کد خبر : 2076672 | 23 مهر 1403 ساعت 00:30 | 8.3K بازدید | 11 دیدگاه

رد بول: امپراتوری بایرن فرو می‌ریزد!

مارکوس هورویک، مدیررسانه‌ای سابق بایرن مونیخ، از نقش جدید یورگن کلوپ در شرکت ردبول ترس زیادی دارد.

رد بول: امپراتوری بایرن فرو می‌ریزد!

به گزارش "ورزش سه"، مسئولان بایرن مونیخ از شنیدن این خبر خوشحال نخواهند شد! مارکوس هورویک، مدیر رسانه‌ای بایرن مونیخ از سال 1983 تا 2016، در گفتگو با اسپورت وان یک نظریه هیجان انگیز را در مورد انتقال یورگن کلوپ به ردبول، مطرح کرد. سرمربی سابق دورتموند و لیورپول قرار است از ژانویه 2025 به عنوان "رئیس بخش فوتبال" این شرکت فعالیت کند.

هورویک گفت: "اولی هونس یک بار گفت که بایرن مونیخ باید همیشه توسط یک فوتبالیست سابق هدایت شود. این اصل چیزی است که بایرن را با فرانتس بکن باوئر، هونس و کارل هاینز رومنیگه بزرگ کرده است.

اما در حال حاضر بکارگیری فوتبالیست‌های سابق در مراتب مدیریت باشگاه‌ها سخت است چون بسیاری از آن‌ها دیگر مجبور نیستند کار کنند یا نمی‌توانند تصور کنند که از دوشنبه تا جمعه در یک دفتر بنشینند. و در این مدت، ردبول با انتخاب یورگن کلوپ، برنده لاتاری شده است."

2094507

منظور هورویک این است: با انتصاب کلوپ، تمام باشگاه‌های زیر نظر ردبول (از جمله سالزبورگ، نیویورک ردبولز، لیدزیونایتد و لایپزیش) تخصصی را به دست خواهند آورد که در دهه‌های اخیر بایرن با استفاده از آن به یک قدرت بزرگ در جهان ورزش تبدیل شد. تقویتی که به گفته هورویک می‌تواند در آینده برای بایرن خطرناک باشد! چون او معتقد است که لایپزیش، رقیب بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا از حضور کلوپ سود زیادی خواهد برد.

هورویک گفت: "لایپزیش در چند سال آینده به طرز باورنکردنی به بایرن، دورتموند و سایرین نزدیک خواهد شد و حتی ممکن است از آن‌ها پیشی بگیرد، چون بسیاری از تصمیمات آن‌ها توسط یک فوتبالیست اصیل حمایت می‌شود. این قطعا می‌تواند برای لایپزیش مفید باشد."

کلوپ همراه دورتموند توانست در فصل‌های 11-2010 و 12-2011 در مقاطعی از بایرن پیشی بگیرد. آیا او در واقع می‌تواند همین کار را با لایپزیش به عنوان "رئیس بخش فوتبال" ردبول انجام دهد؟

دیدگاه‌ها