کد خبر : 2076630 | 22 مهر 1403 ساعت 21:08 | 3.8K بازدید | 14 دیدگاه

لژیونر والیبال زنان ایران بعد از انتقال جذاب به اروپا؛

ثابت کردیم که هیچ چیز مانع دختر ایرانی نیست!

الهه پورصالح از انتقال به لیگ اسلوونی و اهداف بزرگش برای حضور در تیم‌های مطرح اروپایی می‌گوید.

ثابت کردیم که هیچ چیز مانع دختر ایرانی نیست!

به گزارش ''ورزش سه''، چند روز پیش بود که خبر انتقال الهه پورصالح، قطر پاسور بیست‌ویک ساله تیم ملی والیبال زنان ایران که فصل پیش در تیم ذوب آهن اصفهان حضور داشت، به تیم اوکی فورمیس اسلوونی حاضر در لیگ B این کشور حسابی سر و صدا به پا کرد. این دومین حضور یک دختر والیبالیست ایرانی در لیگ این کشور بود و پیش از الهه، سودابه باقرپور هم موفق به حضور در لیگ اسلوونی شده بود. به همین بهانه، گفت‌وگوی ویژه‌ای با این او داشتیم که در ادامه خواهید خواند:

الهه از احساست بعد از این انتقال صحبت کن.

احساس افتخار می‌کنم و این تازه شروع ماجرا برای من است. اینکه در یک تیم اروپایی لژیونر شدم و قرار است چیزهای جدیدی را تجربه کنم، واقعا جذاب است. از این تجربه به عنوان یک فرصت برای رشد و یادگیری خودم استفاده می‌کنم. اینکه در یک کشور جدید، با آداب و فرهنگ مردم آشنا شوم، یک فرصت ویژه است که باید قدر آن را بدانم.

از اهدافت به عنوان یک والیبالیست بگو.

یکی از اهداف من در ورزش حرفه‌ای، پیشرفت و بازی در تیم‌های خوب خارجی بود. به همین دلیل رزومه خودم را در اختیار چند ایجنت ورزشی قرار دادم و همین امسال از چند کشور مثل قزاقستان، آذربایجان، ترکیه و لهستان پیشنهاد داشتم، اما در نهایت بعد از مشورت با چند نفر تصمیم گرفتم به فورمیس در لیگ B اسلوونی بیایم. می‌دانید که لیگ اسلوونی چه سطح بالایی در والیبال دارد و  در مسابقات جهانی هم حرف برای گفتن دارد. ضمن اینکه دو سال قبل هم از رومانی، پرتغال و ترکیه پیشنهاد داشتم اما آسیب‌دیدگی مانع انتقالم شد.

2091473

هدفت در فصل جدید چیست؟

دوست دارم امسال خوب تمرین کنم و در فصل آتی به یکی از کشورهای خوب اروپایی بروم. همچنین برای تیم ملی هم اهدافی دارم و می‌خواهم با لباس تیم ملی در رقابت‌های آسیایی حضور داشته باشم.

اینکه تابوشکنی کردی و به عنوان یک دختر ایرانی به یک تیم اروپایی رفتی، چه حسی دارد؟

به نظر من تابوها در ذهن انسان‌ها وجود دارد. دختران ایرانی در تمام میادین بارها ثابت کرده‌اند که چقدر درخشان هستند و موفق شدن به زن یا مرد بودن بستگی ندارد. ما دختران ایرانی در طول تاریخ بارها ثابت کردیم که چه ظرفیت بالایی برای رسیدن به جایگاه‌های بالاتر داریم و هیچ محدودیتی مانع ما نیست.

و اگر بخواهی یک توصیه به دختران علاقه‌مند به والیبال داشته باشی، آن چیست؟

اینکه ابتدا یک هدف مشخص برای خودتان تعریف کنید و بر اساس آن رو به جلو حرکت کنید. هیچ چیز غیرممکن نیست و با برنامه‌ریزی و زندگی سالم، به همه اهدافتان خواهید رسید.

دیدگاه‌ها