کد خبر : 2076419 | 22 مهر 1403 ساعت 06:09 | 20.3K بازدید | 2 دیدگاه

داستان عجیب بازیکنی که قرار بود تابعیت امارات بگیرد

ژسوس بجای تقابل با ایران، برای برزیل گل زد!

ایگور ژسوس که تا یک قدمی دریافت تابعیت امارات پیش رفته بود، در نخستین بازی خود برای تیم ملی برزیل موفق به گلزنی شد.

ژسوس بجای تقابل با ایران، برای برزیل گل زد!

به گزارش "ورزش سه"، ایگور ژسوس، بازیکن سابق شباب الاهلی، تیم ملی برزیل را در پیروزی ۲-۱ برابر شیلی در نهمین دور از مسابقات انتخابی قاره آمریکای جنوبی برای جام جهانی ۲۰۲۶ هدایت کرد. این ستاره برزیلی جوان که ۲۳ سال دارد، برای اولین بار با پیراهن تیم ملی برزیل به میدان رفت.

ژسوس که از طریق باشگاه شباب الاهلی در فوتبال درخشش پیدا کرد و در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به بوتافوگو بازگشت، نقش مؤثری در پیروزی هیجان‌انگیز برزیل برابر شیلی داشت. این مسابقه، که در ورزشگاه ملی شیلی در سانتیاگو برگزار شد، با یک شوک آغاز شد؛ ادواردو وارگاس در دقیقه ۲ با یک ضربه سر هوشمندانه موفق شد دروازه‌بان برزیل، ادرسون را مغلوب کند و تیم میزبان را پیش بیندازد.

2094111

اما ایگور ژسوس که در لیگ ادنوک امارات عملکرد درخشانی داشت، توانست در دقیقه نخست وقت‌های تلف‌شده نیمه اول گل تساوی را برای برزیل به ثمر برساند. در نیمه دوم، رافینیا، ستاره بارسلونا، در دقیقه ۵۱ گلی برای برزیل به ثمر رساند، اما داور آن را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. سرانجام در دقیقه ۸۹، لوئیز هنریکه با یک پاس عالی و ضربه‌ای دقیق از داخل محوطه جریمه، گل پیروزی برزیل را به ثمر رساند.

ایگور ژسوس در تیم جوانان کوریتیبا برزیل رشد کرد، اما باشگاه شباب الاهلی "نقطه عطف" دوران حرفه‌ای او بود. او در سال ۲۰۲۰ با قراردادی به ارزش ۲ میلیون یورو به شباب الاهلی پیوست و در اولین فصل خود در این تیم درخشش چشمگیری داشت. ارزش او در بازار به ۵ میلیون یورو افزایش یافت. با این حال، مصدومیت‌های پیاپی او در سه فصل حضورش در شباب الاهلی باعث افت عملکرد او شد و ارزش او در بازار نقل و انتقالات به ۱.۵ میلیون یورو در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

2094109

طبق گزارش "ترانسفرمارکت"، ایگور ژسوس سه مصدومیت جدی داشت: اولین مصدومیت او پارگی رباط صلیبی در اکتبر ۲۰۲۱ بود که او را بیش از یک سال از میادین دور نگه داشت. پس از بازگشت در آغاز فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳، او تنها در ۶ بازی شرکت کرد و سپس دوباره از ناحیه زانو مصدوم شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و دوباره مجبور شد دوره‌ای طولانی درمان و توان‌بخشی را پشت سر بگذارد. او در فصل گذشته نیز دچار یک مصدومیت دیگر شد که باعث شد سه ماه از میادین دور باشد.

با این وجود، ایگور ژسوس در شش ماه پایانی قراردادش با شباب الاهلی در فصل گذشته عملکرد چشمگیری داشت و توجه بوتافوگو برزیل را جلب کرد. بوتافوگو در ژانویه گذشته با ژسوس توافق کرد تا او را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به خدمت بگیرد.

ایگور ژسوس در ۸۷ بازی برای شباب الاهلی حضور داشت و موفق به زدن ۴۳ گل و ارسال ۲۰ پاس گل شد. او با "شوالیه‌های سرخ" چهار عنوان قهرمانی به دست آورد: ادنوک لیگ امارات، سوپرجام و دو قهرمانی در جام حرفه‌ای امارات. این بازیکن برزیلی در فصل جاری با تیم جدیدش بوتافوگو درخشید، به طوری که در ۱۹ بازی ۷ گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد.

2094110

بوتافوگو اکنون در صدر جدول لیگ برزیل قرار دارد و به نیمه‌نهایی جام لیبرتادورس نیز راه یافته است. ارزش بازار ایگور ژسوس به ۶ میلیون یورو افزایش یافت که بالاترین میزان ارزش او در دوران حرفه‌ای‌اش محسوب می‌شود. او برای اولین بار به تیم ملی برزیل دعوت شد و با گلزنی در نخستین بازی ملی خود، جای خود را در قلب هواداران برزیلی باز کرد.

نکته جالب این است در صورتی که مسئولین فدراسیون فوتبال امارات سخت به دنبال اعطای تابعیت این کشور به ژسوس بودند و او اگر از ترک شباب الاهلی خودداری می‌کرد، وارد دوره پنج ساله حضور در امارات می‌شد و می‌توانست برای تیم ملی این کشور به میدان برود اما تصمیم گرفت به بوتافوگو بازگردد و او اکنون در نخستین بازی برای تیم ملی برزیل، موفق به گلزنی شده است. سرنوشت عجیبی که باعث شد ژسوس از بازی برای امارات به پیراهن سلسائو برسد.

دیدگاه‌ها