کد خبر : 2076524 | 22 مهر 1403 ساعت 13:34 | 77.1K بازدید | 17 دیدگاه

هیجان او بی‌دلیل نبود

امپراطوری جدید کلوپ: 200 بازیکن، میلیاردها درآمد!

یورگن کلوپ یک امپراطوری بزرگ را تحویل گرفته است. او قدرت تام دارد تا این امپراطوری را بزرگ و بزرگتر کند.

امپراطوری جدید کلوپ: 200 بازیکن، میلیاردها درآمد!

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلوپ به عنوان مربی تیم سابقش، لیورپول، در فصل گذشته نزدیک به ۱۲ میلیارد بازدید از طرف هواداران در رسانه‌های اجتماعی کسب کرد. در همین مدت، کارفرمای جدید او، رد بول، بیش از ۱۲ میلیارد قوطی نوشیدنی انرژی‌زا فروخت.

در روز چهارشنبه، این شرکت نوشیدنی انرژی‌زا کلوپ را به عنوان رئیس جدید فوتبال خود استخدام کرد. او به عنوان "رئیس فوتبال جهانی" با قراردادی تا سال ۲۰۳۰ منصوب شده است. از اول ژانویه، او مدیر یک پروژه بزرگ با باشگاه‌هایی در چهار قاره خواهد بود.

2094262

لایپزیش، که در حال حاضر در رده دوم بوندسلیگا قرار دارد. ۹۹ درصد سهام آن در مالکیت رد بول است.

سالزبورگ، نایب قهرمان اتریش رد بول اکنون فقط به عنوان حامی مالی در این باشگاه حضور دارد.

لیدز یونایتد، تیم حاضر در چمپیونشیپ انگلیس که رد بول بیش از ده درصد سهام آن را در اختیار دارد.

رد بول نیویورک در لیگ برتر MLS فوتبال آمریکا به طور کامل متعلق به غول نوشیدنی است.

برای رد بول براگانتینو، که در لیگ برتر برزیل بازی می‌کند، شرایط مشابهی وجود دارد.

همچنین برای اومیا آردیجا که در لیگ سوم ژاپن بازی می‌کند.

برنامه‌ریزی شده است که رد بول همچنین ۱۰ درصد از سهام تیم دسته دومی فرانسه، پاریس اف سی را نیز خریداری کند.

2094263

قرارداد با 200 حرفه‌ای

بولت پرسپولیسباشگاه‌های کلوپ با ۲۰۰ بازیکن و مربی حرفه‌ای قرارداد دارند

کلوپ می‌گوید: «بعد از نزدیک به ۲۵ سال در کنار زمین، نمی‌توانستم هیجان‌زده‌تر از این باشم که در پروژه‌ای مانند این شرکت کنم.»

وظیفه او؟ کلوپ باید به عنوان مشاور، تحلیل‌گر و استراتژیست، توسعه باشگاه‌ها را زیر نظر داشته باشد. کلوپ نباید در کارهای روزمره دخالت کند، بلکه باید پشت صحنه فعالیت کند.

بولت پرسپولیسکلوپ مثل مربی سابق لیورپول

ژرارد هولیه تا زمان مرگش در دسامبر ۲۰۲۰، به عنوان "مدیر ورزشی جهانی" در دنیای رد بول مشغول به کار بود. این مربی که با لیورپول در سال ۲۰۰۱ قهرمان جام یوفا و جام حذفی انگلیس کرد، به خوبی با دیگران ارتباط داشت و همواره استعدادها را به دنیای رد بول معرفی می‌کرد.

هولیه در سال ۲۰۱۵ دایو اوپامکانو (۲۷ ساله/اکنون بازیکن بایرن مونیخ) را متقاعد کرد که به سالزبورگ و سپس لایپزیش منتقل شود. همچنین او نقش کلیدی در مذاکرات با نبی کیتا داشت، زمانی که او در سال ۲۰۱۴ به دنیای رد بول پیوست و بعداً به لیورپول رفت.

کلوپ نیز باید در مذاکرات حساس با بازیکنان جوان حضور داشته باشد، تخصص خود را ارائه دهد و با "شخصیت جذب‌کننده" خود استعدادها را تشویق کند تا به دنیای رد بول بپیوندند.

به همین دلیل او می‌گوید: «من نقش خود را در درجه اول به عنوان یک مربی برای مربیان و مدیریت باشگاه‌های رد بول می‌بینم، اما در نهایت من بخشی از سازمانی هستم که منحصر به فرد، نوآور و آینده‌نگر است.»

علاوه بر بازیکنان، کلوپ همچنین باید مربیان باشگاه‌ها را توسعه دهد. الماس‌های خامی که بعدها می‌توانند به عنوان سرمربی در باشگاه‌ها فعالیت کنند. خوب است که او با مهم‌ترین مربیان روی نیمکت‌های رد بول آشنا است و حتی با برخی از آن‌ها دوستانه رابطه دارد.

بولت پرسپولیسمارکو روزه از لایپزیش زمانی تحت هدایت کلوپ بازی کرده است

• مارکو روزه (۴۸ ساله) بیش از ۲۰ سال است که کلوپ را می‌شناسد. روزه شش سال تحت هدایت کلاپ در ماینتس بازی کرده و پس از دوران حرفه‌ای‌اش نیز رابطه خوبی با هم دارند. این دو به طور منظم با یکدیگر ارتباط دارند.

مربی نیویورک، ساندرو شوارتز (۴۵ ساله) نیز اوایل دهه ۲۰۰۰ تحت هدایت کلاپ در ماینتس بازی کرده و بعد از آن نیز رابطه دوستانه‌ای دارند.

مربی سالزبورگ، پپ لیندرز (۴۱ ساله) از تابستان امسال در این باشگاه فعالیت می‌کند. قبل از آن، لیندرز به مدت نه سال دستیار کلوپ در لیورپول بود.

2094261
مارکو روزه، مربی لایپزیش زمانی بازیکن خود کلوپ بود و حالا نیز زیر نظر او قرار گرفته است.

با این حال به دلیل الزامات یوفا برای جداسازی لایپزیش و سالزبورگ، کلوپ اجازه ندارد به طور رسمی برای سالزبورگ کار کند اما او همچنان این باشگاه را زیر نظر خواهد داشت.

کلوپ همچنین می‌خواهد با استفاده از دانش و تجربه برتر ردبول و یادگیری از سایر ورزش‌ها و صنایع، استعدادهای خود را با افراد مسئول توسعه دهد.

علاوه بر تیم‌های فوتبال و دو تیم فرمول یک، ردبول همچنین حامی مالی دو باشگاه هاکی روی یخ، یک تیم دوچرخه‌سواری و یک تیم موتو جی پی است. پرداخت‌های تیم غول حامی مالی برای اولین بار در سال قبل از مرز یک میلیارد یورو فراتر رفت.

به عبارتی، یورگن کلوپ می‌تواند از هر لحاظ در امپراطوری خود بتازد و آن را گسترش دهد.

دیدگاه‌ها