کد خبر : 2076670 | 23 مهر 1403 ساعت 00:11 | 15.5K بازدید | 35 دیدگاه

حتی اگر به پله و مارادونا بی‌احترامی شود: مسی

پاسخ پپ به سؤال اصلی فوتبالدوستان جهان!

پپ گواردیولا در مصاحبه مفصلی با رسانه ایتالیایی «چه تمپو چه فا» در مورد مسائل مختلفی از جمله آینده‌اش در منچسترسیتی و همچنین نظراتش درباره لیونل مسی صحبت کرد.

پاسخ پپ به سؤال اصلی فوتبالدوستان جهان!

به گزارش "ورزش سه"، میزبان برنامه فابیو فازیو بود و مهمانان ویژه آن، پپ گواردیولا و روبرتو باجو. وقتی فردی مانند پپ مهمان برنامه‌ای است، باید انتظار صحبت‌های جذابی را داشته باشید و همین اتفاق هم افتاد. پپ از آینده‌اش گفت و باز هم یادآوری کرد که مشخص نیست که اتفاقی رخ خواهد داد. او همچنین بار دیگر از لیونل مسی تمجید و به توانایی‌‌اش در صحبت به زبان ایتالیایی تمجید کرد.

موضوع مهم پیرامون منچسترسیتی، آینده پپ گواردیولا در پایان فصل است. هیچکس نمی‌داند که چه خواهد شد، قرارداد دو طرف در پایان این فصل به پایان خواهد رسید و مشخص نیست تمدیدی در کار است یا نه. پپ فقط یک پاسخ داشت: «من کمی خسته هستم، همه ما گاهی اوقات خسته می‌شویم، اما در نهایت ما دوست داریم کاری را که انجام می‌دهیم، انجام دهیم. من در سیتی کاملاً خوشحالم و هیچ مشکلی نیست.» پپ از جوابی که همه منتظر شنیدنش بودند و آینده‌اش را مشخص خواهد کرد، طفره رفت: «بیایید تا آینده صبر کنیم ببینیم چه می‌شود. من هنوز باید فکر کنم و ببینم باید چه تصمیمی بگیرم.»

پپ همچنین درباره اینکه آیا هرگز در ایتالیا مربی‌گری خواهد کرد یا نه، با خنده پاسخ جالبی داد: «فقط اگر باجو دستیار من باشد!»

2094502

شایعه دیگری هم وجود دارد: دیدن پپ روی نیمکت تیم ملی انگلیس؛ چیزی که رویای انگلیسی‌هاست. گواردیولا در پاسخ به سوالی در این مورد گفت: «این درست نیست. من سرمربی منچسترسیتی هستم. هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام، صبر کنیم ببینیم چه می‌شود، هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.»

سپس نوبت به صحبت درباره سوابقش در مربی‌گری رسید و پپ حرفی جز تمجید و افتخار کردن به کریرش در مربی‌گری نداشت: «در سه باشگاه بزرگ مربی بوده‌ام. من یک مربی خوش‌شانس هستم و نمی‌شود این را انکار کرد.»

او در این دوران دو بار موفق به کسب سه‌گانه شده است. مورد دیگری که او را نسبت به مربیانی که با آنها رقابت کرده، متمایز می‌کند. پپ گفت: «من دو بار سه‌گانه گرفته‌ام؟ من بهترین هستم.(خنده)»

در ادامه باجو از پپ تمجید کرد: «او فرد بسیار خوبی است. او الگویی برای همه مربیان است. او حتی در زمانی که بازیکن بود هم برای بازیکنان مانند یک مربی بود. اشکال؟ او هیچ مشکلی ندارد. ترجیح می‌دهم فقط درباره نقاط قوت صحبت کنم.»

گواردیولا وقتی درباره باجو صحبت می‌کرد تقریباً احساساتی شد: «امیدوارم احساساتی نشوم. من او را در پایان دوران حرفه‌ای‌اش ملاقات کردم، او زانویی داشت که مثل یک ماشین لباسشویی بود. بیچاره، نمی‌توانست حرکت کند و با این وجود او قوی‌ترین افرادی بود که دیده بودم. فقط می‌توانم تصور کنم در اوجش چقدر فوق‌العاده بوده است. او فقط یک بازیکن نبود، او فراتر از آن بود، فکر نمی‌کنم جایی در ایتالیا باشد که او را دوست نداشته باشند.»

2094503

گواردیولا سپس درباره اینکه صحبت به زبان ایتالیایی را چگونه یاد گرفته، صحبت کرد: «با گوش کردن به آهنگ‌های فرانچسکو دی گرگوری! من با گوش دادن به آهنگ‌های او یاد گرفتم. اما هرگز او را ملاقات نکردم، در ماشین به آهنگ‌هایش گوش می‌دادم. سپس وقتی درباره معنی جمله‌ای شک داشتم، به دوستم زنگ می‌زدم و او برایم توضیح می‌داد. اینجا اولین چیزهایی که یاد می‌گیری، فحش‌ها هستند!»

یوهان کرویف نقش پررنگی در زندگی پپ دارد. او در این مورد گفت:«در زندگی باید افراد مناسب را در زمان مناسب پیدا کنید. نمی‌توانم زندگی فوتبالی خود را بدون حضور یوهان کرویف تصور کنم. او به من چیزهای زیادی یاد داد. نه‌تنها فوتبال، او از دیدگاه شخصیتی هم باعث کمک به من شد. او در این زمینه بسیار خوب بود. او باعث شد عاشق فوتبال شوم.»

او سپس به تمجید از لیونل مسی، بهترین شاگردش، پرداخت: «او بهترین بازیکن تمام دوران است. ما در بارسلونا در میان ستارگان جمع شدیم. شاید این بی‌احترامی به پله و مارادونا باشد، اما من این پسر را هر ۳ روز در تمرین می‌دیدم و می‌دانم چقدر خوب بود. این ثبات برای ۱۵ سال وجود داشت، هر بازی ۲ گل و ۳ پاس گل. ما خوش‌شانسیم، چنین چیزی یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد.»

2094504

درباره اینکه دلش نمی‌خواهد در لیگ قهرمانان اروپا به چه تیمی برخورد کند، گفت: «سوال خوبی است. بارسلونا، شاید. عشقی که به آنها دارم من را نابود می‌کند. من در یک شهر کوچک مجاور آنجا به دنیا آمدم، پیدا کردن یکدیگر هرگز آسان نبود.»

دیدگاه‌ها