کد خبر : 2076821 | 23 مهر 1403 ساعت 18:28 | 21.3K بازدید | 40 دیدگاه

آن حواشی تمام شد، باید خشمم را کنترل کنم

بهترین جوان لیگ: در ذهنم در تاتنهام بازی می‌کنم!

رضا غندی‌پور از آرزوهایش و تلاش‌هایی که سال‌های طولانی برای حضور در لیگ انگلیس انجام داده صحبت کرد.

بهترین جوان لیگ: در ذهنم در تاتنهام بازی می‌کنم!

به گزارش "ورزش سه"، رضا غندی‌پور مهاجم جوان تیم فوتبال ملوان با انتخاب کارشناسان و پیشکسوتان و اهالی فوتبال ایران به عنوان برترین بازیکن جوان ماه انتخاب شد و به همین مناسبت گفت‌وگویی با این بازیکن جوان انجام دادیم، مسیر خاصی که غندی‌پور برای ادامه زندگی خود انتخاب کرده روی این مسئله صحه گذاشت که درخشش او روی اتفاقات نبوده و برنامه‌ریزی و تلاش‌های زیادی انجام شده است.

غندی‌پور تا اینجای فصل 3 گل، 1 پاس گل و 2 پنالتی برای تیم خود کسب کرده است و با 7 تاثیرگذاری مستقیم روی گل‌های تیم ملوان روی 70% از گل‌های این تیم نقش مستقیم داشته و ستاره درخشانی برای این تیم و در مسیر خلق شگفتی‌سازی آنها بوده است.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار "ورزش سه" با رضا غندی‌پور بازیکن جوان ملوان را می‌خوانید.

*فصل را خیلی خوب شروع کردی و توانستی خیلی زود به ترکیب اصلی ملوان برسی و عملکرد خوبی هم داشته باشی.

- خدا را شکر که توانستم نتیجه اعتماد مربیان تیم را بدهم، سه گل زدم اما می‌توانستم خیلی گل‌های بیشتری هم به ثمر برسانم که کم تجربه بودم و در برخی از صحنه‌ها عجولانه و هیجان‌زده تصمیم گرفتم که موقعیت‌های خوبی از دست رفت، می‌توانستم گل‌های بیشتری به ثمر برسانم که سعی می‌کنم در ادامه فصل جبران کنم.

* در هفته اول مقابل گل‌گهر اول یک دروازه خالی را بیرون زدی و بعد هم محمدرضا اخباری یک موقعیت تک به تک را گرفت، تحت فشار و استرس قرار نگرفتی؟

- دقیقا یک موقعیت خیلی خوب و دروازه خالی مقابلم افتاد اما توپ را به بالای دروازه زدم، وقتی که در رختکن حاضر شدیم کادرفنی با من صحبت کرد و گفتند که فرصت برای جبران هست، خودت باش و تمرکزت را داخل زمین بگذار که در همان دقایق اول نیمه دوم توانستم پنالتی بگیرم و امید نورافکن پنالتی را تبدیل به گل کرد و پیروز از زمین خارج شدیم.

2071690

* بازی با سپاهان و البته نساجی هم یک موقعیت خیلی خوب از دست دادی که بلافاصله از زمین خارج شدی و عصبانی هم به نظر می‌رسیدی؟

- بازی با نساجی از وسط زمین تک به تک شدم و وقتی موقعیت از دست رفت، خیلی عصبانی بودم که این توپ را به گل تبدیل نکردم و در زمان خروج از زمین هم شاکی بودم از خودم اما مازیار زارع بعد از اینکه روی نیمکت قرار گرفتم به سمت من آمد و به من گفت که ایرادی ندارد، هر بازیکنی موقعیت خراب می‌کند و تمرکزت را حفظ کن و فشار به خودت وارد نکن.

* خیلی به نظر نمی‌رسد که فوتبالیستی عصبانی باشی اما بازی با استقلال خوزستان هم با سیدمحمد حسینی درگیر شدی، در زمین چه اتفاقی افتاد؟

اتفاقا خیلی سعی می‌کنم در زمین به همه احترام بگذارم، بحثی بین من و آقای محمدحسینی شد که من یک مقدار از کوره در رفتم و بعد از آن هم پشیمان شدم، بی تجربگی کردم و سعی می‌کنم که اصلا وارد حواشی فوتبال نشوم.

* اصالت بهبانی داری و از جنوب کشور در حال حاضر در شمالی‌ترین نقطه کشور فوتبال بازی می‌کنی، سخت نیست این شرایط؟

- من کل کودکی‌ام را وقف فوتبال کردم و اصلا سخت نیست، فوتبالم را در بزرگترین اکادمی ایران و باشگاه سپاهان شروع کردم و همراه با این تیم در نقاط مختلف کشور حضور پیدا می‌کردم، آکادمی سپاهان از همان کودکی روی ما کار کرد تا شرایط حضور در تیم‌های بزرگسال را داشته باشیم، برای بازی‌های کشوری در شمال ایران، تهران، کرمان و جاهای مختلفی می‌رفتیم و این دوری برای من از مدت‌ها قبل عادی شده.

* بیشتر در مورد دوران حضورت در آکادمی سپاهان و شرایطی که پشت سر گذاشتی صحبت کن.

- از 14 سالگی در آکادمی سپاهان بودم و حتی در 15 سالگی زیر نظر محرم نویدکیا به تمرینات بزرگسالان رفتم، بعد از اینکه مورایس به سپاهان آمد و ستاره‌های زیادی جذب کردند، تصمیم گرفتم که این تیم را ترک کنم و به پیکان که در آن زمان تحت هدایت مجتبی حسینی بود پیوستم، در آن فصل بازی نکردم اما فصل بعد از آن زیر نظر رسول خطیبی 7 بازی در ابتدای فصل انجام دادم.

* یک نکته خیلی مهمی که هست به عنوان بازیکن سرباز در ملوان مشغول هستی و طبیعتا در ادامه فوتبال مشکلی بابت سربازی نخواهی داشت، آیا با این شرایطی که داری قصد داری که تحصیلات خود را هم ادامه دهی؟

- بله من همین الان هم مشغول تحصیل در رشته تربیت بدنی هستم و دوست دارم تا در این زمینه هم مدارک تحصیلی خود را کسب کنم، دوست دارم که این کار را انجام دهم و شرایطی که دارم روی آن تاثیری نگذاشته.

2075534

* با توجه به شرایط سنی‌ای که داری و بازیکنان جوان زیادی که در تیم شما هستند، تفریحات خاصی در زمان استراحت خود دارید؟

- من یک نوبت صبح خودم تمرین می‌کنم و تمرینات تیم را هم دنبال می‌کنم و دیگر خیلی جان برایمان نمی‌ماند که بخواهم به تفریح کردن و اوقات فراغت فکر کنم، با تمرین کردن هم تفریح می‌کنیم هم سعی می‌کنیم شرایط فوتبالی بهتری داشته باشیم.

* رابطه‌ات با کدام بازیکنان تیم صمیمی‌تر است؟

- شرایط تیم ما به شکلی است که خیلی جو صمیمانه‌ای است. با هم رابطه دوستانه‌ای داریم، اما اگر بخواهم به شما بگویم امید نورافکن خیلی به من کمک می‌کند و تاثیر زیادی در فوتبال من داشته است.

* نورافکن شرایط مشابه خودت را داشته است و از سن خیلی پایین مطرح شد، در چه زمینه‌هایی با تو صحبت می‌کند؟

- من امید نورافکن را از زمان حضور در سپاهان می‌شناسم و در همان زمان که خیلی سن کمتری هم داشتم به من کمک می‌کرد و حالا هم که مجدد هم‌تیمی شدیم و کاپیتان من هم هست همچنان از ایشان مشورت زیادی می‌گیرم، در جریان تمرینات و حتی خارج از زمان تمرین و مسابقه از من حمایت می‌کند و این موضوع خیلی در فوتبال من تاثیرگذار بوده، آقا امید بازیکن بزرگی با سابقه ملی است و از او خیلی ممنون هستم که کمک حال من بود.

* با مسیری که پیش گرفتی، آینده فوتبالی خودت را به چه شکلی می‌بینی، آرزوی رضا غندی‌پور در مسیر فوتبالی‌اش چیست؟

- مثل تمام بازیکنان فوتبال آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارم و بعد از آن تمام هدفم و تلاشم حضور در لیگ انگلستان در سن پایین است تا بتوانم حضور طولانی مدت در این لیگ داشته باشم، به تیم‌های تاتنهام و لیورپول هم خیلی علاقه دارم، حتی برای رسیدن به این لیگ از همین الان تلاش‌های زیادی انجام می‌دهم.

* بازی کردن در لیگ انگلیس کار ساده‌ای نیست، چه کارهایی انجام می‌دهی؟

- من از مدت‌ها قبل زیر نظر مربیانی که داشتم یک جلسه تمرینی صبح انجام می‌دهم و کارهای بدنسازی را در دستور کار خود قرار می‌دهم، همه اهالی فوتبال می‌دانند که بازی کردن در خارج از کشور نیاز به فیزیک بدنی مناسب و آمادگی جسمانی بالایی دارد و از مدت‌ها قبل کارهای بدنسازی را انجام می‌دهم تا بتوانم شرایطی داشته باشم که اگر مقدمات حضور در لیگ‌های خارجی فراهم شد از لحاظ قدرت بدنی توان رقابت مقابل آنها را داشته باشم، زمان‌هایی که به تیم ملی جوانان دعوت نمی‌شدم تمرینات مداوم بدنسازی را داشتم، این را هم بگویم که روی مسائل ذهنی هم خیلی جدی کار می‌کنم.

2072853

* بیشتر در این مورد صحبت کن، یعنی مدیتیشن و کارهای این‌چنینی انجام می‌دهی؟

- من هر هفته یک جلسه مشاوره دارم که اتفاقا روی مسائل فوتبالی هم مسلط است، با مشاورم در مورد مسائل مختلفی صحبت می‌کنم. در صحبت‌هایی که انجام می‌دهیم در مورد مسائل مختلفی صحبت می‌کنم. سعی می‌کنم شرایطی که در طول هفته برایم پیش می‌آید با او صحبت کنم و راهکارهایی که برایم در نظر می‌گیرد را در طول هفته رعایت کنم، به عنوان مثال بعد از اتفاقاتی که در بازی با استقلال خوزستان رقم خورد و مشاوره‌ای که داشتم جلساتی داشتیم که چطور باید خشمم را کنترل کنم. دوست دارم شرایطی برایم ایجاد شود که همین الان که در لیگ ایران مشغول هستم شرایطی در زندگی‌ام محیا شود که مانند زمانی باشد که در یک باشگاه اروپایی مشغول هستم و آن مدل زندگی کردن را از همین حالا تمرین کنم.

* آینده‌نگری و علاقه‌ای که به پیشرفت فوتبال خودت داری قابل تحسین است و امیدواریم که همین مسیر را ادامه دهی، نکته خاصی مانده که به آن اشاره کنی؟

- باید تشکر کنم از کاپیتان‌های تیم، آقای مازیار زارع و جلال رافخایی که به من اعتماد ‌می‌کردند، هواداران خوب ملوان که انگیزه‌ای در من و دیگر بازیکنان ایجاد ‌کردند که با تمام وجود برای موفقیت تیم تلاش کنیم، سعی می‌کنم که مسیر فوتبالی‌ام رو به پیشرفت باشد و بتوانم خیلی سریع‌تر در تیم ملی بزرگسالان به میدان بروم.

دیدگاه‌ها