کد خبر : 2076742 | 23 مهر 1403 ساعت 13:28 | 21.8K بازدید | 13 دیدگاه

واکنش فیفا به رای دیوان عدالت اروپا

چرخش تاریخی در بازار نقل و انتقالات!

فیفا به طور علنی گزارش داد که به دنبال رای دادگاه دیوان عالی اروپا به نفع لاسانا دیارا، باب "گفت‌وگوی جهانی" در مورد ماده 17 مقررات مربوط به وضعیت و نقل و انتقال بازیکنان را باز خواهد کرد.

چرخش تاریخی در بازار نقل و انتقالات!

به گزارش "ورزش سه"، فیفا امروز اعلام کرد که یک "گفت‌وگوی جهانی" را در مورد ماده 17 مقررات مربوط به وضعیت نقل و انتقال بازیکنان آغاز خواهد کرد و این گفت‌وگوها حول اصلاحات احتمالی در قوانین انتقالات و فسخ قرارداد بدون دلیل موجه خواهد بود.

قضیه دیارا

10 روز پیش جنگ قانونی طولانی مدت لاسانا دیارا و فیفا بالاخره در حالی به پایان رسید که دادگاه عالی اروپا رای خودش را به سود این بازیکن صادر کرد. تیم حقوقی دیارا بعضی از قوانین فیفا را پس از فسخ قرارداد او با باشگاه روسی لوکوموتیو موسکو در سال ۲۰۱۴ به چالش جدی کشیده بودند.

آنها مدعی شده بودند که بعضی از قوانین تعیین شده از سوی مدیران فیفا باعث شده است که آزادی انتقال این بازیکن محدود شود و در عین حال قوانین رقابتی را نقض کند و به همین دلیل خواهان دریافت غرامت از فیفا به دلیل مشکلات به وجود آمده بودند.

هیئت قضایی این دادگاه می‌گوید که فیفا با خودداری از صدور آی‌تی‌سی برای انتقال این بازیکن به باشگاه بلژیکی شارلوا در سال ۲۰۱۵ نشان داد که قوانینش مانع از انتقال آزاد بازیکنان حرفه‌ای است که دوست دارند فعالیت‌شان را به واسطه کار برای باشگاهی جدید گسترش دهند و پیشرفت کنند.

2094614

واکنش فیفا

فیفا در روزهای آینده رسماً از علاقمندان مختلف دعوت خواهد کرد تا ایده‌های خود را در رابطه با پیامدهای فسخ قراردادها بدون دلیل موجه ارائه دهند.
امیلیو گارسیا سیلورو، مدیر بخش خدمات حقوقی فیفا، توضیح داد: «فیفا می‌خواهد نظرات و مشارکت همه طرف‌های ذی‌نفع و متاثر را در نظر بگیرد. فیفا تصمیم‌گیری در مورد پرونده دیارا را فرصتی برای تداوم نوسازی چارچوب نظارتی خود می‌داند که یکی از اهدافی است که رئیس فیفا از سال 2016 بر عهده گرفته است.»

دیدگاه‌ها