ طلا حضور دارد و این را یک افتخار قلمداد کرد.

تنها آفریقایی نامزد توپ طلا هستم و این یعنی افتخار!

به گزارش "ورزش سه"، آداما لوکمن، ستاره جوان خط حمله آتالانتا، بعد از پنج ماه از تعریف و تمجید جیان پیرو گاسپرینی از خودش بعد از هت‌تریک به‌یادماندنی در فینال لیگ اروپا مقابل بایرلورکوزن پرده برداشت و همچنین در مورد اینکه چرا تیم ملی نیجریه را به انگلیس ترجیح داد نیز صحبت کرد.

لوکمن در گفت‌وگو با فرانس فوتبال، ابتدا درمورد خاطراتش از فینال لیگ اروپا فصل گذشته که با قهرمانی آتالانتا به پایان رسید گفت: "شبی به‌یادماندنی را پشت سر گذاشتیم و از سد تیم قدرتمند لورکوزن عبور کردیم. بعد از بازی گاسپرینی سمت من آمد و گفت تو حالا بخشی از تاریخ فوتبال ایتالیا هستی! بعد از این حرف او کاملا در شوک فرو رفتم و البته بسیار مایه افتخار بود. البته که برای رسیدن به چنین جایگاه خیلی سختی کشیدم."

لوکمن بعد از فصل درخشانی که با آتالانتا پشت سر گذاشت، حالا به عنوان تنها بازیکن از قاره آفریقا در بین ۳۰ نامزد نهایی کسب توپ طلای سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است. او در این مورد افزود: "وقتی اسامی منتشر شد و نام خودم را بین آنها دیدم واقعا باورنکردنی بود. واقعا به این افتخار می‌کنم که تنها نماینده قاره آفریقا و کشورم در بین اسامی هستم."

لوکمن به همراه تیم ملی زیر ۲۰ سال انگلیس در جام جهانی جوانان سال ۲۰۱۷ به قهرمانی رسید. با این حال تصمیم گرفت که برای تیم ملی زادگاهش یعنی نیجریه به میدان برود. او در این خصوص گفت: "خاطرات بسیار خوبی از حضور در تیم ملی جوانان انگلیس دارم اما نیجریه را با قلبم انتخاب کردم. چرا که ارتباط عمیق عاطفی میان من و مردم کشورم برقرار است و ترجیح دادم پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم."

دیدگاه‌ها