کد خبر : 2076554 | 22 مهر 1403 ساعت 15:10 | 7K بازدید | 3 دیدگاه

گناه او چه بود؟

مصدومیت ستاره کره به گردن داور ژاپنی افتاد

انتقادات گسترده رسانه‌های کره‌ای از داور ژاپنی بازی با اردن، با واکنش رسانه‌ها و مردم ژاپن همراه شد.

مصدومیت ستاره کره به گردن داور ژاپنی افتاد

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های ژاپنی نیز به مصدومیت هوانگ هی چان (ولورهمپتون) پرداخته‌اند. داور بازی کره-اردن ژاپنی بود و انتقاداتی متوجه او شده که در ژاپن بازتاب داشت.

رسانه ژاپنی "Soccer Digest" گزارش داد: «رسانه‌های کره‌ای از زمانی که هوانگ هی چان، به دلیل مصدومیت بازی را ترک کرد، شگفت‌زده شدند. شنیده‌ها حاکی از آن است که انتقاداتی متوجه داور ژاپنی بازی شده است. به نظر می‌رسد مصدومیت کاملا جدی است. هوانگ هی چان در دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل اردن (پیروزی 2-0) مصدوم شد. او پس از تکل احسان حداد اردنی در دقیقه 23 نیمه اول زمین خورد و او که مچ پای چپش آسیب دیده بود، تعویض شد.»

2094305

ساکر دایجست اضافه کرد: «این یک خبر تلخ بزرگ برای تیم ملی کره است. هوانگ هی چان نقش مهمی در خط حمله تیم کره داشت و بازی تهاجمی او مرکز تاکتیک‌های تیم است. رسانه‌های کره‌ای همچنین از داور ژاپنی انتقاد کرده‌اند. هیرویوکی کیمورای ژاپنی که به عنوان داور بازی کره و اردن حضور داشت، به بازیکنی که هوانگ هی چان را مصدوم کرده بود، کارت زرد نداد.»

2094306

در ادامه گزارش آمده است: «بازی خشن اردنی‌ها با واکنشی از سوی داور ژاپنی همراه نبود و انتقاداتی مبنی بر عدم اعمال جریمه‌های مناسب برای بازی سخت بازیکنان اردنی وجود داشت. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که اقدامات داور ناکافی بوده است، حتی اگر بازیکنان کره چندین بار با تکل‌های خشن مواجه شدند خبری از کارت نبود. سون هیونگ مین هم مصدوم شده و هوانگ هی چان نیز اردوی تیم را ترک کرد و شرایط دشواری ایجاد کرد.»

2094307

مقاله منتشر شده در بزرگترین سایت ژاپن "Yahoo Japan" با نزدیک به 400 نظر توجه را به خود جلب کرد. اکثر آنها با عصبانیت پاسخ دادند و گفتند: «تقصیر داور ژاپنی چیست؟»

نظراتی که بیشترین همدردی را به همراه داشت به شرح زیر است:

انتقاد از داور به دلیل ژاپنی بودن اشتباه است. هر گونه شکایت یا انتقاد باید متوجه بازیکن اردنی شود که او را مصدوم کرده است. آیا سون هیونگ مین هم حریفی را در لیگ برتر مصدوم نکرده است؟ اگر اینطور است، آیا این مسئولیت به عهده داور است؟ ما باید آن را به خوبی کنترل کنیم تا بازی خشن نشود، اما اگر آسیبی رخ دهد، فکر می‌کنم مسئولیت آن بازیکن خطاکار، حتی اگر عمدی نبوده باشد.

در همین حال دیروز فدراسیون فوتبال کره رسماً اعلام کرد: «هوانگ هی چان پس از تشخیص ناتوانی در حضور در بازی عراق به دلیل آسیب دیدگی مچ پای چپ و زانوی چپ، اردو را ترک کرده است». لی سونگ وو و مون سئون مین (جونبوک) به عنوان جانشین انتخاب شدند.

دیدگاه‌ها