کد خبر : 2076738 | 23 مهر 1403 ساعت 13:20 | 40.2K بازدید | 28 دیدگاه

بدون باخت در ۲۲ بازی مقدماتی جام جهانی؛

فیفا: رکورد تیم ملی ایران بی‌نظیر است

شاگردان امیر قلعه‌نویی به رکورد ویژه‌ای در مرحله مقدماتی جام جهانی رسیدند و مورد تمجید فیفا قرار گرفتند.

فیفا: رکورد تیم ملی ایران بی‌نظیر است

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدارش در دور نهایی از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ فردا سه‌شنبه در ورزشگاه راشد دبی میزبان تیم ملی قطر است، اما شاگردان امیر قلعه‌نویی پیش‌از این بازی به یک رکورد ویژه دست یافتند.

در حال و هوای برگزاری این رقابت‌ها در قاره کهن، سایت فیفا رکوردهای تیم‌های آسیایی در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام کرد که نام ایران هم در این بین به چشم‌ می‌خورد.

یکی از نکات جالب توجه در این آمار، عملکرد «ایمن حسین»، مهاجم تیم ملی عراق است که تنها گل پیروزی تیمش را در برابر فلسطین به ثمر رساند. این گل، سی‌امین گل حسین در تاریخ بازی‌های ملی‌اش با عراق بود و او به‌عنوان گلزن‌ترین بازیکن در نسل فعلی این تیم شناخته می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی بدون گل در مقابل ازبکستان، رکورد بی‌نظیری را ثبت کرد و تعداد بازی‌های خود را بدون شکست در انتخابی‌های جام جهانی به ۲۲ مسابقه رساند که فیفا نیز آن را بازتاب داده است.

تیم ملی ژاپن نیز موفق به ثبت یک رکورد منحصر به فرد شد و در ۹ بازی ابتدایی خود در این مرحله از رقابت‌ها، موفق به زدن ۳۸ گل و دریافت هیچ گلی نشد.

همچنین تیم ملی کره‌جنوبی با پیروزی دو بر صفر مقابل اردن، تنها ۶ گل در ۲۸ بازی انتخابی خود دریافت کرده و در مرحله سوم فقط یک گل تا پایان هفته سوم دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها