کد خبر : 2076367 | 21 مهر 1403 ساعت 18:29 | 70.3K بازدید | 137 دیدگاه

صعود به جمع هشت تیم برتر فوتبال زنان آسیا؛

تاریخ‌سازی دختران شهر تاریخی: هوراااا!

خاتون با پیروزی مقابل قهرمان تایلند به جمع هشت تیم برتر آسیا رسید.

تاریخ‌سازی دختران شهر تاریخی: هوراااا!

به گزارش ''ورزش سه''، خاتون بم، نماینده شایسته کشورمان در لیگ قهرمانان زنان آسیا، با کسب یک پیروزی، یک تساوی و متحمل شدن یک شکست در دور گروهی این رقابت‌ها، موفق شد جواز صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا را کسب کند.

شاگردان مرضیه جعفری که بعد از موفقیت در مرحله مقدماتی، مقتدرانه به جمع دوازده تیم برتر قاره کهن راه یافتند؛ در نخستین دوره برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان زنان آسیا در گروه دوم با قهرمانان استرالیا، فیلیپین و تایلند هم‌گروه شد. دختران بمی در دیدار نخست خود در مرحله گروهی مقابل ملبورن سیتی استرالیا شکست خفیف دو بر یک را متحمل شدند. آن‌ها در دومین تقابل خود مقابل کایا از فیلیپین تساوی یک بر یک را به دست آوردند و در سومین رقابت خود امروز به مصاف اسکارلز تایلند رفتند.

نماینده کشورمان در این مسابقه توپ و میدان را در اختیار داشت اما بر خلاف روند مسابقه در دقیقه ۳۰ گل نخست را دریافت کرد. اما بعد از دریافت این گل، خاتونی‌ها سر و پا حمله شدند و پنج دقیقه بعد، شهناز جعفری، مدافع پیش‌تاخته خاتون گل تساوی را وارد دروازه قهرمان تایلند کردند. حملات خاتون در ادامه نیمه نخست و نیمه دوم هم تکرار شد و در دقیقه چهارم وقت اضافه نیمه دوم، این زهرا قنبری بود که به زیبایی دروازه حریف را باز کرد تا خاتون نخستین پیروزی خود را در دور گروهی کسب کند و مقتدرانه راهی دور بعدی شود.

2094012

خاتون با کسب این پیروزی با چهار امتیاز، تاریخ‌ سازی کرد و به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کرد. گفتنی است که این نخستین دوره برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به شکل رسمی است و نماینده کشورمان در اولین دوره برگزاری این رقابت‌ها موفق به خلق شگفتی شد.

دیدگاه‌ها