کد خبر : 2076683 | 23 مهر 1403 ساعت 01:43 | 4.3K بازدید | 2 دیدگاه

از گور برخاسته: یونان دوباره اروپا را مبهوت می‌کند

تیم ملی یونان در ادامه روزهای درخشانش، با نتیجه ۲-۰ از سد ایرلند در هفته چهارم لیگ ملت‌های اروپا گذشت.

از گور برخاسته: یونان دوباره اروپا را مبهوت می‌کند

به گزارش ورزش سه، تیم ملی یونان در ادامه روند پیروزی های خود در لیگ ملت های اروپا، در خانه و با نتیجه ۲-۰ از سد میهمانش ایرلند گذشت تا با ۱۲ امتیاز، مقتدرانه در صدر جدول گروه دوم سطح ب مسابقات قرار گرفتند.

شاگردان ایوان یووانویچ بعد از پیروزی درخشان مقابل انگلیس در ومبلی با نتیجه ۲-۱، امشب با دو گل باکاستاس و مانتالوس از سد ایرلند عبور کردند. نکته جالب اینکه یونان تا اینجای رقابت‌ها موفق به زدن ۹ گل در چهار بازی شده و تنها یک گل از جود بلینگام دریافت کرده است.

2094533

یونان در نخستین بازی خود در این مسابقات، با نتیجه پرگل ۳-۰ از سد فنلاند گذشتند و سپس در خاک ایرلند به برتری ۲-۰ رسیدند. شاگردان یووانویچ هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و در انگلیس موفق به شکست سه شیرها با نتیجه ۲-۱ شدند تا با پیروزی مقابل ایرلند در بازی برگشت، دوازده امتیازی شوند. آنها با کسب تنها یک امتیاز از دو بازی پیش‌ رو، مستقیما راهی مرحله حذفی می‌شوند و در آن صورت انگلیس در صورت دوم شدن باید برای صعود به حذفی در پلی آف به رقابت بپردازد.

2094535

جالب آنکه یونان به تنها قهرمان تاریخ مسابقات یورو تبدیل شد که در یک دوره از مسابقات حضور نداشته چرا که آنها با شکست دراماتیک مقابل گرجستان در پلی آف صعود به یورو ۲۰۲۴، از صعود به این مسابقات باز ماندند.

یونانی‌ها علاوه بر یورو ۲۰۲۴، در هر دو جام جهانی اخیر در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۱۸ نیز غایب بودند و آخرین حضور آنها به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برمی‌گردد که موفق به صعود از گروه خود نشدند.

2094536

با توجه به نتایج درخشان و فرم خوب این تیم، ممکن است بار دیگر شکل‌گیری یک نسل طلایی در تیم ملی یونان رقم بخورد. شاید همانند نسلی که در یورو ۲۰۰۴ در کمال ناباوری موفق به کسب قهرمانی مسابقات با شکست پرتغال در دیدار فینال شدند. آنها از آن تاریخ تاکنون هرگز نتایج درخشانی شبیه به آن دوران را تکرار نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها