کد خبر : 2076686 | 23 مهر 1403 ساعت 10:05 | 12.2K بازدید | 6 دیدگاه

در رختکن به داور گفتند پای سوتی که زدی بمان

ابعاد جدید از جنجالی‌ترین بازی لیگ یک ایران

بازیکن بعثت کرمانشاه می‌گوید در بازی با مس، فقط یک ‌هوادار آمد داخل زمین و بچه‌ها کنترلش کردند تا زودتر از زمین بیرون برود وگرنه‌ شخص دیگری نبود.

ابعاد جدید از جنجالی‌ترین بازی لیگ یک ایران

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم بعثت کرمانشاه و مس کرمان در هفته ششم از رقابت‌های لیگ یک چهارشنبه ۱۸ مهر به میزبانی کرمانشاه برگزار شد که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود بعثت به پایان رسید، اما حواشی آن ادامه‌دار است. 

تیم مس کرمان در اواخر نیمه دوم بازی موفق شد دروازه بعثت را باز کند که داور آن را ابتدا مردود و پس از مشورت با کمک خود گل را تایید کرد. پس از تایید گل اعضای تیم بعثت به سمت داور‌ حمله کردند. در این لحظات داور بازی را متوقف کرد و به رختکن رفت و دقایقی بعد برای ادامه بازی به زمین برگشت. داور پس از بازگشت به زمین گل مس را مردود اعلام کرد تا دوباره جو بازی به هم بریزد و حاشیه‌های زیادی به وجود بیاید.

در روزهای گذشته اعضای مس کرمان در این ‌خصوص صحبت‌هایی را مطرح کردند. سرپرست مس کرمان در گفت‌وگو با ایسنا مدعی شد: فحاشی هواداران، تهدید و مشت زدن به سینه داور توسط اعضای تیم بعثت و افراد ناشناسی که وارد زمین شدند، باعث شد بازی ۲۰ دقیقه متوقف شود. افرادی ناشناس با لباس شخصی داور را به رختکن هدایت کردند و به او گفتند در رختکن تصمیم خود را بگیرد. داور بازی به رختکن رفت و پس از ۲۵ دقیقه توقف به زمین بازگشت و من و علی سامره سرمربی تیم مس را صدا زد و به ما گفت که گل شما سالم بود ولی من را ببخشید و از شما خواهش می‌کنم با من همکاری کنید و کوتاه بیایید و من گل را مردود اعلام می‌کنم!

اما سمت دیگر ماجرا که در چند روز گذشته در سکوت کامل بودند، روایت دیگری را مطرح کردند. ما برای شنیدن روایت طرف مقابل با میلاد سوری یکی از بازیکنان بعثت کرمانشاه که از نزدیک ‌شاهد اتفاقات رخ داده بود‌، تماس گرفتیم‌ تا ماجرا را از زبان او‌ نقل کنیم.

سوری درباره حواشی رخ داده به «اعتماد» گفت: من در آنجا بودم. آنها (تیم مس) هم خب احساس می‌کردند حق‌شان این است که توپ‌شان گل گرفته شود، اما داور سوت زده بود و نمی‌شد گل را برگرداند! نمی‌توانست زیر سوت خودش بزند و تصمیم درست را داور گرفت. شاید کارشناسان داوری بگویند آن صحنه خطا نبوده!

وی درباره جو ورزشگاه هم گفت: بالاخره هواداران تعصب تیم خود را می‌کشند و اگر احساس کنند حقی از تیم‌شان خورده شده سر و صدایی می‌کنند و این یک چیز عادی در فوتبال است و اتفاقی رخ نداد. 

2094543

این بازیکن تصریح کرد: آنها فقط تیم‌شان را تشویق کردند و اصلا سنگ‌پرانی نکردند. شاید دو، سه تا بطری پرتاب کردند، اما چیزی نبود که بخواهند بازی را کنسل کنند، چون ما بچه‌های تیم سعی می‌کردیم سکوها را مدیریت کنیم تا اتفاق شدیدتری رخ ندهد. نکته دیگر اینکه لحظه‌ای که داور سوت زد من دقیقا کنار داور بودم. او سوت زد و بعد با دستش نشان داد که خطا انجام شده و کمک داور و حتی داور چهارم هم دیده بودند. داور گفت من سوت زدم، اما بعد تصمیم دیگری گرفتم! مگر می‌شود سوت بزنید و بازی را متوقف کنید و بعد بگویید که گل نبود؟ فکر می‌کنم این کار درستی نیست. او رفته داخل رختکن و با کارشناسان داوری مشورت کرده و کارشناسان داوری هم به او گفتند پای سوتی که زدی بمان حالا چه اشتباه بوده چه درست!

در تصاویر منتشر شده از بازی مشخص است که برخی افراد غیرمسئول که مشخص نیست از کجا آمده‌اند وارد زمین مسابقه می‌شوند. از بازیکن بعثت می‌پرسیم حضور هواداران در زمین بازی کار درستی نیست! قبول داری؟ سوری پاسخ داد: فقط یک ‌هوادار آمد داخل و بچه‌ها کنترلش کردند تا زودتر از زمین بیرون برود وگرنه‌ شخص دیگری نبود. کل کادر و بازیکنان داخل زمین بودند، اما تماشاگر دیگری را من ندیدم! نه اینکه بخواهم بی‌جهت طرف تیم خودمان را بگیرم فقط یک هوادار بود که وارد زمین شد تا عکسی بگیرد ما هم او را کنترل کردیم و بیرون رفت.

سوری در ادامه باز هم به اشتباه داوری اشاره کرد: داور که خودش گفته من سوت زدم و بعد می‌گوید خطا نبوده خب اشتباه داور بوده. اشتباه داوری هر هفته در فوتبال ما رخ می‌دهد حالا نمی‌دانم چی شد که این‌طور تصمیماتی گرفت. جز آن صحنه هم‌ داور هیچ اشتباهی نکرد حالا نمی‌دانم ‌چی شد که دچار تردید شد.

در ادامه سوال می‌کنیم این اتفاق رخ داده باعث خشم هواداران ‌نشد؟ بازیکن بعثت در جواب گفت: خب ما ۵ هزار هوادار داریم و خیلی‌ها هم بیرون از ورزشگاه می‌مانند. این‌ها روی تیم خود‌ تعصب دارند. وقتی دیدند داور سوت زده‌ و بعد زده زیر تصمیم خودش، ناراحت شدند و یک اتفاقاتی رخ داد، اما آن‌طور نبوده که بخواهند بازی را تعطیل کنند. بازیکنان بزرگ‌تر ماجرا را جمع کردند و ‌اوضاع ختم به خیر شد!

دیدگاه‌ها