کد خبر : 2076665 | 22 مهر 1403 ساعت 23:48 | 5K بازدید | 1 دیدگاه

کومان: موافقت با ماندن فن دایک منطقی نبود!

رونالد کومان، سرمربی تیم ملی هلند، معتقد است با وجود آنکه ویرژیل فن دایک دوست داشت در اردوی تیم بماند، اما با تصمیم او مخالفت کرده است.

کومان: موافقت با ماندن فن دایک منطقی نبود!

به گزارش "ورزش سه"، در مهم‌ترین بازی از هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، فردا شب تیم‌های ملی آلمان و هلند در استادیوم آلیانز آرنا به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دو تیمی که در بازی رفت با تساوی ۲-۲ به کار خود پایان دادند.

رونالد کومان در کنفرانس خبری پیش از بازی ابتدا به خاطرات خوبش از مونیخ اشاره کرد و گفت: "نمی‌توانم خاطرات خوبی که در شهر مونیخ و ورزشگاه آلیانز آرنا دارم را فراموش کنم. آخری‌اش همین مسابقات یورو بود که در این ورزشگاه از سد رومانی گذشتیم و به یک چهارم نهایی رسیدیم.

در مسابقات یورو ۱۹۸۸ آلمان نیز به عنوان بازیکن هلند‌ قهرمان شدیم. تنها خاطره تلخی که از این ورزشگاه در ذهن دارم، شکست در فینال مسابقات جهانی ۱۹۷۴ مقابل آلمان بود. امیدوارم در پایان بازی فردا نیز با کسب پیروزی به هلند برگردیم."

سرمربی هلند درمورد شرایط مسابقه برابر آلمان و تفاوت‌های آن با دیدار مقابل لهستان افزود: "در بازی رفت مقابل آلمان نیز گردش توپ خیلی خوبی داشتیم و به‌نظرم می‌توانستیم به سه امتیاز برسیم. مجارستان اما تیمی است که کاملا سبک متفاوتی نسبت به آلمان دارد اما این نباید دلیل بر آن شود که مقابل چنین تیم‌هایی به بن بست بخوریم.

برای غلبه بر آلمان باید دوندگی بیشتری نسبت به بازی مقابل مجارستان داشته باشیم و زمانی که صاحب توپ نیستیم، اجازه بازی‌سازی به بازیکنان خلاق آنها را ندهیم.

2078939

اگرچه تعداد مصدومان آنها از ما بیشتر است اما این دلیل بر آن نمی‌شود که از قبل خود را برتر از حریف بدانیم. ضمن آنکه در چنین بازی‌هایی معمولا تیم میزبان برتری محسوس از بابت جو حاکم بر استادیوم نیز دارد. حس می‌کنم در این بازی نیز همانند بازی رفت، شاهد یک رقابت نزدیک از سوی دو تیم خواهیم بود."

در بازی مقابل مجارستان، اخراج ویرژیل فن دایک، کاپیتان تیم ملی هلند، حواشی زیادی را در پی داشته است. باوجود آنکه هواداران لیورپول از محرومیت و بازگشت زودتر از موعد فن دایک به تمرینات لیورپول ابراز خوشحالی کرده بودند اما مدافع هلندی اعلام کرد دوست دارد در آلمان همراه تیم باشد. هرچند که در پایان این اتفاق رخ نداد و او به انگلیس برگشت. کومان در مورد این حواشی گفت: "منطقی بود که او را زودتر به انگلیس بفرستیم. فن دایک دوست داشت در کنار تیم باشد اما با وجود بازی‌های زیاد، طبیعی بود که با درخواست او موافقت نکنیم تا زودتر به انگلیس برگردد و بیشتر استراحت کند.

اگرچه حس می‌کنم او خیلی زود اعلام کرد که دوست دارد در کنار تیم ملی باقی بماند. به هرحال او کاپیتان تیم است و چه در زمین و چه بیرون زمین یک رهبر واقعی برای ما به حساب می‌آید."

دیدگاه‌ها