کد خبر : 2076802 | 23 مهر 1403 ساعت 16:46 | 8.5K بازدید | 2 دیدگاه

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر؛

ستاره‌هایی که آسمان لیگ برتر را روشن کردند (عکس)

هفته هفتم لیگ برتر فوتسال ایران پس از یک وقفه بین‌المللی پشت‌سر گذاشته شد و هیجان رقابت‌ها وابسته به نمایش و عملکرد چند چهره ویژه بود.

ستاره‌هایی که آسمان لیگ برتر را روشن کردند (عکس)

به گزارش "رزش سه"، یکی از چشم‌نوازترین هفته‌های فصل که مسابقات آن شطرنج‌وار و نزدیک به پایان رسید. دروازه‌بان‌ها نقطه عطف این هفته بودند و در اکثر مسابقات تعیین کننده ظاهر شدند. در همین حال، یکی از نشانه‌های دلگرم کننده دیگر پیشرفت تدافعی تیم‌ها بود که باعث شد در پنج دیدار شاهد رد و بدل شدن گل‌های کمی باشیم. چهار غول‌ لیگ برتر حریفان خود را شکست دادند و رقابت در جدول تشدید شد. در پایین جدول نیز تغییرات زیادی رخ داد و فاصله تیم هشتم تا قعرنشین به باریکی یک مو خواهد بود. همه این‌ها، منشأ نمایش و عملکرد این شش چهره است که در ادامه به تک تک آن‌ها خواهیم پرداخت.

2094757

بولت پرسپولیسبهترین مربی؛ حسین افضلی (گهر زمین سیرجان)

افضلی یک بار دیگر تیم کهکشانی را نخبه کرد و با ثبت دومین پیروزی متوالی در مسیر بازگشت به جمع بالانشین‌ها قرار گرفت. آن‌ها تنها تیمی بودند که مقابل تیم شگفت‌انگیز قم دروازه‌‌شان را بسته نگه داشتند و در کنار تکنیک فردی فوق ستاره‌ها، با تاکتیکی روان کاملا بر بازی مسلط بودند. او پس از مبارزه با مریضی در زمین مسابقه حاضر شد و تیمش را به بهترین نحو مدیریت کرد.

2094750

بولت پرسپولیسدروازه‌بان؛ علی صمیمی (مس سونگون ورزقان)

او با یک سیو دوگانه و خیره کننده برای تیمش یک پیروزی حیاتی را به ارمغان آورد تا همچنان آمادگی‌اش را به رخ بکشد. شبیه به یک هشت‌پا، ناجی قاب توری تیمش شد و نقش بسزایی در پیروزی حساس مس سونگون ایفا کرد. صمیمی با واکنش‌ و رفلکس دوگانه خود ابتدا با پای چپ و سپس با پای راست، هر دو شلیک مسعود عباسی بازیکن سن‌ایچ را مهار کرد و صحنه خیره کننده‌ای به تصویر کشید. به عبارتی دیگر، این عکس‌العمل یک کلاس دست‌ و پا در مهارت‌های گلری بود. صمیمی در ادامه با چند مهار بی‌نظیر، بهترین بازیکن زمین شناخته شد. صحنه‌‌های برتر هفته هفتم، از ویژگی‌های منحصر به فرد او بوده.

2094756

بولت پرسپولیسعقب‌گیر؛ مهدی اسدشیر (گهرزمین سیرجان)

در این فصل نه تنها نقش کلیدی در خط دفاعی گهر زمین داشته است، بلکه با گلزنی‌های اخیر ثبات قابل توجهی از خود نشان داده و نسبت به همتاهایش متمایز شده است. اسدشیر به عنوان راه حل شگفت‌انگیز در دو بخش تدافعی و هجومی برای کهکشانی‌ها ظاهر شده. او یک گل در مقابل کلینیک به ثمر رساند که تیر خلاص به حریف بود و همچنین تاثیر شگرفی در تنها کلین‌شیت هفته برجای گذاشت. اسدشیر به عنوان پربازده‌ترین بازیکن از ستاره‌های تیمش پیشی گرفته است.

2094753

بولت پرسپولیسفلنک چپ؛ علی مروتی (کراپ الوند)

این بازیکن چهارچوب شناس، در زمینه خلاقیت، تهدید و گلزنی از استانداردترین بازیکنان کراپ بوده است. او در بازی‌های گذشته بیشتر در نقش تاثیرگذار برای گلزنی عمل کرد تا اینکه در حساس‌ترین مقطع و مسابقه فصل با بریس خود برابر پالایش نفت بندرعباس سه امتیاز حیاتی و مبرم را برای کراپی‌ها کشف کرد. طرفداران شش هفته انتظار کشیدند تا بمب نقل و انتقالات تیم‌شان را با جعبه‌ای از گل ببینند. مروتی اگر بتواند همانند بازی قبلی تیز باشد و به گلزنی ادامه بدهد، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین راس‌های ایران را دارد. او در فصول اخیر در سیاهه بهترین گلزنان قرار گرفته است.

2094754

بولت پرسپولیسفلنک راست؛ سجاد زنگویی (فرش آرا مشهد)

بازیکن خلاق و باهوش 18 ساله قهرمان و برگ برنده تیمش در اولین پیروزی فصل بود. فرش آرا با دو گل و ارسال یک پاس‌گل از زنگویی، جان گرفت و در جدول لیگ برتر به پرواز درآمد. زنگویی پس از درخشش در رده امید فرصت بازی در رده بزرگسالان را بدست آورد و هنر خود را در زمین مسابقه پیاده کرد تا بیشتر از قبل قابل توجه باشد. آنچه به او اهمیت می‌دهد، چپ پا بودنش خواهد بود که می‌تواند حُسن والایی برای آینده دوران حرفه‌ای‌اش باشد زیرا در نسل جدید تعداد کمی بازیکن چپ پا با قابلیت زنگویی شاهد بوده‌ایم. منصفانه است که بگوییم مطلقاً هیچ کس در فوتسال ایران فکر نمی‌کرد که زنگویی بهترین بازیکن هفته باشد. با دو گل و یک پاس‌ گل و در 18 سالگی.

2094755

بولت پرسپولیسراس؛ سعید احمدعباسی (گیتی پسند اصفهان)

کاندید مرد سال آسیا و بهترین گلزن جام ملت‌های 2024، به وادی ناشناخته در لیگ برتر پایان داد و این هفته مقابل پالایش نفت اصفهان دو بار توپ را به تور چسباند. احمدعباسی این بار برای کشاورز و گیتی تله‌ای بر شکار نبود زیرا نقش شکارچی را داشت و اگر کمی بیشتر به میدان می‌رفت، شاید در این لحظه نامزد اصلی کفش طلا بود. با این حال، دبل او شروعی برای تیراندازی‌های بیشتر در بازی‌های بعدی خواهد بود. چون احمد عباسی، همیشه از مسترکلاس‌های فوتسال ایران بوده است.

2094752

بولت پرسپولیسترکیب ذخیره هفته هفتم لیگ برتر فوتسال؛

بهزاد رسولی؛ شهرداری ساوه 
علی‌اصغر حسن‌زاده؛ مس سونگون ورزقان 
بهمن جعفری؛ گیتی پسند اصفهان 
احمد اسماعیل‌پور؛ کراپ الوند 
سجاد امانی؛ فرش آرا مشهد

2094751

دیدگاه‌ها