کد خبر : 2076501 | 22 مهر 1403 ساعت 12:19 | 57K بازدید | 18 دیدگاه

سومین بازی ملی نوجوان 14 ساله

عجیب‌ترین خبر فوتبالی که تابحال شنیده‌اید!

فراتر از هر منطقی در کشوری از آمریکای شمالی یک دروازه‌بان 14 ساله سومین بازی ملی خود را تجربه خواهد کرد.

عجیب‌ترین خبر فوتبالی که تابحال شنیده‌اید!

به گزارش "ورزش سه"، ساموئل هاروی، دروازه‌بانی با 14 سال سن، در دیدار با آنگیلا در اولین روز از گروه C لیگ ملت‌های کونکاکاف برای جزایر تورکس و کایکوس به میدان رفت.

در سال‌های اخیر با مواردی مثل یامال 16 ساله رکوردهای پیشرفت در دنیای فوتبال با سرعتی فوق‌العاده شکسته شده اما آنچه در جزایر تورکس و کایکوس رخ داده، فراتر از منطق است. زیرا در تعطیلات سپتامبر گذشته، دروازه‌بان ساموئل هاروی در سن 14 سالگی به عنوان بازیکن ملی بزرگسالان معرفی شد!

آرون لارنس، الگوی بزرگ او در دروازه و کسی که او را در ماه فوریه برای تیم زیر 20 سال به میدان فرستاد، تردیدی نداشت که شاگردش را برای اولین بازی‌اش در تیم ملی بزرگسالان فراخواند تا در اولین روز از گروه C لیگ ملت‌های کونکاکاف مقابل آنگیلا به میدان برود.

2094227

هاروی به بی‌بی‌سی گفت: «بسیاری از بهترین لحظاتش را در جام جهانی دیده‌ام»، اشاره به آرون لارنس که 61 بار دروازه‌بان جامائیکا بوده و به جام جهانی 1998 نیز رفته است.

جالب اینجاست که در مقابل او، دروازه‌بانی 41 ساله قرار داشت. اما متأسفانه، ساموئل هاروی نتوانست مانع از شکست تیمش (2-0) شود.

او گفت: «بعد از اولین بازی گریه کردم. مربی همان شب من را صدا کرد تا کمکم کند سرم را بالا بگیرم. من فهمیدم که در سطح بین‌المللی با 14 سال بازی کرده‌ام و می‌خواستم به او ثابت کنم که می‌توانم در این سطح باشم».

لارنس به او اعتماد کرد و دوباره او را در بازی بعدی مقابل بلیز قرار داد، جایی که جزایر تورکس و کایکوس با نتیجه (0-4) شکست خورد. برای این تفیفا دی، که امروز دوباره با آنگیلا بازی خواهند کرد، هاروی دوباره دعوت شده و به احتمال زیاد دستکش‌ها را به دست خواهد کرد.

باور می‌کنید یا نه، او تنها بازیکنی نیست که با 14 سال سن در جزایر تورکس و کایکوس به میدان رفته است. هم‌تیمی‌هایش کریستوفر لوئیسی و واتسون ژان-لوئیس، که حالا 19 ساله هستند، پنج سال پیش همان مسیر را طی کردند. امروز آنها دیگر «کهنه‌کار» هستند.

تورکس و کایکوس واقعاً جزیره‌ای کوچک است. تعدادی از ملی پوشان به دانشگاه رفتند، فوتبال را کنار گذاشتند و شروع به کار کردند چون راهی برای ادامه فوتبال نمی‌دیدند.

آرون لارنس درباره اینکه چرا به این بازیکنان در سنین بسیار پایین فرصت بازی می‌دهد، توضیح داد: «این بازیکنان چیزی برای بازی و دستیابی به هدفشان خواهند داشت».

2094226
ساموئل رویای رسیدن به دروازه لیورپول را دارد تا شاید مثل آلیسون بکر تاریخ‌سازی کند.

هاروی طرفدار لیورپول است و رویای دفاع از دروازه آنفیلد را دارد، هرچند همیشه دروازه‌بان نبوده است: «من ابتدا به عنوان مدافع شروع کردم. اما وقتی مربی به جدید ما آمد، شروع به گذاشتن من در دروازه کرد و همان جا ماندگار شدم».

لارنس معتقد است که هاروی شانس‌هایی برای رسیدن به لیگ برتر انگلیس دارد: «توانایی او در گرفتن توپ، واکنش‌های سریع و توانایی خروج از خط دروازه‌اش بالاست. فکر می‌کنم او بیشتر ویژگی‌هایی که یک دروازه‌بان بزرگ برای بازی در لیگ برتر را دارد».

هیچ‌کس نمی‌داند آینده چه چیزی برای ساموئل هاروی رقم خواهد زد. اما امروز او ممکن است از سومین حضورش در سطح ملی با تنها 14 سال سن لذت ببرد.

دیدگاه‌ها