کد خبر : 2076720 | 23 مهر 1403 ساعت 12:17 | 24.7K بازدید | 24 دیدگاه

17 ساله‌ای که همه را غافلگیر کرده

انفجار ناگهانی یک پدیده: مسی کوچک صربستان!

آندریا ماکسیموویچ 17 ساله، روز شنبه جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی صربستان شد و فردا برابر اسپانیا همه منتظر حضور دوباره او در ترکیب هستند.

انفجار ناگهانی یک پدیده: مسی کوچک صربستان!

به گزارش "ورزش سه"، به ماکسیموویچ مسی کوچک می‌گویند و با 17 سال و 4 ماه و 7 روز برابر سوئیس به جوان‌ترین فوتبالیستی تبدیل شد که پیراهن صربستان را بر تن کرده است.

ویدئو: 355688

همین یک ماه پیش این بازی‌ساز برای تیم زیر 19 سال صربستان بازی می‌کرد اما انفجار ناگهانی او با ستاره سرخ باعث شد تا دراگان استویکوویچ او را برای تیم بزرگسالان فراخواند.

2094583

در واقع، از ماکسیموویچ برای مدت طولانی در بلگراد صحبت می‌شود، نه تنها به دلیل توانایی او در دریبل زدن، دادن پاس گل و گلزنی در رده‌های جوانان بلکه به‌خاطر جثه کوچک و البته چپ پا بودنش که باعث شده لقب "مسی کوچک" را به او بدهند.

سه گل و دو پاس گل در پنج بازی اول فصل برای تیم دوم ستاره سرخ باعث شد مربی تیم اول، ولادان میلوویچ، او را در ابتدای سپتامبر به تیم اول دعوت کند. چند روزی طول کشید تا او خودش را در تمرینات ثابت کند و سپس با یک بازی باشکوه در دربی پایتخت صربستان مقابل پارتیزان (0-4) که یک پاس گل داد، دیگر جای حرفی باقی نگذاشت.

2094584

استویکوویچ با دعوت از ماکسیموویچ برای فیفا دی اکتبر همه را غافلگیر کرد و شنبه برابر سوئیس 16 دقیقه فرصت بازی و تاریخ‌سازی پیدا کرد.

دوشنبه شب او وارد کوردوبا خواهد شد و به هتل پنج ستاره‌ای که تیمش در آن اقامت دارد، خواهد رفت و در میان انبوه ستاره‌های میلیونر تیم بالکان، یک پسر خجالتی که تنها 17 سال دارد و تا همین چند ماه پیش برای عموم مردم ناشناخته بود، حضور خواهد داشت.

طبق گزارش بلگراد پرس، بروسیا دورتموند و یوونتوس تورین چشم به این فوتبالیست دوخته‌اند که تا سال 2027 با ستاره سرخ قرارداد دارد و بند فسخ نامشخصی دارد که البته حدس می‌زنند این رقم از 10 میلیون یورو بیشتر نباشد.

2094585

اگر آندریا به روند پیشرفت خود ادامه دهد، جذب او برای برخی از بازیکنان بزرگ اروپایی با این رقم گران نخواهد بود، اگرچه ستاره سرخ در چند وقت اخیر تلاش کرده است تا این بند و مدت قرارداد را افزایش دهد.

مسی کوچک برابر اسپانیا شانس جدید برای نشان دادن ارزش‌هایش خواهد داشت، در دیداری تعیین کننده که شاید مسیر فوتبالش را عوض کند.

دیدگاه‌ها