کد خبر : 2076772 | 23 مهر 1403 ساعت 15:14 | 20K بازدید | 171 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

شیرین‌ترین فرار فرهاد در تاریخ دربی‌ها!

چهارده سال پیش در چنین روزی، استقلال با تک گل فرهاد مجیدی مقابل پرسپولیس در دربی ۶۹ به پیروزی دست یافت.

شیرین‌ترین فرار فرهاد در تاریخ دربی‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، به همین سرعت چهارده سال از دربی به یاد ماندنی شصت و نهم پایتخت که با برتری یک بر صفر شاگردان پرویز مظلومی در استقلال به پایان رسید گذشت.

دیداری که از هفته دهم لیگ یازدهم برگزار می‌شد و دو تیم با شرایط تقریبا یکسان و اختلاف یک امتیازی در جدول باید مقابل هم قرار می‌گرفتند. بازی با سوت محسن ترکی آغاز شد و پرسپولیس علی دایی بود که با حملات پی در پی، مصمم‌تر از رقیب برای گلزنی نشان می‌داد.

2094659

شاگردان دایی در آن دربی خیلی زود هم به گل رسیدند اما تصمیم بحث برانگیز کمک اول، گل محمد نوری را به علت آفساید مردود اعلام کرد و بازی همچنان بدون گل باقی ماند.

تصمیمی که با اعتراض شدید علی دایی و کادرفنی پرسپولیس همراه شد. هرچه که بود این گل مردود و بازی از سر گرفته شد. نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید و بازی محتاطانه دو تیم، نوید این را می‌داد که بعد از مدت‌ها یک دربی صفر-صفر را شاهد باشیم تا اینکه دقایق آخر فرا رسید.

2094658

یک توپ‌گیری عالی از کیانوش رحمتی در میانه میدان و توپی که زیر پای مجتبی جباری قرار گرفت‌. هافبک خلاق آبی‌ها با یک پاس در عمق عالی برای فرهاد مجیدی پشت همه مدافعان پرسپولیس، او را در کورس با شیث رضایی برنده کرد و فرهاد در موقعیت تک به تک با علیرضا حقیقی از زاویه نسبتا بسته توانست به کمک تیر عمودی دروازه، توپ را به گل تبدیل و نیمه آبی رنگ ورزشگاه را منفجر کند.

2094656

گلی که در دقیقه ۹۰ به ثمر رسید و باعث شد استقلال انتقام شکست دردناک ۲-۱ با شوت کریم باقری در دربی ۶۸ را به دراماتیک‌ترین شکل ممکن از علی دایی و پرسپولیس بگیرد. دربی‌ای که آغازگر چهار برد متوالی آبی‌ها در چهار دربی رسمی شد و یک رکورد جالب توجه برای پرویز مظلومی در تاریخ شهرآورد به ثبت رسید.

2094660
2094657

دیدگاه‌ها