کد خبر : 2076366 | 21 مهر 1403 ساعت 18:19 | 12.2K بازدید | 15 دیدگاه

حق با شماست، در تیم ملی موفق نبودم

نامه احساسی گوندوگان قبل از آخرین بازی برای آلمان

ایلکای گوندوگان، هافبک منچسترسیتی، پیش از آخرین بازی برای تیم ملی آلمان، حرف‌های متفاوتی را درباره دوران حضورش در تیم ملی منتشر کرد.

نامه احساسی گوندوگان قبل از آخرین بازی برای آلمان

به گزارش"ورزش سه"، ایلکای گوندوگان که پس از مسابقات یورو 2024 تصمیم به خداحافظی از بازی‌های ملی گرفته بود، قرار است برای بازی خداحافظی که به میزبانی مونیخ برگزار می‌شود، برای آخرین بار پیراهن ژرمن‌ها را به تن کند.

هافبک منچسترسیتی طی نامه‌ای که در اختیار نشریه بیلد آلمان قرار داده، با طرفداران تیم ملی خداحافظی کرده و یک بار دیگر دلایل خود برای پایان دادن دوران حرفه‌ای‌اش در تیم ملی را توضیح داد.

متن نامه گوندوگان را در ادامه می‌خوانید:

2094004

طرفداران عزیز

با احساساتی متفاوت برای بازی با هلند به مونیخ سفر خواهم کرد. از یک طرف، من مشتاقانه منتظرم که با مانوئل نویر، توماس مولر و تونی کروس به طور رسمی از شما هواداران خداحافظی کنم و دوباره بسیاری از هم‌تیمی‌هایم را ببینم. از طرف دیگر، به من یادآوری می‌شود که کارم در تیم ملی آلمان بالاخره به پایان رسیده است.

حرفه من در تیم ملی اغلب به عنوان تاسف بار یا ناقص توصیف می‌شود. بله، می‌دانم منظور بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان از این حرف چیست و بله، قطعا سال‌های حضورم در تیم ملی به اندازه دوران فوتبال باشگاهی‌ام موفق نبود. اما در نهایت من هنوز 82 بازی ملی برای کشورم دارم -آماری که در جوانی هرگز فکرش را نمی‌کردم- عددی که فوق‌العاده به آن افتخار می‌کنم!

افتخارآمیزترین لحظه من قطعا زمانی بود که توانستم تیم‌مان را به عنوان کاپیتان در بازی افتتاحیه یورو 2024 هدایت کنم. تیمی که بالاخره همراه آن توانستیم بعد از این همه سال سخت، دوباره در کشور بارقه امیدی روشن کنیم.

می‌توانید آن را ببینید: وقتی در مسابقات مقدماتی خود در ماه مارس پیروز شدیم و کمی خوشحالی به وجود آمد، ناگهان همه چیز متفاوت شد. بازیکنان تیم ملی دوباره خودشان را باور کردند! باوری که بعد از تمام تجربیات منفی بسیار مهم بود. منفی‌گرایی بالاخره ناپدید شد و اعتماد به نفس برگشت.

تعامل بین بازیکنان، هواداران و مردم دوباره شکل گرفت و این بزرگترین و مهمترین دستاورد ما در تابستان گذشته بود. من شخصاً احساس کردم که زمان آن رسیده تا برای بازیکنان جوان‌تر جا باز کنم.

فشرده شدن رقابت‌های باشگاهی نیز نقش مهمی در این امر داشت و اینکه بدنم و ذهنم به دنبال استراحت بیشتری بودند دلیل اصلی این تصمیم شد. من با بیش از 60 بازی رقابتی به مسابقات یورو رسیدم - از نظر تئوری، ممکن است در فصل جاری و آینده حتی بیشتر از این هم بازی کنم.

البته، من همچنان تمام بازی‌های تیم ملی را به‌عنوان طرفدار یک تیم فوق‌العاده با استعداد که اکنون در مسیر رشد قرار دارد، دنبال می‌کنم. در جام جهانی بعدی ممکن است دو یا سه تیم وجود داشته باشند که شاید روی کاغذ حتی قوی‌تر از ما باشند، اما همیشه همینطور بوده است.

با روحیه تیمی که اخیراً پیشرفت کرده، تا زمانی که ما قهرمان شویم، هر چیزی در جام جهانی بعدی امکان پذیر است. من از این مطمئنم. از صمیم قلبم امیدوارم تیم ملی ما مانند اخیر ادامه دهد و بتواند حواس‌پرتی مثبتی را حتی در شرایط سخت اجتماعی ایجاد کند.

در مونیخ شما را می‌بینم، با آرزوی بهترین‌ها

ایلکای شما

دیدگاه‌ها