کد خبر : 2076777 | 23 مهر 1403 ساعت 15:31 | 19.4K بازدید | 17 دیدگاه

سرپرست استقلال خبر داد:

مشکل خسرو حیدری در آکادمی استقلال حل شد

سرپرست تیم امیدهای استقلال ضمن رد دوباره اظهارات ضیایی، مدعی شد که مدیر آکادمی استقلال دستور اخراج خسرو حیدری را صادر کرده ولی پس از جلسه شب گذشته، از تصمیم خود منصرف شده است.

مشکل خسرو حیدری در آکادمی استقلال حل شد

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته اتفاقات حاشیه‌ای عجیبی در آکادمی استقلال رخ داد. محمدحسین ضیایی به عنوان مسئول آکادمی باشگاه در تصمیمی غیرمنتظره اعلام کرد که خسرو حیدری از سمت خود به عنوان سرمربی امیدهای استقلال برکنار شده هر چند که ضیایی سپس در گفت‌وگویی با ورزش سه این موضوع را تکذیب کرد.

با این حال، فرهاد موافق، سرپرست تیم امیدهای استقلال ضمن رد اظهارات ضیایی اعلام کرد که مدیر آکادمی آبی‌ها به وی اعلام کرده که حیدری حق حضور در تمرینات را ندارد. ظاهراً علت این موضوع، حضور دستیار اول خسرو حیدری در محل برگزاری دیدار امیدهای استقلال و عقاب بوده است.

پس از دیدار با پرسپولیس، نورمحمد، دستیار خسرو حیدری، مصاحبه تندی را علیه مدیران آکادمی و هلدینگ خلیج فارس و همچنین مدیرعامل باشگاه و رئیس هیئت مدیره انجام داده بود. اظهاراتی که منجر به اخراج او از کادرفنی تیم امید استقلال شد. پس از اتفاقات روز گذشته، فرهاد موافق، سرپرست تیم، در گفت‌وگویی که با خبرنگار ورزش سه داشت، به تشریح مسائل رخ داده پرداخت که در زیر می‌خوانیم:

* در مورد اتفاقات اخیر تیم امید استقلال صحبت کنیم. این اخبار مربوط به اخراج آقای حیدری و مصاحبه‌ای از شما منتشر شد. به نظر می‌رسد که شما این مصاحبه را تکذیب کرده‌اید. آیا اخراج آقای حیدری صحت دارد؟
- موضوع اخراج آقای حیدری که صحت دارد. آقای ضیایی به من گفتند که ایشان نباید در تیم حضور داشته باشند. من خودم استعفا داده‌ام و دلیل استعفایم را هم گفتم؛ به‌خاطر مشکلاتی که در آکادمی وجود دارد، دیگر امکان همکاری ندارم. اما آنچه از قول من در رسانه‌ها درج شده بود، صحیح نیست و تمامی آن‌ها را تکذیب می‌کنم. من هیچ صحبتی درباره آقای شهریاری یا سیاست‌های هلدینگ انجام نداده‌ام. تنها دلیل استعفایم مشکلاتی بود که در آکادمی وجود دارد و دیگر نمی‌توانم با آکادمی همکاری کنم.

* آقای ضیایی دلیل اخراج آقای حیدری را به شما نگفتند؟ آیا به دلیل نتایج فنی بود؟
- نه، موضوع به نتایج فنی مربوط نبود. ماجرای اخراج آقای حیدری به‌خاطر حضور آقای نورمحمد بود. ایشان در بازی آخر به عنوان تماشاچی حضور داشتند. قبلاً به ما اعلام کرده بودند که اگر آقای نورمحمد در تیم باشد، تبعاتی برای حیدری و من خواهد داشت. آقای ضیایی به من گفتند که حضور آقای نورمحمد مشکل ایجاد کرده و به همین دلیل تصمیم به اخراج آقای حیدری گرفته شد. همچنین آقای حیدری گفته بود که این بازی را به‌خاطر حضور آقای نورمحمد انجام می‌دهیم، که این موضوع هم موجب ناراحتی آقای ضیایی شد.

* یعنی به دلیل اینکه آقای نورمحمد، دستیار خسرو، به استادیوم آمده بود، خسرو اخراج شد؟
- بله، بعد از آن مصاحبه‌ای که نورمحمد بعد از دربی انجام داد، ایشان را اخراج کردند و اعلام کردند که اگر نورمحمد به تیم نزدیک شود، هم من و هم خسرو اخراج می‌شویم.

2094672

* ایشان روی سکوها بودند؟
- بله، درست است. به همین دلیل اخراج شد و این موضوع هیچ ربطی به نتیجه بازی نداشت، تنها به حضور آقای نورمحمد مرتبط بود.

* درباره مشکلات آکادمی توضیح می‌دهید؟ چه مشکلاتی وجود داشت که باعث استعفای شما شد؟
- اجازه می‌دهید که در این خصوص چند روز دیگر صحبت کنیم؟ چرا که طبق اطلاعاتی که دارم، به نظر می‌رسد مشکلات مربوط به آقای حیدری حل شده است. شب گذشته جلسه‌ای برگزار شد و گفت‌وگوهایی بین آقایان سمیعی، حیدری و ضیایی انجام گرفت. ظاهراً مسائل مرتبط با خسرو حیدری حل شده و با آقای ضیایی هم در این رابطه صحبت‌هایی شده است.

* یعنی آقای حیدری به تمرینات بازخواهند گشت؟
- بله، قرار شده جلسه‌ای را در روزهای آینده برگزار کنند تا این سوءتفاهمات برطرف شود. من نمی‌خواهم در این شرایط اتفاقی رخ بدهد که آسیبی به خسرو وارد شود. در روزهای آینده به صورت مفصل در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

* حداقل توضیحی درباره مشکلات آکادمی می‌دهید؟
- مشکلات در آکادمی استقلال بسیار زیاد است. بسیاری از این مشکلات به مسائل مالی مربوط نیست، بلکه مشکلات مدیریتی و رفتاری است. این مشکلات مدیریتی به حدی جدی هستند که دیگر امکان همکاری برای من وجود ندارد. مسائل مالی همه جا وجود دارد، از تیم‌های بزرگسالان گرفته تا آکادمی‌ها، کسانی که به آکادمی می‌آیند، از مشکلات مالی آگاه هستند و پی آن را به تن مالیده‌اند اما مشکلات اصلی، مشکلات اخلاقی و مدیریتی هستند. در جایی که این مسائل وجود دارد، حداقل باید احترام‌های متقابل و رفتارهای صحیحی حاکم باشد. متأسفانه در آکادمی استقلال این موارد رعایت نمی‌شود.

* یعنی به غیر از مشکلات مالی، مشکلات برخوردی و مدیریتی هم دارید؟
- بله، دقیقاً. امیدوارم این تلنگری باشد تا در انتخاب مدیران آکادمی دقت بیشتری شود، زیرا نسل‌های امروزی با نسل‌های گذشته و 50 سال قبل تفاوت دارند. روش‌های قدیمی مدیریتی دیگر جواب‌گو نیست و اگر می‌خواهیم آکادمی‌ها به درستی کار کنند و بازیکنان توانمندی تربیت شوند، باید رفتارهای مناسب‌تری داشته باشیم و بازیکنان امروزی با هم‌دوره‌های آقای ضیایی متفاوت هستند. امروز دوران ریاست و فرمان دادن گذشته است. بازیکنان آکادمی دنبال پول نیستند، بلکه به دنبال احترامی هستند که به آن‌ها داده شود تا بتوانند توانایی‌های خود را شکوفا کنند. اگر پول نیست، حداقل باید رفتارها اخلاقی و مناسب باشد تا بازیکنان با عزت نفس بتوانند به پیشرفت خود ادامه دهند و سرخورده نشوند. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده بیفتد و همه چیز بهتر شود.

دیدگاه‌ها